כ"ט ניסן התשפ"ד
07.05.2024
במחנה הממלכתי יתעשתו?

למרות התנגדות גנץ: פורסם הנוסח הסופי של התקציב שיובא לממשלה

הנוסח הסופי של תקציב המדינה עם הכספים הקואליציוניים שיובא היום לממשלה - פורסם, למרות התנגדות גנץ. גורם בסביבתו: "צריך להראות דוגמה אישית". סמוטריץ': "מקווה שבשעות שנותרו עד לדיון בממשלה שותפינו לממשלת החירום במחנה הממלכתי יתעשתו"

למרות התנגדות גנץ: פורסם הנוסח הסופי של התקציב שיובא לממשלה
בני גנץ/בנימין נתניהו צילום: תומר נויברג, פלאש 90/פלאש 90

למרת ההתנגדות של גנץ, הנוסח הסופי של תקציב המדינה עם הכספים הקואליציוניים שיובא היום לממשלה - פורסם. בהצעה, מאות מיליוני שקלים ליו"ש, חינוך חרדי ועוד.

גורם בסביבת גנץ אמר הבוקר (שני) לקראת הדיון על התקציב כי, "בזמן שמאות אלפים במילואים (במדים או בחברה האזרחית), ענפים שלמים נסגרים, רבים יוצאים לחל"ת והגירעון גדל - צריך להראות דוגמה אישית.

העלאה של 500 מיליון שקלים בתקציב הישיבות, הקצאה של מעל 400 מיליון ש"ח למשרד למשימות לאומיות שייעודם אינו ברור, והעלאת שכר המורים באופק חדש שלא על בסיס מערכת החינוך בסכום של 40% במקום 14% שעליהם הסכמנו - הם אצבע בעין לציבור".

הגורם הבהיר: "גנץ הראשון שתומך בחינוך ראוי לחרדים כולל ההעלאה שסוכמה, בתקצוב מרכיבי ביטחון ביהודה ושומרון בנוסף ליישובי הספר, ובמקומות נוספים. זה לא מה שמובא היום לממשלה, ובעיקר - זו לא דוגמה אישית מול מיליונים שפרנסתם נפגעת, שפונו מבתיהם ומול האתגר הכלכלי והחברתי העצום שבפנינו.

יש להדגיש, מתוך למעלה מ-10 מיליארד של כספים קואליציוניים לשנה הקרובה, ההסטה שהציע שר האוצר עומדת על מיליארד ש"ח בלבד נכון לעת הזו ולא 70%. עדיין לא מאוחר לעצור ולעשות את הדבר הנכון. יש לכולנו אחריות לאומית", דברי הגורם.

שר האוצר בצלאל סמוטריץ' השיב בפוסט מנומק וכתב: "עצוב שיש מי שמסוגל לרמוז על מחשבה לפרק את האחדות החשובה הזו בשל כמה מאות מיליוני שקלים שהוא לא אוהב, וכאמור, תוקצבו כבר לפני כחצי שנה במסגרת תקציב המדינה, מתוך כמאתיים מיליארד שתעלה המלחמה הזו. מדובר באחוז מהתקציב שיאושר היום וכעשירית וחצי אחוז מהעלות המוערכת הכוללת של המלחמה. מי שעל אחוז לא יודע להתפשר עם שותפיו ולכבד את דעתם, גם אם הוא חושב אחרת, לא מבין מה היא אחדות".

סמוטריץ' הוסיף: "טוב עשה ראש הממשלה שהחליט להביא את התקציב לממשלה עוד היום. ללא שהתקציב יאושר בממשלה ובכנסת בדחיפות לא ניתן יהיה לתקצב את המשך שהות המפונים במלונות, לא ניתן יהיה לתקצב את מנהלת תקומה ולהתחיל להחזיר את תושבי העוטף הביתה, לא ניתן יהיה לתקצב את הרשויות המקומיות בקווי העימות, את צרכי הבריאות, הרווחה, ועוד.

אני מקווה שבשעות שנותרו עד לדיון בממשלה שותפינו לממשלת החירום במחנה הממלכתי יתעשתו, יגלו את האחריות הלאומית הנדרשת ויצביעו בעד התקציב התוספתי החשוב הזה לניצחונה של מדינת ישראל בחזית ובעורף".

מלחמת חרבות ברזל בני גנץ בנימין נתניהו בצלאל סמוטריץ'

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד