ז' אייר התשפ"ד
15.05.2024
מחר ההחלטה

ראשי המשק לבנק ישראל: "הגיעה העת להוריד את הריבית"

לקראת החלטת הריבית מחר, שצפויה להיות השארת המצב ללא שינוי, פונים ראשי המשק במכתב בו הם מבקשים הפחתת ריבית במטרה להקל על המשק לאור המחיר הגבוה של המלחמה

ראשי המשק לבנק ישראל: "הגיעה העת להוריד את הריבית"
בנק ישראל צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

מחר (שני) צפויה להתפרסם החלטת הריבית של הוועדה המוניטרית  בבנק ישראל והסברה הרווחת היא כי הבנק יותר את הריבית ברמה של 4.75% ולא יוריד אותה בשלב הזה. יצוין כי ההחלטה הינה ההחלטה האחרונה לשנה זו.

מכתב של ראשי המשק לבנק ישראל שפורסם בYnet קורא לבנק להוריד את הריבית כבר בשלב הנוכחי. "בחודשים שלפני המלחמה כבר הספקנו לראות ירידה בקצב האינפלציה בישראל, וכך נוצרו התנאים להורדת הריבית. כמו כן, עלינו לזכור כי מלחמת חרבות ברזל האטה את פעילות המשק, הפחיתה את הביקוש המקומי, הוציאה רבים לאבטלה וחל"ת ופגעה בעסקים. לאור מצב זה, הפחתת הריבית חיונית להקלה על משקי הבית עם תשלומי המשכנתא וההלוואות השונות ותהווה הקלה לעסקים".

בין היתר החתומים על המכתב הם נשיא התאחדות התעשיינים ויו"ר נשיאות המעסיקים והעסקים, ד"ר רון תומר, נשיא איגוד לשכות המסחר, עו"ד אוריאל לין, ונשיא התאחדות בוני הארץ, ראול סרוגו. 

עוד הם מוסיפים כי "כלי העלאת הריבית נועד, בין היתר, למתן את פעילות המשק כדי לייצב את המחירים. כעת, המלחמה מהווה גורם חיצוני הממתן את הפעילות. לכן, נעלם הצורך בהעלאות הריבית ואף התחלף בצורך להורידה.

כמו כן, בתנאים הנוכחיים, לצד מדיניות השהיית העלאות הריבית בעולם, ריבית גבוהה בישראל אינה הכרחית כדי להילחם בפיחות השקל, שכן לבנק ישראל רזרבות גבוהות של כ-200 מיליארד דולר, סכום גבוה מספיק כדי לשמש לייצוב השקל לבדו".

 

בנק ישראל

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד