י' אייר התשפ"ד
18.05.2024
בְּחַיֵּיהֶם וּבְמוֹתָם לֹא נִפְרָדוּ

אביו של החייל שנפל: "הדם של ג'מאל ושחר התערבב, הם נפלו אחד על השני"

אל"מ (מיל') ענאן עבאס, אביו של ג'מאל, ודורון פרידמן, אביו של שחר, על נפילת בניהם יחד בקרב ברצועה. עבאס: "שחר תמיד רצה להיות צמוד לבן שלי". דורון, אביו של שחר, סיפר אף הוא על ברית הדמים בין השניים. "אני רוצה לתאר שני אריות"

אביו של החייל שנפל: "הדם של ג'מאל ושחר התערבב, הם נפלו אחד על השני"
חיילי צה"ל בתוך עזה צילום: דובר צה"ל

רס"ן ג'מאל עבאס, מ"פ בגדוד 101 בחטיבת הצנחנים, נפל בקרב ברצועת עזה. בשיחה מצמררת, הצליחו אביו אל"מ (מיל') ענאן עבאס, ואחיו סרן (מיל') גדעון, המשרתים בפיקוד צפון, לשוחח איתו באמצעות רשת הקשר בפעם האחרונה לפני נפילתו. ,

לצידו של ג'מאל ז"ל נפל סמ"ר שחר פרידמן ז"ל, גם הוא לוחם בגדוד 101 של חטיבת הצנחנים, שהיה הקשר שלו.

ענאן, אביו של ג'מאל, שוחח עם בן כספית ואבי ישככרוף ב-103FM והתייחס לקשר המיוחד בין שחר לבנו, ולשיחה האחרונה שערך עמו. "הצלחנו באמצעות אנשים טובים ליצור קשר עם ג'מאל באמצעות מכשיר הקשר. פגשנו את משפחתו של שחר, זה היה מפגש מאוד מרגש שהראה על הקשר ההדוק והחם שהיה בין ג'מאל לשחר. כולם בסוף באותו מקום. שחר היה אצלנו בבית לפני חודשיים או שלושה, ג'מאל הזמין את הגדוד לעל האש, הם לא נפרדו. יש המון משמעות לביחד הזה, הם נלחמו בשביל מטרה אחת - בשביל קיום המדינה, הם נלחמו על האדמות של המדינה, הם נלחמו בשביל להחזיר את הכבוד של המדינה הזאת".

"כולם חייבים לתקן את העוול שנגרם לדעה הדרוזית, אנחנו לא שונים מאף אחד במדינה", אמר בכאב. "שחר תמיד רצה להיכנס עם הבן שלי ולהיות צמוד אליו. ג'מאל היה מנהיג מילדותו, הוא אהב את הצבא, את העם, את המדינה, על זה הוא חונך. הוא הבין שהוא הולך להקריב את עצמו, הוא אמר שאין לו בעיה למות במלחמה הזאת בשביל לשמור על המדינה. זה המקום שלנו ואין לנו ארץ אחרת".

"ג'מאל ושחר, בחייהם ובמותם לא נפרדו"

לשיחה הצטרף דורון, אביו של שחר, וסיפר אף הוא על ברית הדמים בין השניים. "אני רוצה לתאר שני אריות", פתח, "שחר וג'מאל, בחייהם ובמותם לא נפרדו. הם היו חברים בלב ובנפש. שעות על גבי שעות של שיחות. ג'מאל ושחר נלחמו יחד מאותה שבת ארורה וחיסלו הרבה מחבלים. באיזשהו שלב הם נכנסו לבית של מישהו בקיבוץ מפלסים, רועי רשף, והוא סיפר לנו שאחרי שהיו חוזרים הם היו שולחים את השומרים לישון ויושבים איתו שעות על גבי שעות ומדברים. שחר העריץ את ג'מאל, הוא הלך אחריו באש ובמים. לא היה להם אפילו ערעור אם כדאי או לא, הם הסתערו".

"שחר השאיר לנו צוואה מעזה", הוסיף. "שלחו לנו תגובות מאוסטרליה על העניין של שחר וג'מאל, אמרנו שניקח את זה כמשימת חיינו. את זה ואת הסיפור של הדרוזים, שחייבים לעשות עם זה משהו. הם נפלו אחד על השני, הדם שלהם התערבב. לא יכול להיות מצב שהילדים שלנו נהרגו אחד על השני, ושהמדינה לא תעשה עם זה שום דבר. באותו מוצאי שבת, עשינו פינת זיכרון לשחר, ולקחנו את התמונה של ג'מאל והגדלנו אותה ליד התמונה של שחר. רעייתי כתבה מתחת 'בחייהם ובמותם לא נפרדו', ואתמול כשבאה אלינו משפחת עבאס, הם הוציאו תמונה ענקית של השניים עם אותו משפט בדיוק. זה מצמרר. אנחנו עכשיו נמצאים בתקופה אולי הכי קשה שהייתה לעם ישראל, מה ששחר השאיר, הצוואה שלו, שקוראת פשוט לאחדות בעם, זה משהו שחייב לבוא מלמטה. לא נתנו את חיי הילדים שלנו לשווא. נילחם על זה. אנחנו משפחה".

חמאס עזה מלחמת חרבות ברזל

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד