כ"ו ניסן התשפ"ד
04.05.2024
"הכספים הקואליציוניים"

גנץ נגד המורים החרדים | סמוטריץ׳: ״רק כי הם חרדים״

שר האוצר בצלאל סמוטריץ עומד לצד המורים החרדים מול השר בני גנץ. השר סמוטריץ הבהיר כי המורים החרדים יקבלו את התוספת שכולם מקבלים: "מי שמבקש לקחת רק להם את התוספת ולהשאיר אותה לכל יתר המורים, מבקש להפלות חרדים רק כי הם חרדים"

גנץ נגד המורים החרדים | סמוטריץ׳: ״רק כי הם חרדים״
בצלאל סמוטריץ' ומשה גפני צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

השר סמוטריץ יצא להגנת המורים החרדים והבהיר כי הוא נגד ההפליה בכל הנוגע לשכרם של המורים החרדים. "ממחזרים את אותו קמפיין שקרי מתקופת אישור התקציב המקורי, הפעם סביב תקציב המלחמה המתוקן שיאושר בעזרת השם היום בממשלה" כתב סמוטריץ בפוסט בפייסבוק.

"אני יודע שאין לי שום סיכוי להדוף את השקר הזה. זה צונאמי שמטביע הכל. תקשורת מגויסת מקצה לקצה, שלושה עיתוני שמאל כלכליים יומיים, שלושה ערוצי טלוויזיה מוטים, עיתונים ואתרי חדשות כלליים - כולם כולם מגויסים לקמפיין מושלם מבחינתם, שמשלב את כל מי ומה שהם רוצים לתקוף, את כל מי ומה שהם אוהבים לשנוא ולהסית נגדו בשיגרה: ממשלת הימין, הציונות הדתית, המתנחלים, החרדים שכל חטאם הוא נאמנותם למחנה הלאומי" כתב השר סמוטריץ.

השר סמוטריץ כתב כי כלל הכספים הקואליציוניים אושרו במסגרת תקציב המדינה לפני כחצי שנה. "הסיבה היחידה שהם משתרבבים כאן לאירוע היא דווקא העובדה שהחלטנו לערוך בהם קיצוץ עמוק של 70% מכל הכספים החדשים, שהם 1.6 מיליארד ש"ח, ולהעביר אותם לצרכי המלחמה. זה מחייב אותנו להביא לממשלה החלטה שמתקנת את ההחלטה של התקציב הקואליציוני שאושרה בחודש מאי כדי לגרוע ממנה את הקיצוץ. אם לא היינו נוגעים בכספים הקואליציוניים זה לא היה מגיע לממשלה ואף אחד לא היה מדבר על זה".

על פי השר, בתקציב יש תוספת של 17 מיליארד שקלים לתקציב הביטחון וכ-13.5 מיליארד שקלים לצרכי המלחמה האזרחיים. יש בתקציב הזה 3.5 מיליארד ש"ח לתקצוב המפונים במלונות, כדי שתושבי קו העימות בדרום ובצפון לא יצטרכו לישון שבועות וחודשים בבתי ספר ובמתנ"סים כפי שקבעו תכניות החירום או להתארח בערי אוהלים של גידאמק כפי שקרה במלחמת לבנון השניה.

יש בו כשני מיליארד שקלים תוספת למשרד לביטחון לאומי כדי להקים מאות כיתות כוננות בכל רחבי הארץ ולחמש אותם וכדי לחמש את המשטרה ולצייד אותה ביכולת לתת מענה טוב יותר לביטחון אזרחי ישראל. יש בו תוספת של כמיליארד שקלים למשרד הרווחה ולביטוח הלאומי כדי ללוות ולעטוף את המפונים והניצולים בצורה הכי טובה שאפשר. יש בו יותר ממיליארד שקלים תוספת מזומן למערכת הבריאות.

עוד הוכנס לתקציב תוספת של כמעט שבע מאות מיליון שקלים למשרד החינוך כדי לתת מענה חינוכי לכמעט מאתיים אלף מפונים בבתי המלון. יש בו כמעט מיליארד שקלים מענקים לרשויות המקומיות בצפון ובדרום כדי לאפשר להן לתת מענה לתושבים שלהם שפונו, לרשויות הקולטות בכל הארץ ולצורך היערכות ביטחונית חריגה בכל הארץ ובכל הגזרות.

יש בו מיליארד שקלים לשיקום ישובי העוטף במסגרת מנהלת תקומה, מהם שש מאות מיליון במזומן. עשרות מיליוני שקלים לחיזוק החקלאות, מאות מיליונים מענקים לעידוד תעסוקה בענפי הבניה והחקלאות ולתמיכה בענפי התרבות והספורט בתקופת המלחמה, עשרות מיליוני שקלים להסברה ישראלית בעולם, לתמיכה בארגוני מגזר שלישי שנרתמו מהיום הראשון של המלחמה, מאות מיליוני שקלים להגדלת מאגרי החירום של מדינת ישראל, ועוד ועוד.

השר ציין כי חשוב בכל זאת להסביר מה יש בהם בכספים הקואליציוניים שיש מי שמתאמצים כל כך למתג כ"כספים פוליטיים מושחתים"?

יש בהם את תקציבי המכינות הקדם צבאיות ותנועות הנוער והשירות הלאומי והגרעינים התורניים והמשימתיים. יש בהם כפרי סטודנטים ושלל מיזמים וותיקים בתחום הזהות והתרבות היהודית. יש בהם את תקציבי החמ"ד ההיסטוריים, יש בהם את תקציב החטיבה להתיישבות שראשי המועצות האזוריות בכל רחבי הארץ מתחננים שלא נקצץ, ותקציבים למרכיבי ביטחון ביהודה ושומרון כדי להתכונן טוב לנוכח האיומים החדשים שנתווספו למרבה הצער אחרי אירועי שמחת תורה.

השר סמוטריץ התייחס לשכר המורים החרדים :"יש בהם גם העלאות שכר מינוריות למורים בחינוך החרדי שמשתכרים הכי פחות מכל מורה אחר במדינת ישראל. אותה מורה מאופקים שמשתכרת חמשת אלפים שקלים ותקבל עכשיו עוד אלף שקל לפרנס את משפחתה ברוכת הילדים. העלאות שכר שמתבצעות בחודשים האחרונים בכל המגזר הציבורי במשק וכבר נכנסו לחשבון הבנק של המורים החרדים. מי שמבקש לקחת רק להם את התוספת ולהשאיר אותה לכל יתר המורים במדינת ישראל ולכל עובדי המגזר הציבורי שקיבלו תוספות שכר בהסכמים שחתמתי עם הארגונים שלהם מבקש להפלות חרדים רק כי הם חרדים, וזה לא קשור בכי הוא זה למלחמה".

השר הוסיף: "אין לי אלא לכאוב את ההיגררות אחרי הקמפיין התקשורתי לעיסוק בפוליטיקה קטנה בזמן מלחמה, שכפי שהזכיר אתמול ראש הממשלה היא על פחות מאחוז מהתקציב החשוב כל כך שאנחנו מעבירים. אין לי אלא להצר על חוסר היכולת להתעלות מעל למחלוקות האלה ולשמור על האחדות שכל כך חשובה לנו עכשיו כדי לנצח במלחמה, להשמיד את חמאס ולהחזיר את החטופים הביתה. אחדות שחשובה לרוח הלחימה של הלוחמים והמפקדים בסדיר ובמילואים, אחדות שהיא חשובה כל כך לחוסן של העורף, ליכולת העמידה שלנו מול לחצים בינלאומיים ומול האויבים שלנו. עצוב שיש מי שמסוגל לרמוז על מחשבה לפרק את האחדות החשובה הזו בשל כמה מאות מיליוני שקלים שהוא לא אוהב, וכאמור, תוקצבו כבר לפני כחצי שנה במסגרת תקציב המדינה, מתוך כמאתיים מיליארד שתעלה המלחמה הזו. מדובר באחוז מהתקציב שיאושר היום וכעשירית וחצי אחוז מהעלות המוערכת הכוללת של המלחמה. מי שעל אחוז לא יודע להתפשר עם שותפיו ולכבד את דעתם, גם אם הוא חושב אחרת, לא מבין מה היא אחדות".

השר סמוטריץ התייחס לסירוב של השר גנץ לאשר את התקציב ובתוכו את התשלום למורים החרדים: "אני מקווה שבשעות שנותרו עד לדיון בממשלה שותפינו לממשלת החירום במחנה הממלכתי יתעשתו, יגלו את האחריות הלאומית הנדרשת ויצביעו בעד התקציב התוספתי החשוב הזה לניצחונה של מדינת ישראל בחזית ובעורף".

בני גנץ חרדים בצלאל סמוטריץ' מלחמת חרבות ברזל

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 9 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד