ח' אייר התשפ"ד
16.05.2024
הנשיא ביקש להודות באופן אישי

זלנסקי הודה לרב הראשי: 200 אוקראינים חולצו מישראל ומעזה

אוקראינה השלימה את מאמצי החילוץ של אזרחי אוקראינה מרצועת עזה וכן ישראלים בעלי אזרחות אוקראינית ששהו בעוטף עזה ובדרום הארץ. זלנסקי: זו היתה פעולה מורכבת מאוד. אני מודה לרשויות מצרים וישראל ובאופן אישי גם לרב יונתן מרקוביץ'

זלנסקי הודה לרב הראשי: 200 אוקראינים חולצו מישראל ומעזה
חיילי צה"ל בדרום. אילוסטרציה צילום: אורן בן חקון, פלאש 90

בסוף השבוע השלימה אוקראינה חילוץ של 203 אוקראינים שהיו נצורים ברצועת עזה בתחילת הלחימה. במבצע החילוץ, היו מעורבים גורמים רבים, בהם הרשויות במצרים, ישראל ודיפלומטים אוקראינים.

לצד החילוץ של אוקראינים מעזה, פינתה אוקראינה גם אזרחים ישראלים בעלי אזרחות אוקראינית ששהו ביישובי עוטף עזה ובדרום הארץ. בין המפונים היו בעיקר ילדים וצעירים שעלו לישראל לאחרונה ללא הוריהם.

בנאום מצולם שנשא נשיא אוקראינה ולדימיר זלנסקי, הוא ביקש להודות באופן אישי גם לרב יונתן מרקוביץ': "פעולת החילוץ היתה מורכבת מאוד ורגישה. בסופה חולצו יותר מ-200 בני אדם. אנחנו גם מכינים את הקבוצות הבאות של אוקראינים לפינוי", אמר זלנסקי. "אני מודה לרשויות מצרים וישראל, לדיפלומטים האוקראינים, ומבקש למסור תודה אישית גם לרב יונתן מרקוביץ'. הצלחתה של אוקראינה במבצעים כאלה מוכיחה לעולם שוב, עד כמה המדינה שלנו מעריכה את אזרחיה, לא משנה היכן הם נמצאים".

מי שסייע להם בהתאקלמות ובקליטה בארץ כשעלו מאוקראינה והיה איתם בקשר רצוף כשהתחילה המלחמה, היה הרב יונתן מרקוביץ, רבה הראשי של קייב, ושליח חב"ד בעיר. הרב נחשב למקורב לממשל האוקראיני.

במסגרת הפעילות, טיפל הרב מרקוביץ' בעשרות ילדים וקשישים אזרחי אוקראינה הנמצאים בישראל, שבשל המצב הבטחוני המתוח ואי ידעת השפה היו זקוקים לאוזן קשבת ולעזרה רבה.

מלחמת חרבות ברזל מלחמת אוקראינה רוסיה יישובי עוטף עזה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד