כ"ו ניסן התשפ"ד
04.05.2024

פרשת השחיתות: בכיר נוסף עוכב לחקירה

פרשת השחיתות הציבורית: בכיר המקורב מאוד לאיווט ליברמן - עוכב לחקירה בחשד למעורבות במתן שוחד

ליברמן במערכת הבחירות בירושלים. צילום: פלאש 90
ליברמן במערכת הבחירות בירושלים. צילום: פלאש 90

פרשת השחיתות הציבורית מסתעפת: בכיר המקורב לליברמן, עוכב לחקירה במשרדי להב 433 בלוד, זאת במסגרת החשדות לשחיתות בשירות הציבורי שבהם מעורבים בכירים במפלגת "ישראל ביתנו", ובראשם סגנית שר הפנים ח"כ פאינה קירשנבאום ושר התיירות לשעבר סטס מיסז'ניקוב.

במרכז החקירה עומד החשד כי קירשנבאום, שמשמשת גם כמזכ"לית של "ישראל ביתנו", קיבלה מאות אלפי שקלים מראשי הרשויות והעמותות בתמורה לסיועה להם, וכדי להסתיר את העברתם אלה הופקדו בחשבונות של קרובי משפחתה ומקורביה. גם מינויה של בתה, רנית קירשבנאום, באיגוד מגדלי הבקר נבדק במסגרת החקירה. הבת אף היא חשודה בפרשה ונעצרה.

במהלך החקירה נערכו חיפושים רבים מאוד במשרדים ממשלתיים ובדירות פרטיות. החקירה תואמה, כאמור, מראשיתה עם היועץ המשפטי לממשלה ומפכ"ל המשטרה.

יו"ר ישראל ביתנו, שר החוץ אביגדור ליברמן, התייחס הבוקר (ראשון) לחקירת המשטרה בה מעורבים גם חברים מ"ישראל ביתנו".

השר ליברמן אמר כי "ראינו ידיעות בתקשורת על כך שבקרוב יהיו עוד מאות נחקרים ועצורים - מדובר במהלך מתוכנן ומתוזמן היטב, בחקירה שמתואמת לחלוטין עם לוח הזמנים של מערכת הבחירות כדי שיהיו עוד מעצרים ועוד הדלפות, מכוונות ומגמתיות, עד ליום האחרון של מערכת הבחירות, כשהצד השני מנוע מלהגיב".

שר החוץ ליברמן תקף את הפרקליטות ואמר: "זה מעורר הרבה שאלות ותהיות. מה שצורם במיוחד הוא האיפה ואיפה שנוהגת הפרקליטות: ראיתי את עמדת הפרקליטות, את דבריה של המשנה לפרקליטת מחוז ירושלים בעניין התביעה שמנהל מני נפתלי נגד משרד ראש הממשלה, לפיהם "בתקופה זו של בחירות מתחייבת זהירות מוגברת שלא יעשה שימוש בהליך משפטי למטרות שונות, זרות להליך, ובכלל זה השפעה על מהלכים פוליטיים".

"אבל דווקא בנוגע ל"ישראל ביתנו" יש לחץ להאיץ ולהרחיב את החקירה, אני מכיר את פרקליט המדינה שי ניצן, מעריך ומכבד אותו ואני מקווה לשמוע ממנו הסבר מניח את הדעת לעניין. אני תומך בגישתה של המשנה לפרקליטת מחוז ירושלים וסבור שכפי שראוי לדחות לאחר הבחירות את המשפט בנוגע לתביעתו של מני נפתלי כך היה ראוי לנהוג גם בנוגע לחשיפת חקירה זו".
לאון ליברמן חקירה בכיר להב 433

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 7 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד