כ"ה ניסן התשפ"ד
03.05.2024
עדיין לא התקבלה החלטה

הפסקת האש תוארך? 11 חטופים נוספים אמורים להשתחרר היום

14 חטופים ישראלים ששוחררו אתמול, בהם 9 ילדים התאחדו הלילה עם בני משפחותיהם. הם נבדקו בבית החולים ומצבם יציב. אחת מהן בת 84 מאושפזת במצב קשה מאוד. חמאס ביקש להאריך את ההפוגה. צה"ל פעל הלילה ברמאללה, שכם וג'נין שם נעצרו עשרות מבוקשים

הפסקת האש תוארך? 11 חטופים נוספים אמורים להשתחרר היום
הפעילות הקרקעית בעזה צילום: דו"צ

גורמים מצריים מסרו ל"וול סטריט ג'ורנל" כי ישראל קיבלה אמש מידי חמאס את רשימת 11 החטופים שישוחררו היום מהשבי בעזה במסגרת הפעימה הרביעית והאחרונה במסגרת הפסקת האש, אלא אם ההפסקה תוארך. 

ממשרד ראש הממשלה בשם הממונה על חטופים ונעדרים נמסר הבוקר כי מתנהלים דיונים על רשימה שהתקבלה במהלך הלילה ונבדקת כעת בישראל. "נוסיף מידע כשיתאפשר".

אתמול שוחררו בפעימה השלישית עוד 14 ישראלים וכן שלושה אזרחים תאילנדים. החטופים הישראלים הועברו לבתי החולים והתאחדו עם משפחותיהם. אלמה אברהם בת ה-84 מאושפזת בבית החולים סורוקה במצב קשה מאוד. אברהם הוטסה במסוק ישירות לבית החולים סורוקה, שם הרופאים נאבקים על חייה.

פקידים אמריקאים אמרו ל'וול סטריט ג'ורנל' כי ארה"ב דוחפת להמשך הפסקת האש להשגת שתי מטרות קריטיות: להוציא עוד בני ערובה מעזה, כולל אזרחים אמריקאים, ועידוד ישראל לא להתחיל את המתקפה שלה בדרום עד שתהיה תוכנית לצמצם את הנפגעים האזרחיים.

עשרה אמריקאים מוחזקים כבני ערובה, כולל תשעה אזרחים אמריקאים ומחזיק גרין קארד אחד, כך אמר היועץ לביטחון לאומי, ג'ייק סאליבן, לרשת ABC. שבעה מהם גברים והשאר נשים וילדים, כולל הילדה אביגיל עידן בת ה-4 ששוחררה ביום ראשון.

סאליבן הטיל את האחריות על חמאס להאריך את הפסקת האש בתמורה להחזרת בני ערובה. "חמאס יכול היה לבחור להמשיך לשחרר בני ערובה ואז ההפוגה תימשך", אמר. "אם ההפסקה תיפסק, האחריות לכך מוטלת על כתפי חמאס, לא על כתפי ישראל".

אבל סאליבן אמר גם ברשת CBS שהשלב הבא של המבצעים הצבאיים של ישראל צריך להתקיים רק "לאחר שאזרחים יטופלו", כלומר יהיה להם גישה לסיוע הומניטרי והגנה מהלחימה. "זו השיחה שאנחנו מנהלים עכשיו עם הישראלים", אמר.

חמאס עדיין צריך לספק רשימה של בני ערובה שהם יכולים לשחרר כחלק מהארכה, כך לפי גורמים מצריים וקטארים.

נוכחותם של אזרחים אמריקאים נוספים בין בני הערובה המוחזקים בידי חמאס עלולה להעלות את הלחץ על נתניהו להאריך את הפסקת הלחימה. ביידן אמר אתמול כי הוא מקווה שהאמריקאים המוחזקים כבני ערובה על ידי חמאס ישוחררו.

בתוך כך, צה"ל פעל הלילה במספר רב של מוקדים לביצוע מעצרים וסריקת שטח לאיתור אמצעי לחימה ותחמושת בנפות רמאללה, שכם, ג'נין, מחנה הפליטים עקבת ג'אבר ביריחו, כולל בני נעים מזרחית לחברון שם נעצרו כעשרים וחמישה חשודים בפעילות טרור.

צבא ארה"ב הודיע הלילה כי שני טילים בליסטיים שוגרו מהאזור שבשליטת המורדים חות'ים בתימן לעבר המשחתת USS Mason, מפיקוד המרכז של ארה"ב נמסר כי הטילים פגעו במים במרחק של כ-16 ק"מ מהמשחתת.

 

מלחמת חרבות ברזל חמאס הפסקת אש עזה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד