י"ט ניסן התשפ"ד
27.04.2024
חסד פורה

אימץ שלושה ילדים ונפטר: הגאון רבי יעקב כהן זצ"ל

כשהבין הרב יעקב כהן זצ"ל שהוא לא יזכה לילדים משלו, הקדיש את כל חייו כדי לעזור לאלו שיש להם סיכוי • מאות ילדים נולדו הודות לעזרתו הרבה בטיפולי הפוריות להוריהם • הקים ארגון מיוחד שסייע לחשוכי ילדים להיכנס להליכי אימוץ • היה רבו של הסניף הישראלי של ארגון החסד הרפואי RCCS

אימץ שלושה ילדים ונפטר: הגאון רבי יעקב כהן זצ"ל
רבי יעקב כהן זצ"ל צילום: באדיבות המצלם

הסיפור האישי שלו, הוביל אותו להקים רשת ענפה של פעילות חסד לרבים אחרים שמתמודדים עם קושי דומה – הגאון רבי יעקב כהן זצ"ל, מדמויות ההוד של בני ברק, נפטר לבית עולמו בדמי ימיו, לאחר שזכה להקים, להפעיל ולמסד פעילות חסד יוצאת דופן, בהיקפים בלתי נתפסים.

לתרומה הקליקו כאן>>>

שוקד היה הרב כהן על תלמודו יומם ולילה בהתמדה נפלאה, ובכל זאת היה מוצא זמן לפעולות חסד כבירות, שהאירו את חייהם של אנשים רבים מספור.

יחד עם רעייתו הוא לא זכה לילדים, ולכן החליט להקדיש את חייו לטובת משפחות רבות שהתמודדו עם קושי דומה- ונאלצו לעבור הליכי פוריות מורכבים הן מבחינה פיזית ורגשית, והן מבחינה הלכתית. הוא עצמו אימץ יחד עם רעייתו שלושה ילדים, כיום הגדול מביניהם בן 15, בת בגיל 13 ובן נוסף בן 11.

הרב כהן זכה להתעטר בכתר הוראה, ואת כל הידע התורני שלו וההכשרה שלו כמורה הוראה, גייס לטובת העזרה והסיוע לזוגות שעוברים טיפולי פוריות, תוך התייעצות שוטפת עם מרנן ורבנן גדולי הפוסקים בדורנו.

כיהן במקביל גם כרבו של הסניף הישראלי של ארגון החסד הרפואי האמריקאי הנודע RCCS תפקיד שבעזרתו סייע לחולים רבים ברחבי האר, שנזקקו להגיע לטיפולים מיטביים במרכזים רפואיים גדולים בארה"ב או במקומות אחרים בעולם.

רעייתו שתבלחט"א, המשמשת כגננת בגן ילדים עירוני בבני ברק, עמדה לימינו בכל עת במפעלותיו הכבירים. וככל הידוע, הרב כהן ליווה אלפי זוגות במשך עשרות שנים, והודות לפעולותיהם באו לאוויר העולם מאות ילדים!

כמו כן יסד וניהל הרב כהן את עמותת "לאמץ באושר" המסייעת ומלווה זוגות שומרות תורה ומצוות שלא זכו לפרי בטו- לאמץ ילדים. את הידע הרב שצבר בתחום ניצל כדי לסייע לזוגות רבים אחרים, אותם הכין והכשיר, ליווה ותמך, סייע והנגיש את כל ההליכים המורכבים התלויים באימוץ ילדים.

בשנתיים האחרונות חלה במחלה הקשה, ולמרות הטיפולים המתקדמים אל הצליחו להשתלט עליה. הוא הלך ונחלש עד שהשיב נשמתו ליוצרה, למגינת כל לב.

בפטירתו הותיר את רעייתו האלמנה שתבחלט"א, אשת חיל עטרת בעלה.

יחד עמה נותרו שלושת הילדים המאומצים, שבורים ורצוצים, לאחר שאיבדו את האב והמחנך שהיה להם.

ידידו של הרב כהן נרתמים כדי לסייע לאלמנה והיתומים, ופונים ללב של עם ישראל, כל מי שהכיר ונעזר על ידו וגם מי שלא הכיר ולא נעזר, כל אחד ואחד באשר הוא, לתרום ולסייע לאלמנה והיתומים, כדי שנקיים 'לא ראיתי צדיק נעזב וזרעו מבקש לחם'.

לתרומה הקליקו כאן>>>

קופת העיר

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד