כ"א ניסן התשפ"ד
29.04.2024

נדיר לאזורנו: דולפינה מסוג מגובנן נצפתה בחוף הים

תצפית מרגשת: דולפינה מהמין דולפין מגובנן, נצפתה בחוף הצפוני של העיר אילת סמוך ללגונת השלום, לאחר שבפעם האחרונה שנצפה דולפין מסוג זה, זה היה לפני כ-11 חודשים

נדיר לאזורנו: דולפינה מסוג מגובנן נצפתה בחוף הים
הדולפינה שנצפתה בחופי אילת צילום: עמוס ברטי רט"ג

דולפינה, מהמין דולפין מגובנן (Sousa plumbea) נראתה בחוף הצפוני באזור לגונת השלום באילת.

עמוס ברטי פקח רשות הטבע והגנים במרחב אילת זכה לתעד אותה. ״הדולפינן המגובנן נצפה לראשונה באזורנו עם הגעתה של הדולפינה בתחילת השנה בחודש ינואר 2023. מדובר במין של יונק ימי נדיר לאזורנו, כלל היונקים הימיים הינם ערכי טבע מוגנים בישראל ועלינו לכבד את נוכחותם ולעשות כל שביכולתנו לאפשר מרחב טבעי מוגן ובטוח. קיבלתי דיווח מאזרח שראה את הדולפינה והגעתי לראות שמצבה טוב.

בינואר 2020 התקבל בידי חוקרי דלפיס תיעוד ראשון של הדולפינה, שנראתה שוחה במפרץ. הייתה זו התצפית המתועדת הצפונית ביותר בים סוף, והראשונה במפרץ אילת. לדברי דפנה פינגולד מדלפיס, ביולוגית ימית ומרכזת תצפיות יונקים ימיים בים האדום, הדולפין המגובנן נמצא דרך קבע בים האדום, אך אוכלוסייתו הולכת ופוחתת עם הזמן, ומדובר במין המצוי בסכנת הכחדה.

תצפית זו מתווספת לתצפית מרגשת נוספת שהייתה במפרץ בחודש ספטמבר.

ברשות הטבע והגנים מסבירים כי דולפין הינו חיית בר. אין להתקרב אליו יתר על המידה, ובטח לא לשחות עמו. יש לשמור מרחק סביר מבעל החיים ולהניח לדולפין לבחור האם להתקרב.

מפרץ אילת חוף ים דולפין

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד