י"ד אייר התשפ"ד
22.05.2024
האוכל כמעט אזל

הילד כתב יומן בשבי, אך כששוחרר השאיר אותו מאחור

שחר מור, בן דודו של אוהד מונדר בן ה-9 ששוחרר משבי החמאס, סיפר על התנאים בהם הוחזקו בשבי: "הם שמעו את הפצצות צה"ל וזה עורר בהם פחד". סבו של אוהד עדיין מוחזק בידי חמאס. אוהד כתב יומן שתיעד את חוויותיו, אבל החוטפים לא הסכימו שיביא אותו לישראל

הילד כתב יומן בשבי, אך כששוחרר השאיר אותו מאחור
אוהד מונדר עם חבריו, אחרי שחזר מהשבי צילום: באדיבות המשפחה

שחר מור, בן דודו של אוהד מונדר בן ה-9 ששוחרר בפעימה השנייה משבי חמאס, סיפר היום (שני) על התנאים בהם הוחזק בן דודו בשבי.

"אוהד השתחרר מבית החולים ונמצא כעת עם משפחתו, עטוף ומחובק, מנסה להסתגל אל חייו החדשים," אמר שחר ל'ישראל היום'. "הם סיפרו כי בהתחלה הוחזקו בנפרד, רק אוהד, רותי וקרן. אז העבירו אותם למקום עם אנשים נוספים אותם שיחררו בפעימה הראשונה" הם לא פגשו חטופים נוספים.

הוא סיפר כי העבירו אותם מספר מקומות. חלקם מתחת לאדמה וחלקם מעליה. "הם מספרים שהיו מקומות עם תנאים טובים יותר והיו מקומות עם תנאים טובים פחות. בכל מקרה, מדובר במקומות עם תנאים קשים, כמו של כלא קשוח".

בשבועיים האחרונים כמעט נגמר כל האוכל. המחבלים ששמרו עליהם אמרו להם שבעקבות הפצצות צה"ל נהרסו המאפיות ואין יותר פיתות.

הוא סיפר שמלבד ההפצצות, הם פחדו שהשומרים שלהם ייפגעו ואז הם יהיו חשופים להמון שמסביב. "המחבלים שמרו עליהם מפני ההמון, וגם היו אחראים להביא להם אוכל".

קרוב של משפחת מונדר סיפר לאתר 'וואלה', כי אוהד למד ברצועה כמה מילים חדשות באנגלית ובערבית. "התנאים שבהם הוחזקו לא היו טובים. הם ישנו על ספסלים מפלסטיק כמו של קופת חולים, אנשים בני 80, בלי מזרון".

במהלך השבי, סיפר אוהד לחבריו, הביאו אליו המחבלים ילדים נוספים עמם שיחק. הוא כתב יומן שתיעד את חוויותיו, אבל החוטפים לא הסכימו שיביא אותו לישראל. "אמא שלו הבינה שזה עלול לסכן אותם, וזרקה את היומן", כך לפי החברים. מה כתב אוהד ביומן, ומדוע חשבו בחמאס שתיעוד תמים שכותב ילד כדי לתת פורקן לרגשותיו עלול לסכן אותם? השאלות האלה כנראה ייוותרו ללא מענה.

חמאס עזה מלחמת חרבות ברזל

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 6 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד