ה' אייר התשפ"ד
13.05.2024
האם ההסכם יוארך?

דיווח: אחרי נשים וילדים ישוחררו גברים קשישים, ואז גופות בני ערובה

במצרים אומרים כי אחרי נשים וילדים, גברים קשישים יקבלו עדיפות, ואחריהם גופותיהם של בני ערובה שמתו בשבי. חמאס סרב עד כה לשחרר גברים חטופים במהלך הפסקת האש הזמנית

דיווח: אחרי נשים וילדים ישוחררו גברים קשישים, ואז גופות בני ערובה
שחרור החטופים צילום: צלמי פלאש 90

היום הוא יום האחרון להפסקת האש בן ארבעת הימים בתיווך של קטאר ומצרים, במסגרתו התחייב חמאס לשחרר 50 בני ערובה ישראלים, אך ורק נשים וילדים, בתמורה ל-150 אסירים פלסטינים. ישראל גם התחייבה לאפשר לפחות ל-200 משאיות הנושאות סיוע הומניטרי להיכנס לרצועת עזה מדי יום.

עם סיום ההסכם המקורי היום בחצות, תשומת הלב מופנית כעת לסיכויים להארכת הפסקת האש.

קטאר ומצרים מנהלות שיחות בין חמאס לישראל שמטרתן להאריך את ההסכם הראשוני מעבר ליום שני, אולי עד ארבעה ימים. אנשי המשא ומתן דנים בשחרור פוטנציאלי של לפחות 20 נשים וילדים נוספים בתמורה לשחרור אסירים פלסטינים נוספים ומתן סיוע הומניטרי נוסף לעזה, אמרו אנשים שמכירים את השיחות ל'וול סטריט ג'ורנל'.

חמאס מסר כי הוא בעד הארכת ההפוגה. "חמאס מבקש להאריך את הפסקת האש מעבר לארבעת הימים הראשונים כדי לבדוק את שחרורם של עצורים נוספים", נכתב בהצהרה שפרסמה הזרוע הפוליטית של חמאס ביום ראשון.

חמאס עדיין צריך לספק רשימה של בני ערובה שהם יכולים לשחרר כחלק מהארכה, כך לפי גורמים מצריים וקטארים.

על פי הדיווח, אחרי נשים וילדים, גברים קשישים יקבלו עדיפות, ואחריהם גופותיהם של בני ערובה שמתו בשבי, כך לפי גורמים רשמיים במצרים. חמאס סרב עד כה לשחרר גברים ישראלים במהלך הפסקת האש הזמנית.

בכיר בג'יהאד האסלאמי, דאוד שיהאב, לאל-ג'זירה: הארגון מעוניין ותומך במאמצי המתווכים להרחיב את העסקה להחזרת חטופים. בתמורה לאזרח ישראלי חטוף נדרוש שישראל תשחרר שלושה אסירים פלסטינים. באשר לחיילים, המחיר יהיה שונה. לא נסכים להארכת ההפוגה במלחמה בתמורה לרגיעה.

הנשיא ביידן אמר אתמול כי ארה"ב דוחפת להארכת הפסקת האש מעבר ליום שני. "העסקה הזו מספקת תוצאות מצילות חיים", אמר. "זו המטרה שלי, זו המטרה שלנו, לשמור על ההפסקה הזו כדי שנוכל להמשיך לראות בני ערובה יוצאים החוצה ולהגביר סיוע הומניטרי לנזקקים בעזה".

נוכחותם של אזרחים אמריקאים נוספים בין בני הערובה המוחזקים בידי חמאס עלולה להעלות את הלחץ על נתניהו להאריך את הפסקת הלחימה. ביידן אמר ביום ראשון כי הוא "מקווה" שהאמריקאים המוחזקים כבני ערובה על ידי חמאס ישוחררו.

חמאס עזה מצרים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד