כ"א תמוז התשפ"ד
27.07.2024
התקצוב הוקדם

בשורה לנהגים: "הכביש האדום" והקטלני יעבור בקרוב שינוי דרמטי

הוקדם התקצוב לפרויקט שדרוג כביש 293 המחבר את יישובי העוטף, נתיבות, שדרות ואופקים לכביש 6 ולכביש 40 ומסתיים במחלף בית קמה | הכביש הוגדר על ידי הרלב"ד כ"כביש אדום" עם חמישה מוקדי סיכון שטופלו בשנה האחרונה

תאונה קטלנית
תאונה קטלנית צילום: דוברות זק"א

משרד התחבורה הודיע היום (ראשון) על הקדמת התקצוב לפרויקט שדרוג כביש 293: כביש 293 הוא כביש רוחב אזורי חשוב, באורך של 19 קילומטרים, המחבר את יישובי העוטף, נתיבות, שדרות ואופקים לכביש 6 ולכביש 40 ומסתיים במחלף בית קמה. הכביש ברובו חד מסלולי לכל כיוון ומועד לתאונות. הכביש הוגדר על ידי הרלב"ד כ"כביש אדום" עם חמישה מוקדי סיכון שטופלו בשנה האחרונה.

עבודות השדרוג והפיתוח יכללו את הפיכתו של הכביש מחד נתיבי לדו נתיבי, כולל תאורה, מפרדה קשיחה וטיפול בצמתים מחלף בית הגדי (25/293) וביצוע הפרדות מפלסיות להולכי רגל בצמתים. בנוסף, יוסדרו דרכים חקלאיות ושבילי אופניים לאורך הכביש ודרך מטיילים. עלות הפרויקט היא כ - 1.1 מיליארד שקלים.

התכנון ראשוני של הפרויקט הושלם, ומשרד התחבורה הורה להקדים תכנון מפורט כבר בתחילת שנת 2024 ומיד לאחר מכן ייצא לביצוע. הביצוע יחולק למקטעים כדי למנוע את השבתת הכביש. הפרויקט כולו יבוצע על ידי חברת 'נתיבי ישראל'. השלמת שדרוג הכביש לכל אורכו צפויה להסתיים בתוך שלוש שנים.

 

 

 

תחבורה ציבורית נהיגה מכוניות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד