כ"ט ניסן התשפ"ד
07.05.2024
"בדיקה יזומה"

בשווי מיליונים: ניסו להבריח כמות עתק של סיגריות אלקטרוניות ונתפסו

בנמל אשדוד חשפו עובדי המכס במהלך סוף השבוע ניסיון להבריח כמות גדולה של סיגריות אלקטרוניות ונוזל מילוי, תוך התחמקות מתשלום מסים בסכום כולל של כ-4.3 מיליון ₪

בשווי מיליונים: ניסו להבריח כמות עתק של סיגריות אלקטרוניות ונתפסו
סיגריות אלקטרוניות צילום: האגודה למלחמה בסרטן

עובדי בית המכס בנמל אשדוד חשפו במהלך סוף השבוע ניסיון להבריח כמות גדולה של סיגריות אלקטרוניות ונוזל מילוי, תוך התחמקות מתשלום מסים בסכום כולל של כ-4.3 מיליון ₪.

הסיגריות והנוזל הובאו לארץ במכולה, שהוצהר בפני המכס כי היא מכילה ריהוט ושעונים מעוררים שיובאו מסין. בבדיקה יזומה שערכה יחידת הבודקים של מכס אשדוד נמצא כי המכולה מכילה 120 קרטונים שכל אחד מהם מכיל 200 סיגריות אלקטרוניות. עוד נמצאו קרטונים המכילים חלקים להרכבת סיגריות אלקטרוניות ונוזל למילוי.

בעקבות ממצאי הבדיקה נפתחה חקירה של יחידת סמים ומכס אשדוד (יס"מ) במסגרתה נעצר אביחי חזיזה, מנהל בחברת הובלות המתגורר ברמלה, בחשד שהגיש את ההצהרה הכוזבת על מנת להבריח את הסיגריות לישראל מבלי לשלם את המס בגינן. החשוד הובא בפני בית משפט השלום בבאר שבע ושוחרר בתנאים מגבילים.

על סיגריות אלקטרוניות חל כיום מס קניה בשיעור של 145% מהמחיר הסיטוני השכיח בתוספת 4.64 ₪ למ"ל אך לא פחות מ-8.9 ₪ למ"ל. רשות המסים פועלת בכל עת לאיתור וסיכול של ניסיונות הברחה וזיוף של סיגריות אלקטרוניות ונוזל מילוי.

 

סיגריות אלקטרוניות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד