כ"ח ניסן התשפ"ד
06.05.2024

ר"ע רמת השרון לשעבר הורשע במרמה והפרת אמונים

יצחק רוכברגר הורשע בבית המשפט במרמה והפרת אמונים, רישום כוזף וזיוף • "פעולתו החוזרת מעידה על רצון להסתיר ולהטעות"

רוכברגר בבית המשפט, פלאש90
רוכברגר בבית המשפט, פלאש90

ראש עיריית רמת השרון לשעבר יצחק רוכברגר הורשע הבוקר (א') בבית המשפט בעבירות של מרמה והפרת אמונים, רישום כוזב במסמכי תאגיד, זיוף מסמך ושימוש במסמך מזויף.

‏השופט עידו דרויאן אמר בדיון כי "פעולתו החוזרת של רוכברגר להסוואת הקבלות וסיווגי סרק של כיבוד מעידה על רצון להסתיר ולהטעות". עם זאת, ראש העיר לשעבר זוכה מעבירה של כפל תשלומים על סך 6,000 שקלים. הכרעת הדין מתפרשת על פני 62 עמודים.

‏יצחק רוכברגר, אמר לכתבים עם צאתו מבית המשפט: "יהיה בסדר, שיהיה לנו בוקר טוב וימים טובים. אני מכבד את בית המשפט וצר לי על ההחלטה הזאת. אני מקבל אותה בכאב, אך מקבל אותה. נראה אחר כך מה לעשות".

עו"ד פיה גלדר מפרקליטות מחוז תל אביב התייחסה להרשעה ואמרה: "בית המשפט הרשיע היום את רוכברגר בעבירה של מרמה והפרת אמונים ועבירות נוספות. היום יוצא מכאן מסר שכל מי שנושא תפקיד בכיר בתאגיד חייב להיזהר, חייב להשתמש בכספי הציבור לצורכי תפקידו בלבד ולא לצרכים פרטיים".

כזכור, כתב אישום הוגש במאי 2013 נגד רוכברגר בגין ריבוי עבירות של רישום כוזב במסמכי תאגיד, מרמה והפרת אמונים. על פי כתב האישום, קיבל רוכברגר החזר הוצאות של כ-118 אלף שקלים מ"קרן ההשתלמות של עובדי הרשויות המקומיות", ובכך עקף את חוק הרשויות המקומיות, שאוסר על ראש רשות לעסוק בכל עסק אחר. רוכברגר החזיר את הכספים לאחר שהתגלו מעשי המרמה.

שלושה חודשים לאחר הגשת כתב האישום קבע הרכב של שבעה שופטי בג"ץ כי יש להעבירו מתפקידו. למרבה ההפתעה, באוקטובר הוא נבחר שוב לראשות העיר ברוב של 57% ונאלץ להודיע על נבצרות.

חבר מועצת העיר רמת השרון, עו"ד עידן למדן מסיעת מרצ, התייחס להרשעתו של רוכברגר הבוקר ואמר: "בית המשפט שם הבוקר קץ לפארסה שהתחוללה ברמת השרון בשנים האחרונות, במסגרתה ראש העיר התרוצץ בין ענייני העירייה לבין חקירות משטרה. צר לי על הכתם המוסרי שמקרים מסוג זה מטילים על השלטון המקומי בישראל בכלל ובעיר רמת השרון באופן ספציפי.

"עתה, משהסאגה הזו הסתיימה, רמת השרון צריכה לבחור ראש עיר חדש ולנקות את בניין העירייה מהרעות החולות שפשו בו בשנות כהונתו של רוכברגר".
רוכברגר הוד השרון הרשעה מרמה הפרת אמונים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד