י' אייר התשפ"ד
18.05.2024
עדות מהשבי

מעבר לכל דמיון: הבניין קרס והחטוף הישראלי נמלט וניסה להגיע לגבול ישראל

בעדות לאימו, רוני קריבוי, החטוף בעל האזרחות הרוסית ששוחרר אתמול, סיפר כי הבניין שבו הוחזק בעזה הופצץ וקרס, והוא עצמו הצליח להימלט ובמשך 4 ימים ניסה להגיע לגבול ישראל, אך נלכד על ידי חמאס

מעבר לכל דמיון: הבניין קרס והחטוף הישראלי נמלט וניסה להגיע לגבול ישראל
חיילי צה"ל בתוך עזה צילום: דובר צה"ל

רון קריבוי החטוף הישראלי בעל האזרחות הרוסית ששוחרר אתמול (ראשון) משבי חמאס, בו שהה יותר מ-50 ימים סיפר סיפור מדהים מעבר לכל דמיון. 

בעדות לאימו, רוני קריבוי, סיפר שהבניין שבו הוחזק בעזה הופצץ וקרס, והוא עצמו הצליח להימלט ובמשך 4 ימים ניסה להגיע לגבול ישראל, לאחר 4 ימים שוב נלכד על ידי חמאס.

ילנה מגיד, דודתו של רוני קריבוי אמרה לקרן נויבך בכאן רשת ב' כי הוא הצליח להיחלץ מחוטפיו לאחר שצה"ל הפציץ את הבניין שבו הוחזק בעזה. "הוא סיפר שמההפצצות הבניין קרס, והוא הצליח להימלט משם ולברוח. במשך כמה ימים הוא הסתתר שם והיה לבד. בסוף העזתים תפסו אותו והחזירו אותו לידיים של המחבלים".

רוני היה חלק מצוות ההפקה במסיבה ברעים. בבוקר הטבח הוא ניסה להימלט יחד עם חברו. "בשלב מסוים רוני החליט להפסיק לרוץ. הוא הסתתר ושם על עצמו שיחים", סיפרה דודתו. "חבר שלו היה בקשר איתו עד לשעה 10:30, אז רוני אמר לו שהוא שומע קולות של המחבלים ממש קרוב. עשר דקות אחר כך החבר התקשר שוב וענו לו בערבית, הוא התחיל לצעוק 'רוני, רוני', הם צחקו וניתקו".

במשך שבוע בני משפחתו של רוני לא ידעו מה עלה בגורלו, עד שקיבלו הודעה מצה"ל שיש סבירות גבוהה שהוא נחטף. רוני הוא בעל אזרחות כפולה - ישראלית ורוסית, ושחרורו הושג שלא במסגרת העסקה לשחרור החטופים הישראלים, אלא כחלק מהסכמה בין חמאס לרוסיה. "ההפרדה שעשו אתמול של 13 חטופים פלוס אחד היא לא במקום", אמרה דודתו. "רוני נולד בארץ וגדל פה, שפת האם שלו היא עברית. כשהוא היה ילד ההורים עשו לו אזרחות רוסית אבל בלי קשר הוא אזרח ישראלי. זה פוגע בנו כאזרחי ישראל. אנחנו פה יותר מ-30 שנה". 

על מצבו של רוני לאחר השחרור מהשבי, סיפרה ילנה: "שאלתי אותו אם יש לו סיוטים, הוא אמר שכן אבל שזה טוב, כי זה אומר שהוא מתמודד. יש לו כמה פצעים בראש כי הוא נפגע מאבן בזמן קריסת הבניין אבל הוא בסדר, בודקים אותו. רוני תמיד צוחק מחייך. מה שנתן לנו תקווה מהיום הראשון זה שאנחנו מכירים את הילד, וילד שתמיד מחייך יכול להסתדר לא משנה מה התנאים". 

חמאס עזה מלחמת חרבות ברזל

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד