כ"ג ניסן התשפ"ד
01.05.2024
יאמר לצרותינו די

חבר המועצת במכתב חיזוק: "להימנע מיציאות שאינן נחוצות"

הגאון רבי דוד יוסף יצא במכתב חיזוק נוכח המצב הקשה שם הוא מורה מספר הוראות ובהם: הוספת לימוד התורה ואמירת פרקי תהילים • "בעניינו ראינו איך אאמו"ר היה מוריד דמעות על כל חייל שנהרג"

חבר המועצת במכתב חיזוק: "להימנע מיציאות שאינן נחוצות"
הגאון רבי דוד יוסף צילום: באדיבות המצלם

ראש בית המדרש "יחווה דעת" וחבר מועצת חכמי התורה, בעל ה"הלכה ברורה" הגאון רבי דוד יוסף יוצא במכתב חיזוק חסר תקדים שם הוא מציין מספר נקודות הדרושות חיזוק בימים אלה, ובהם: חיזוק והוספה בעסק התורה, אמירת פרקי תהילים ולהימנע מיציאות שאינן נחוצות.

בפתח מכתבו כותב הגר"ד יוסף כי, "הנני בזה בקריאה של חיבה אל כל לומדי ותופסי התורה, הן כל ימינו גודלנו בין החכמים, ובוודאי למדנו כי אין לנו שיור אלא התורה הזאת, והיא משוש חיינו, והזכות שיש ללומדי התורה אי אפשר לתאר ואי אפשר לשער, והעולם עומד על תורתם, ואם לא בריתי יומם ולילה חוקות שמים וארץ לא שמתי".

"אך צריכים לדעת לצד זה", מדגיש חבר מועצת החכמים, "שאין זה פוטר אותנו מנשיאה בעול בעתות מלחמה, והלא זמני מלחמה הם שעת סכנה, ועל על אחד ואחד מוטל חיוב להשתתף עם צרת וצער הרבים. ובעינינו ראינו איך אאמו"ר מרן זצוק"ל היה מוריד דמעות על כל חייל שנהרג, וכמה היה מפליג ביקרם ומעלתם על מסירות נפשם. ומה נאמר עתה כשמאות אלפים נמצאים כעת במקומות סכנה ומלחמה, והם ומשפחותיהם שרויים בפחד ודאגה, ונאלצים לעמוד מול הצוררים שונאי ישראל חיות הטרף שקמו עלינו לכלותינו ביום שמחת תורה, ובוודאי שזהו צרת רבים שלנו כולנו. וזאת מלבד העניין הגדול שיש בנושא בעול עם חברו שבזה מדובר על עולו הפרטי של חברו, וכל שכן וקל וחומר אצלנו שזהו העול שלנו עצמו".

כאן מורה הגאון רבי דוד יוסף, "אשר על כן נראה לענ"ד לבקש מכל האברכים ובני הישיבות כדלהלן:

א. על כל אחד ואחד להוסיף זמן לימוד מעבר למה שהיה רגיל ללמוד, לשם נשיאה בעול למען כלל ישראל.

ב. להימנע עד כמה שאפשר מיציאות שאינן נחוצות מבתי המדרש, והלא יש דינים והגבלות שקבעו לנו חז"ל בעתות צרה כידוע.

ג. לומר פרקי תהילים בכל יום, ובמיוחד מזמור יושב בסתר עליון שהוא מסוגל מאוד לשמירה, כידוע.

ד. לנהוג בכל הנ"ל וביתר שאת גם בזמני הפוגה שיהיו, שהרי הסכנות הן עדיין סכנות, והשבויים עדיין שבויים וצרתנו עודנה צרה.

ה. גם בעלי בתים נדרשים לנהוג בכל הנ"ל, והוא כל שכן מהלומדים עצמם".

את מכתבו מסיים הגאון רבי דוד יוסף: "ומי שאמר לעולמו די יאמר לצרותינו די, ותחזינה ענינו בשובך לציון ברחמים, ונזכה בקרוב לראות בישועתן של ישראל ובמפלתן של רשעים, ובהשבת החיילים והחטופים לבתיהם בריאים ושלמים, וברפואתם של הפצועים בגוף ובנפש אמן ואמן".

הרב דוד יוסף מלחמת חרבות ברזל

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 4 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד