כ"ז ניסן התשפ"ד
05.05.2024
החשש מהחורף הקר

ציוד בגודל קופסת פיצה: כך הערימה קייב על מוסקבה

אוקראינה קנתה ציוד מיוחד להתמודד עם תקיפות רוסיות על רשת החשמל שלה. הציוד שנקנה בארה"ב בגודל קופסת פיצה, יכול להיות המפתח של אוקראינה לשמור על האורות דולקים בחורף הנוכחי למרות תקיפות רוסיות

ניתוח בכמעט חושך באוקראינה
ניתוח בכמעט חושך באוקראינה צילום: facebook.olegdudaofficial

אוקראינה ייבאה בחשאי ציוד בהתאמה אישית שנועד לעמוד בפני התקפות לוחמה אלקטרונית רוסיות. גורמים אמריקאים סייעו לאוקראינה לקנות את הציוד, כך דיווחה רשת CNN.

מהנדסים של ענקית הטכנולוגיה האמריקנית 'סיסקו' בילו שבועות בבנייה ובדיקת הציוד החדש במעבדה באוסטין, טקסס, ומסרו אב טיפוס לאוקראינה באביב בעזרת מטוס של חיל האוויר האמריקני שנשא סיוע הומניטרי.

לאחר שמפעילת רשת החשמל בבעלות המדינה של אוקראינה 'אוקרנרגו', אישרה בשקט שהציוד החדש עובד למרות התקפות רוסיות על מערכות ה-GPS שלה, סיסקו שלחה עשרות ערכות בגודל קופסת פיצה בשווי מוערך של מיליון דולר לאוקראינה, שם הן הותקנו ברחבי המדינה, כך אמרו בכירי אוקרנרגו ל-CNN.

הציוד החדש, שלא דווח עליו בעבר, עשוי להיות חבל הצלה מכריע לרשת החשמל של אוקראינה, שנותרה יעד מרכזי להתקפות רוסיות עם הגעת החורף השני שלה במלחמה. תקיפות טילים ומל"טים רוסיים בשנתיים האחרונות הרסו כ-40% מתחנות הכוח והציוד ברחבי המדינה, כך אמר מפעיל הרשת ל-CNN.

במתקפת סייבר נדירה, האקרים הקשורים לסוכנות הביון הצבאית של רוסיה, GRU, גרמו להפסקת חשמל באוקראינה באוקטובר 2022, כך לפי מומחים אמריקאים.

"אנחנו צופים שהם ימשיכו, במיוחד בחורף הזה", אמר איליה ויטיוק, ראש אבטחת סייבר של שירות הביטחון האוקראיני SBU, על ניסיונות פריצות רוסיות לתחנות כוח.

הפעולה החמקנית, שתוארה ל-CNN על ידי מקורות בתוך סיסקו, אוקראינה וממשלת ארה"ב, היא הדוגמה האחרונה לאופן שבו ממשל ביידן נשען על תאגידים אמריקאים כדי לסייע בהגנה על אוקראינה תוך ניסיון לשמור על וושינגטון רחוקה מעימות ישיר עם רוסיה.

גורמים ממספר סוכנויות אמריקאיות מילאו תפקיד שקט בהכנסת הציוד של סיסקו לאוקראינה. הפנטגון טיפל בטיסות, משרד האנרגיה עזר בתיאום אספקת הציוד, ולפי 'אוקרנרגו', משרד המסחר ארגן מוקדם יותר השנה פגישות מכריעות בין קומץ מנהלי טכנולוגיה ומנהלים בארה"ב עם אוקרנרגו שהיו להוטים להכניס דרכים חדשות להגן על הרשת שלהם מפני התקפות רוסיות.

סיסקו העריכה את עלות חומרי הגלם והמשלוח של המתגים לאוקראינה במיליון דולר, אך החברה אמרה שהיא תרמה את הציוד לאוקרנרגו האוקראינית בחינם.

מלחמת אוקראינה רוסיה ארצות הברית חשמל טקסס

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד