כ"א תמוז התשפ"ד
27.07.2024
למרות הציפיות להפחתה

בנק ישראל: הריבית תישאר ברמה של 4.75%

מרבית הערכות עמדו על כך שהבנק יותיר את הריבית ברמה זו ולו בשל העובדה שהאינפלציה השנתית הרבה יותר גבוהה מהיעד שאותו הציבה הממשלה 

בנק ישראל: הריבית תישאר ברמה של 4.75%
פלאש90

בנק ישראל פרסם היום (שני) את החלטת הריבית האחרונה של בנק ישראל לשנה זו בה הוחלט כי הריבית לא תרד ותישאר ברמתה הנוכחית. המשמעות היא שהריבית הבסיסית במשק לא תשתנה ותישאר ברמה של 4.75%. ריבית הפריים תישאר 6.25%. למרות הציפיות והקריאות לנגיד להוריד את הריבית הרי שהעובדה שהאינפלציה גבוהה מהיעד שקבעה הממשלה לשנה כולה שהוא 3%-1%, וכעת היא עומדת על 3.7%, היא זו שהכריעה את הכף.

הבוקר משה גפני תקף את הנגיד ואמר כי "אני מבין שהממשלה מתכוונת למנות אותו לקדנציה נוספת, הקדנציה שלו מאופיינת בזו שפוגעים בחלשים, שהריבית עולה כל הזמן, העול על הציבור נורא ואיום הוא לא נגיד טוב, הוא נגיד רע, הממשלה מקבלת החלטה רעה. הבנקים מרוויחים הון תועפות ואין עיני צרה בהם, אבל מה זה הכסף הזה, מאיפה הכסף הזה של הבנקים? מהזוגות הצעירים. הם מרוויחים הון על חשבון הזוגות הצעירים שלוקחים משכנתאות, ואעשה מה שצריך בעניין הזה".

הנגיד לא נותר חייב וענה "ראוי היה שיו"ר ועדת הכספים יראה את טובת המשק כולו, יהיה בקיא ביסודות הכלכלה וגם במה שקורה מחוץ לישראל - אז היה מגלה שפעולות הבנק המרכזי בישראל והנגיד, בהתמודדות עם האינפלציה, הקורונה והמלחמה, זוכות לתשבחות מצד כל גורמי המקצוע הבינלאומיים. וגם, חשוב לא פחות שהדיאלוג בין הכנסת והממשלה לבין מוסדות ציבוריים כמו בנק ישראל, יהיה מקצועי ומכבד, ולא יתאפיין בשיח רעיל ומפלג, שאינו הולם, ודאי בעת הזו".

בנק ישראל אמיר ירון

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד