ב' אייר התשפ"ד
10.05.2024
עדכונים שוטפים

חזרו הביתה: 14 חטופים נוספים שבו לישראל, בת 84 פונתה במסוק מעזה; נשקפת סכנה לחייה

לבקשת פוטין, חמאס שחרר ישראלי בעל אזרחות רוסית, קודם שחרור 13 הישראלים בפעימה השלישית. בסביבות השעה 20:00 נכנסו החטופים ששוחררו לשטח ישראל • דיווח: חמאס מעוניין להמשיך את ההסדר • הנשיא ביידן מצהיר: "לא נשב בשקט עד שנחזיר את אחרון החטופים"

חזרו הביתה: 14 חטופים נוספים שבו לישראל, בת 84 פונתה במסוק מעזה; נשקפת סכנה לחייה
גל וטל אלמוג גולדשטיין בבסיס חצרים צילום: באדיבות המצלם

בעקבות בקשה מיוחדת של נשיא רוסיה ולדימיר פוטין, שמקיים קשרים עם חמאס, ובכיריו אף ביקרו לאחרונה במוסקבה, ארגון הטרור שיחרר היום (ראשון) ישראלי בעל אזרחות רוסית. בד בבד, קצת אחרי השעה 17:00 הועברו 13 החטופים הישראלים ששוחררו בפעימה השלישית לידי הצלב האדום. נקודת המפגש התקיימה לראשונה בצפון הרצועה. ובסביבות השעה 20:00 הם חצו לשטח ישראל לעבר בתי החולים, שם יעברו הערכה רפואית ויתאחדו עם משפחותיהם.

יצוין כי רוסיה פועלת בציר משלה מול חמאס, כולל משלחת בכירי חמאס בראשות מוסא אבו מרזוק שהגיעה למוסקבה, וקיבלה מידי הרוסים 8 שמות של ישראלים בעלי אזרחות רוסית שפוטין מבקש מחמאס לשחרר.

במקביל במתפ"ש הודיעו כי כחלק מעסקת החטופים, 200 משאיות סיוע הומניטארי נכנסו לארגוני הסיוע הבינלאומיים הפועלים ברצועת עזה, דרך מעבר רפיח, לאחר בידוק ביטחוני במעבר ניצנה. זאת באישור הדרג המדיני.

עדכונים שוטפים:

23:33 - מנכ"לית המרכז הרפואי וולפסון בעדכון על מצבה של השבה: ״השבוע קלטנו בפעם השנייה, שבה מרצועת עזה. ברגעים אלו, היא נבדקת ע״י מיטב הצוותים הרפואיים, במתחם מבודד שהוקם למען השבים והשבות. מצבה מוגדר יציב. לפני דקות אחדות, לראשונה התאחדה עם משפחתה במפגש מרגש".

23:25 - בישראל עדיין לא התקבלה רשימת החטופים שצפויים להשתחרר מחר.

23:20 - מעין צין, שפגשה את שתי בנותיה אחרי 51 יום: "אחרי תקופה ארוכה שבה חייתי באי ודעות נוראית, הבנות שלי סוף סוף נמצאות איתי. הבנות חוזרות לסיטואציה חדשה ומורכבת. יש לנו תקופת החלמה שתידרש לה זמן. זו שמחה שמהולה בעצב. שמחה על הבנות שכאן ועצב על מי שעוד לא שב. הלב שלי לא יהיה שלם עד שכולם יחזרו לביתם בשלום".

23:15 - הודעת מרכז שניידר ומשרד הבריאות: למרכז שניידר לרפואת ילדים, מקבוצת כללית, הגיעו תשעה ילדים ושתי אמהות ששבו ארצה. מבדיקה ראשונית, נראה כי מצבם הגופני יציב. צוות מקצועי רב תחומי מעניק להם טיפול רפואי ומענה רגשי מותאם ואישי. אלו רגעים רגישים עבור המשפחות ועבור השבים לישראל. אנו מבקשים לשמור על פרטיותם ועל כבודם.

23:05 - המשטרה סורקת באזור צומת שילת אחר חשוד שעל פי דיווח של אזרח ניסה לפתוח את רכבו ונמלט ממקום ללא נפגעים. באזור נרשמים עומסי תנועה כבדים בעקבות סגירת הכביש. >> לדיווח המלא

23:00 - חמאס מפרסם תיעוד מבוים מהאוויר ומהקרקע של "טקס" שחרור החטופים היום בש'גאעיה - עזה >> לתיעוד המלא

22:43 - נשיא המדינה יצחק הרצוג ייפגש מחר, יום שני, עם היזם אילון מאסק, בבית הנשיא בירושלים. לפגישתם יצטרפו גם נציגים ממשפחות החטופים והיא תתקיים במטרה לחשוף באופן ברור ומעמיק את הטבח הנוראי שבוצע ב-7 באוקטובר. בפגישתם, ידגיש הנשיא את המחויבות והצורך לפעול למיגור האנטישמיות הגואה ברשתות.

22:41 - מנהל בית החולים סורוקה בבאר שבע שלומי קודש מסר הצהרה והתייחס למצבה של אלמה אברהם בת ה-84 ששוחררה היום משבי חמאס ושנמסר כי נשקפת סכנה לחייה. קודש אמר לעיתונאים: "אברהם הגיעה לבית החולים במצב גופני ירוד וקשה. היא לצערי בסכנת חיים מטופלת במערך מציל החיים במחלקה לרפואה דחופה ותעבור ליחידה לטיפול נמרץ שם תמשיך לקבל טיפול מייצב במטרה לשפר את מצבה".

לדבריו, "מצבה מייצג תקופה ממושכת של אישה מבוגרת שככל הנראה לא טופלה בצורה שצריך והיעדר הטיפול גורם למחירים שאנחנו נאלצים להתמודד איתם". 

22:39 - הבית הלבן בהודעה: נשיא ארה"ב ג'ו ביידן וראש הממשלה בנימין נתניהו הסכימו בשיחתם כי "העבודה טרם הסתיימה וכי ימשיכו לפעול לשחרור כל החטופים". עוד נמסר כי "שני המנהיגים דנו גם על ההפוגה בלחימה והגברת הסיוע ההומניטרי הנחוץ לרצועת עזה. ראש הממשלה נתניהו הודה לנשיא על מאמציו הבלתי נלאים לסייע לתיווך וליישום המלא של העסקה".

22:34 - אחרי שיחתו עם נתניהו, נשיא ארה"ב ג'ו ביידן כתב בחשבון ה-X שלו: "פתרון שתי מדינות הוא הדרך היחידה להבטיח לטווח הארוך את הביטחון של ישראל והפלסטינים כאחד". ביידן ציין כי יש "לוודא שהישראלים והפלסטינים כאחד יוכלו לחיות במידה שווה של חופש וכבוד. לא נוותר על המאמץ למען מטרה זו".

22:30 - המסוק שעליו 11 חטופים ששוחררו היום משבי חמאס, בהם הילדים, נחת בבית החולים שניידר בפתח תקווה.

22:18 - גל וטל אלמוג גולדשטיין, ששבו היום ארצה משבי החמאס, משחקים בבסיס חצרים.

21:49 - לקראת הפעימה הרביעית של שחרור חטופים הצפויה מחר, קבינט ניהול המלחמה החל לפני זמן קצר.

21:33 - דיווחים בלבנון על ירי ארטילרי של צה"ל לעבר הכפר מרווחין בדרום לבנון.

21:09 - ראש ממשלת קטאר לעיתונות הזרה: יש כ-40 נשים וילדים שאינם מוחזקים בידי חמאס. אין לנו מושג כמה הם יכולים לאתר, אבל בדיוק בגלל זה צריך את הפסקת האש.

21:05 - דוברות סורוקה: לסורוקה מרכז רפואי אוניברסיטאי מקבוצת כללית, הובהלה הערב במסוק, אישה בת 84 לאחר ששבה לישראל מעזה, במצב גופני ירוד ומצב קליני קשה. נשקפת סכנה לחייה.

20:43 - חמאס בהצהרה רשמית: "מעוניינים להאריך את ההסדר לשחרור החטופים ואת הפסקת האש מעבר לארבעה ימים".

20:28 - דובר צה"ל: "אלמה אברהם ששוחררה במצב קשה ופונתה לסורוקה במסוק עוד משטח רצועת עזה".

20:24 - דובר צה"ל דניאל הגרי בהצהרה היומית: "המשימה לא תושלם עד שכולם יבואו הביתה. הרמטכ״ל הגיע היום לפיקוד הדרום ואישר תוכניות להמשך המלחמה".

20:05 - דובר צה"ל: יחידה מובחרת של צה״ל וכוח של שב״כ מלווים כעת בשטח ישראל את ארבעת החטופים בהם אזרח ישראלי ושלושה בעלי אזרחות זרה הנמצאים במעבר כרם שלום. השבים ארצה יועברו באופן מוסק ישירות לבתי החולים.

20:03 - תיעוד של רשת אל-ג׳זירה: החטופים והחטופות ברכב הצלב האדום בשטח הרצועה.

20:00 - דיווח ב-AFP: גורמים המקורבים לחמאס אומרים כי ארגון הטרור מוכן להאריך את ההסדר לשחרור חטופים ביומיים עד ארבעה ימים.

19:41 - מזכיר הממשלה, יוסי פוקס: הייתה לי הזכות לסייע בגיבוש החלטת הממשלה לאשר את שחרור החטופים. הצלת עשרות יהודים מציפורני הנאצים מחמאס וגא"פ, מהווה מצוות פדיון שבויים שאין גדולה ממנה. הממשלה תקיים את התחייבותה להשלים את המערכה הצבאית בעזה עד השמדת חמאס וגא"פ ותייצר את התנאים להשבת כל חטופינו. ושבו בנים לגבולם.

19:24 - דובר צה"ל: בשעה זו נמצאים בדרכם לבסיס חצרים 12 מהחטופים השבים ארצה, משם ימריאו לאחר הערכה ראשונית של מצבם הרפואי לבתי החולים ויתאחדו עם בני משפחותיהם.

במקביל, לפני זמן קצר העבירו נציגי הצלב האדום דרך מעבר רפיח למצרים ארבעה חטופים, בהם חטוף ישראלי ושלושה חטופים בעלי אזרחות זרה. נציגי צה"ל מלווים את משפחותיהם בבתי החולים ומעבירים להם עדכונים שוטפים.

19:12 - הנשיא ביידן: "לא נשב בשקט עד שנחזיר את אחרון החטופים, המטרה שלנו היא להאריך את ההפוגה ההומניטרית".

19:04 - ביידן על אביגיל עידן בת 4 בעלת אזרחות אמריקאית ששוחררה הערב: "היא חופשיה והיא בישראל. היא היתה בטראומה נוראית - אמא שלה נרצחה לנגד עיניה וגם אביה".

19:00 - הנשיא ביידן בהצהרה: "אני מקבל רושם שכל השחקנים באזור, כולל אלה שאינם מעורבים ישירות, מחפשים דרך לסיים את זה כשכל החטופים משוחררים וחמאס לא שולט באף חלק של עזה".

18:35 - החטופה אלמה אברהם בת ה-84 פונתה במצב קשה לבית החולים סורוקה.

18:30 - בתי החולים סורוקה, שניידר, וולפסון ושמיר אסף הרופא ערוכים ומוכנים לקליטת החטופים.

18:25 - רשימת המשוחררים:

- אביגיל עידן (בת 4)
- אלמה אברהם (בת 84)
- אביבה אדריאן סיגל (בת 62)
- רון קריבוי (בן 25)

משפחת ברודץ:
- הגר ברודץ (בת 40)
- עופרי ברודץ (בת 10)
- יובל ברודץ (בן 8)
- אוריה ברודץ (בן 4)

משפחת גולדשטיין-אלמוג:
- חן גולדשטיין אלמוג (בת 48)
- אגם גולדשטיין אלמוג (בת 17)
- גל גולדשטיין אלמוג (בן 11)
- טל גולדשטיין אלמוג (בן 8)

משפחת אליקים:
- דפנה אליקים (בת 15)
- אלה אליקים (בת 8)

18:20 - נציגי הצלב האדום העבירו 12 חטופים לידי צה"ל, אחת פונתה במסוק.

18:10 - מנכ"ל מד"א אלי בין: כלל החטופים, במצב טוב.

18:05 - ממשלת רוסיה על שחרור בעל האזרחות הרוסית: "המאמצים שעשו דיפלומטים רוסים במגעים עם חמאס בנוגע לשחרור חטופים מניבים תוצאות. היום שוחרר בעל דרכון רוסי והועבר לידי הצלב האדום. דיפלומטים רוסים יבקרו אותו בהקדם האפשרי. השחרור התרחש מחוץ לרשימת החילופים, אנחנו מדברים על הסכמים ישירים בין נציגי רוסיה לחמאס. העבודה הזו תימשך".

18:00 - גלנט בגבול הצפון: "נתרגם את ההישגים הצבאיים ואת הסגת חיזבאללה מהחזית למצב שיאפשר את החזרת תושבי הצפון בתנאים אחרים מכפי שפתחנו את המערכה".

17:50 - צבא סוריה: ישראל תקפה את נמל התעופה הבינלאומי של דמשק וכמה יעדים בפרברי הבירה. נמל התעופה הושבת ונגרמו נזקים.

17:38 - צה"ל מאשר: 14 אזרחים ישראליים ושלושה בעלי אזרחות זרה הועברו לידי הצלב האדום; 4 נשים, 9 ילדים, ישראלי עם אזרחות רוסית ו-3 עובדים זרים.

17:25 - ראש הממשלה נתניהו ברצועת עזה: "אנחנו ממשיכים עד הסוף - עד הניצחון. שום דבר לא יעצור אותנו. עם ישראל חי".

17:17 - החטופים הישראלים מועברים כעת לידי נציגי הצלב האדום בעזה.

17:10 - ראש ממשלת קטר לרשת CBS: הילדה אביגיל עידן בעלת אזרחות אמריקאית ישראלית כנראה תשוחרר היום.

16:45 - חמאס התלונן בפני מצרים וקטאר על קצב הסיוע ההומניטרי שזורם לעזה לקראת שחרורם הצפוי של בני ערובה נוספים, כך אמרו גורמים מצריים לוול סטריט ג'ורנל.

16:25 - חמאס מודיע כי שחרר את הישראלי בעל אזרחות רוסית בעקבות בקשתו של הנשיא פוטין.

16:10 - קבינט ניהול המלחמה יתכנס הערב ב-20:30 לדיון על הארכת הפסקת אש בתמורה לשחרור חטופים נוספים.

16:00 - דיווחים על פיצוצים באזור דמשק.

15:55 - נשיא גרמניה פרנק-ואלטר שטיינמאייר ונשיאת הבונדסטאג (הפרלמנט הגרמני), בארבל באס, נחתו לפני זמן קצר בישראל.

15:50 - משפחות החטופים, יחד עם המחלקה הדיפלומטית במטה המשפחות, פנו במכתב דחוף למשלחת הקטארית שהגיעה אתמול לארץ, בבקשה לקיים פגישה דחופה עוד היום עם נציגי המשפחות וראשי המחלקה הדיפלומטית של המטה.

15:40 - המצרים עדכנו כי קיבלו את רשימת החטופים שצפויים להשתחרר היום. משפחות החטופים קיבלו הודעה להיערך ליציאה לבתי החולים יותר מוקדם מאשר אתמול.

15:10 - הבית הלבן: מקווים שאביגיל עידן בת ה-3 בעלת אזרחות אמריקאית תשוחרר היום.

15:00 - דיווחים בארה"ב: האמריקאים מקווים שתהיה הארכה להפסקת האש בעזה, מתנהל משא ומן בנושא, אם ההפסקה תוארך, זה יביא לשחרור עשרות חטופים נוספים.

14:50 - הבית הלבן: מקווים שאביגיל עידן בת ה-3 בעלת אזרחות אמריקאית תשוחרר היום.

14:00 - בצלב האדום מבהירים: "באמירה של הבכיר שלנו לא הייתה בשום צורה אינדיקציה לכך שהפעימה של יום ראשון לא תצא לפעול. כל ההכנות לביצוע השחרור היום נעשות ומתקדמות. מדובר בהליך מורכב ועדין".

 

 

 

 

מלחמת חרבות ברזל חטופים הצלב האדום חמאס ולדימיר פוטין

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד