י"ד אייר התשפ"ד
22.05.2024
הכוח נשלח למשימה בצורה לקויה

מ"פ וסגנו הודחו, הלוחמים סירבו לחזור לקרב

עשרות לוחמים לא חזרו ליחידה שנלחמה בעזה לאחר הדחת שני קצינים, שטענו יחד עם עשרות מפקודיהם כי לא קיבלו סיוע באש מול עשרות מחבלים - ולכן נסוגו לאחור. צה"ל: "הלקחים הופקו, ממלאים מחדש את השורות בפלוגה"

מ"פ וסגנו הודחו, הלוחמים סירבו לחזור לקרב
חיילי צה"ל בתוך עזה צילום: דובר צה"ל

בצה"ל החליטו להדיח שני קצינים לוחמים אחרי קרב בצפון רצועת עזה בשיאו של התמרון הקרקעי, שבמהלכו החיילים נסוגו לאחר שלא קיבלו סיוע באש מול עשרות רבות של מחבלים שארבו לחיילים. מחצית מהחיילים החליטו לא לחזור ליחידה בשל ההחלטה החטיבתית לעמוד לצד המג"ד ולא לצד המ"פ.

יואב זיתון מדווח ב-Ynet כי קצינים בחטיבה הודו שהכוח נשלח למשימה בצורה לקויה, וכי האירוע יצר אווירה קשה בגדוד ולכן הוחלט להוציאו לרענון את החיילים. במקביל הוחלט להחליף באמצע הלחימה את שני הקצינים שפיקדו על הפלוגה. האירוע יצר משבר חריף בין מפקדי הפלוגה והלוחמים שלהם למפקד הגדוד, ומחציתם לא חזרו ליחידה.

בתחקיר שנערך התברר כי נוהל הקרב לפשיטה, שהייתה מהראשונות שהחטיבה הוציאה בעזה, לקה בחסר, אך מאז ההיערכות השתנתה וגם המשימות האחרות שביצעה החטיבה. "נכנסנו לאזור ממולכד ומחבלים רבים ירו לכיווננו RPG באש תופת שלא פסקה", העידו חיילי הפלוגה בתחקיר שנערך.

מדובר צה"ל נמסר בתגובה: "לוחמי הגדוד נלחמים בעזה באומץ ונחישות מול ארגון הטרור חמאס. בחודש האחרון לוחמי הגדוד ספגו אבידות ופציעות במהלך הלחימה. הטענות של הלוחמים נבדקו על ידי מפקדי הגדוד וגורמי מקצוע וטופלו".

חמאס עזה מלחמת חרבות ברזל

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 5 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד