ט' אייר התשפ"ד
17.05.2024
לקראת הבחירות

רוסיה הכניסה את דובר פייסבוק לרשימת המבוקשים

המאבקים של רוסיה עם חברת מטא החלו עם הפלישה לאוקראינה, כאשר משתמשים שיתפו בתחושותיהם ובמחשבותיהם ללא כל סינון מצדה של החברה

רוסיה הכניסה את דובר פייסבוק לרשימת המבוקשים
אילוסטרציה צילום: pixabay

רוסיה הכניסה את דובר חברת המדיה החברתית Meta, לשעבר פייסבוק לרשימת מבוקשים זאת ברקע ההכרזה על מגבלות מדיה חדשה לקראת הבחירות לנשיאות בשנה הבאה. אנדי סטון, דובר ענקית הטכנולוגיה האמריקנית Meta, חברת האם של אינסטגרם ופייסבוק, מבוקש בהאשמות לעבירות פליליות, כך דיווחו רשתות חדשות ברוסיה אמש (ראשון), בהתייחסן למאגר מידע של משרד הפנים.

רוסיה הוסיפה את Meta לרשימת הארגונים ה"טרוריסטים והקיצוניים" שלה בשנה שעברה. הרשימה כוללת קבוצות ימניות לאומניות; "ארגוני טרור" זרים, כולל הטליבאן; וקבוצות אופוזיציה רוסיות. הסיווג אומר שרוסים המשתמשים בפייסבוק ובאינסטגרם עלולים לעמוד בפני אישומים פליליים אפשריים.

אתר חדשות עצמאי שמסקר את מערכת האופוזיציה והכלא ברוסיה, מפרסם כי סטון הוכנס לרשימת המבוקשים בפברואר 2022, אך הרשויות לא הצהירו זאת אז ואף כלי תקשורת לא דיווחו על הנושא עד השבוע. באפריל 2022, רוסיה גם אסרה רשמית את מנכ"ל Meta, מארק צוקרברג, להיכנס למדינה.

המאבקים של רוסיה עם חברת מטא החלו עם הפלישה לאוקראינה, כאשר משתמשים שיתפו בתחושותיהם ובמחשבותיהם ללא כל סינון מצדה של החברה. סטון, באותה תקופה, הכריזה על שינויים זמניים במדיניות של Meta כדי לאפשר "צורות של ביטוי פוליטי שיפרו את הכללים, כמו למשל דיבור אלים כמו 'מוות לפולשים הרוסים'".

 

רוסיה מלחמת אוקראינה רוסיה פייסבוק

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד