כ"ה ניסן התשפ"ד
03.05.2024
עדכונים שוטפים

הפעימה הרביעית יצאה לדרך: 11 חטופים הועברו לצלב האדום, כולל אימהות, הפסקת האש תוארך ביומיים

לאחר שיחות אינטנסיביות שהתנהלו לאורך היממה האחרונה, נפתר המשבר בנוגע לפעימה הרביעית: 11 חטופים ישוחררו, ובתוכן שתי אימהות. בנוסף, דווח כי הפסקת האש תוארך ביומיים | נשיא גרמניה ביקר בבארי והבטיח: "נתרום כ-7 מיליון יורו לבניית גלריית הקיבוץ" | כל העדכונים

הפעימה הרביעית יצאה לדרך: 11 חטופים הועברו לצלב האדום, כולל אימהות, הפסקת האש תוארך ביומיים
שחרור החטופים צילום: דובר צה"ל

הפעימה הרביעית של שחרור החטופים משבי החמאס תצא בקרוב לדרך לאחר שנפתר המשבר שנבע מהניסיון הציני של חמאס להפריד בין ילדים לאימהות. במסגרת הפעימה ישוחררו 11 חטופים, כולל שתי אימהות.

בישראל טענו במהלך היום כי ברשימה ישנה הפרה של הסיכומים בנוגע להפרדת בני משפחה. "אנו מודעים למתח שבו מצויות המשפחות, ונוסיף מידע כשהדבר יתאפשר. אנו מבקשים להימנע מהפצת שמועות ומידע שאינו מהימן" נמסר ממשרד ראש הממשלה.

ברויטרס דווח כי מנהלי המשא ומתן קרובים להסכמה בנוגע להארכת הפסקת האש בעוד מספר ימים. בהמשך דווח באופן רשמי כי הפסקת האש תוארך ביומיים נוספים.

נשיא המדינה ונשיא גרמניה ביקרו בקיבוץ בארי, שם הכריז נשיא גרמניה כי הפרלמנט הגרמני יתרום כ-7 מיליון יורו עבור בנייה מחודשת של גלריית קיבוץ בארי. בסיום ביקרו הנשיאים בבית הדפוס "דפוס בארי", שספג פגיעה קשה במסע הטרור הצרחני ב-7 באוקטובר.

אורי מגידיש, התצפיתנית שנחטפה לרצועת עזה ב-7 באוקטובר וחולצה משם על ידי צה"ל לפני כחודש, פרסמה בטיקטוק סרטון ראשון מאז שחזרה משבי חמאס.

"לפני כמעט חודש חזרתי הביתה ואני קודם כל שמחה לראות את כל הסרטונים המרגשים של החטופים שחוזרים הביתה למשפחות שלהם", אמרה מגידיש בסרטון. "אני מקווה ומאחלת לכל המשפחות שעדיין מחכות לחטופים להתאחד וגם לחוות את אותם רגעים כמו שאני חוויתי. אני מקווה שכולם יחזרו, והם יחזרו בעזרת השם. אני בסדר, אני בבית עם המשפחה. אני נהנית ואני שמחה שקיבלתי את החיים שלי בחזרה".

השר בני גנץ נפגש עם היזם ואיש העסקים אילון מאסק, בכנסת אחרי שמאסק ביקר בעוטף עזה ונפגש עם נתניהו.

עדכונים שוטפים:

20:49 - דובר צה"ל דניאל הגרי בהצהרתו היומית: "מנהלים מתווה דרך מתווכים מסביב לשעון, שום דבר לא סגור עד שהוא לא קורה". עוד אומר דובר צה"ל: "חובה על הארגונים הבינלאומיים להבטיח גישה לחטופים". עוד אמר: "האחריות למשפחת ביבס - על חמאס".

20:47 - נותרו עוד 161 חטופים לאחר הפעימה הרביעית הערב.

20:45 - אל-חיה: "אנחנו מבקשים להיכנס לעסקה חדשה, מעבר לזו של נשים וילדים. הפסקת אש חדשה שקשורה לקבוצות אחרות - עשויה להיחתם, לאחר השלמת חילופי הנשים והילדים". 

20:43 - סגן מנהיג חמאס ח'ליל אל-חיה לאל-ג'זירה: "הצלחנו להגיע למספר דרוש של חטופים כדי להאריך את הפסקת האש ביומיים. ימשיך המנגנון של העברת 10 חטופים ישראלים בתמורה ל-30 אסירים פלסטינים".

20:40 - קיבוץ ניר עוז מעדכן ש-11 מתוך 11 החטופים הצפויים להשתחרר הערב, הם מקיבוץ ניר עוז. לאחר השחרור הצפוי, ישארו עדיין בשבי בעזה 49 חטופים מחטופי ניר עוז. בניהם ילדים, אמהות, אבות, סבים וסבתות.

20:36 - נתניהו הערב מתייחס לחטופים בפתח ישיבת הממשלה: "אנחנו ממשיכים במתווה כפי שסוכם ואנחנו ממשיכים גם ביעד המרכזי שאמרנו: להביא לשחרור חטופינו, להשלים את חיסולו של חמאס וכמובן גם להבטיח שבעזה לא יישנה האיום הזה. לא יהיה מה שהיה ולא יהיה גם משטר שמעודד טרור, מחנך לטרור ומשלם לטרור".

20:30 - בין המשוחררים הערב: קארינה אנגלברט ובנותיה מיקה אנגל בת ה-17 ויובל אנגל בת ה-11. קרינה התמודדה בעבר עם מחלת הסרטן, אב המשפחה רונן יישאר בידי חמאס.

20:21 - חמאס: שלוש אסירות צפויות להשתחרר היום מהכלא הישראלי, ובהן שתיים מהן מג'נין ואחת ממזרח ירושלים. המחבלת נפוז חמאד שממזרח ירושלים, ניסתה לרצוח את מוריה כהן שמתגוררת סמוך אליה, לאחר שדקרה אותה בגבה לעיני ילדיה בדצמבר 2021 בשכונת שיח' ג'ראח. בנוסף ישוחררו 30 מחבלים קטינים. 

20:12 - גם אחרי השחרור הערב: 9 ילדים ובני נוער יישארו בשבי.

20:00 - הצלב האדום מעדכן שבידיו 11 חטופים.

19:58 - הממשלה אישרה את הארכת כהונתו של נגיד בנק ישראל פרופ' אמיר ירון לקדנציה נוספת.

19:35 - הפעימה הרביעית יצאה לדרכה. החטופים מועברים כעת לידי הצלב האדום בדרכם למעבר רפיח ומשם לישראל.

19:18 - שר הביטחון גלנט ללוחמי גבעתי ושריון: "כשנחזור להילחם העוצמה תהיה גדולה יותר, ותתקיים בכל רחבי הרצועה".

18:40 - שושן הרן, עדי, נווה ויהל שהם ששוחררו מהשבי בעזה אחרי 50 ימים, שוחררו הערב משהייה בבית החולים ספרא לילדים במרכז הרפואי שיבא.

18:15 - קטאר מודיעה רשמית: הפסקת האש תוארך ביומיים נוספים. בחמאס מאשרים: הושג הסכם להארכת ההפוגה.

18:10 - בכיר חמאס אוסאמה חמדאן: "רציניים לגבי הארכת הפסקת האש, אך עדיין לא הגענו להסכמה סופית. פועלים להכין רשימות חטופים נוספות לימים הקרובים. דובר משרד החוץ הקטארי: "נמשכים המאמצים להאריך את הפסקת האש ביומיים נוספים כדי להביא לשחרור חטופים נוספים".

18:00 - אמילי הנד מקיבוץ בארי ששוחררה מהשבי בעזה אחרי 50 ימים, שוחררה הערב משהייה בבית החולים ספרא לילדים במרכז הרפואי שיבא.

17:35 - נשיא המדינה לאילון מאסק: "הפלטפורמה שאתה מוביל יש בה מאגר רב של שנאת יהודים ואנטישמיות". מאסק: "מדהים בעיני מה בני אדם מסוגלים לעשות שמזינים אותם בשקרים. צריך לעצור את השנאה".

17:25 - גורם ישראלי: ישוחררו היום 11 חטופים, כולל 2 האימהות. הפסקת האש תוארך לפחות ביממה. משפחות החטופים מעודכנות בפרטים בשעה זו.

17:00 - המפגש הראשון של אביגיל עידן (בת 4), ששוחררה אמש משבי חמאס, עם דודתה לירון וסבתה שלומית, בבסיס חצרים.

16:55 - עיכוב בפעימה הרביעית - גורם ישראלי: "נראה שאנחנו מתקדמים לקראת פתרון".

15:40 - ראש הממשלה נתניהו ואילון מאסק צופים בחלקים מהסרט שהכין דובר צה"ל המציג את זוועות חמאס.

15:30 - רשת CNN: חמאס מנצל את ההפוגה כדי לשנות את המיקום של החטופים.

15:23 - רשת CNN: למרות ההבנות בעסקת החטופים לפיהן אימהות לא יופרדו מילדיהן, הרשימה שהעביר חמאס לפעימה הרביעית כוללת רק 9 ילדים ו-2 קשישות.

15:20 - הבית הלבן: לא ברור אם בני ערובה אמריקאים נוספים ישוחררו מעזה היום, "אנחנו מקווים ששתי נשים אמריקאיות נמצאות ברשימה הזו ויתאחדו עם משפחותיהן היום. זו בהחלט התקווה שלנו".

15:15 - יותר מ-40 מבני הערובה שנחטפו אינם מוחזקים על ידי חמאס, כך אמר גורם דיפלומטי ל-CNN. זה יוצר סיבוך מכיוון שהסכם הפסקת אש מחייב את חמאס למסור בני ערובה תמורת אסירים פלסטינים המוחזקים בידי ישראל - מה שאומר שחמאס חייב למסור את כל בני הערובה.

 

 

 

 

חמאס עזה מלחמת חרבות ברזל הפסקת אש

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד