י"ט ניסן התשפ"ד
27.04.2024
אין מאיפה להתחיל

מתקשים להתאושש: שמונה יתומים עגולים מתכוננים לחתונה

12 שנה אחרי הרב אלכסנדר קון זצ"ל נפטרה גם רעייתו הגב' חנה קון ע"ה • בבית נותרו שמונה 'יתומים עגולים', שאחת מהם בדיוק התארסה • היא עומדת להתחתן, אבל אין להם מאיפה להתחיל לחשוב על חתונות נוספות

מתקשים להתאושש: שמונה יתומים עגולים מתכוננים לחתונה
זר כלה צילום: מתוך אתר העמותה

הטרגדיה הנוראה בבני ברק התפרסמה ברחבי העולם, אבל רק עברו שבועות בודדים, והיא מתחילה להישכח מלב, בזמן שהיתומים נערכים לקראת חתונת אחותם.

12 שנים אחרי שהתייתמו מאביהם הרב אלכסנדר קון זצ"ל, איבדו שמונת ילדי המשפחה את אמם האהובה הגב' חנה קון ע"ה, שנפטרה לאחר מחלה קשה, והותירה אותם יתומים מאב ומאם.

מסייעים עכשיו ל-8 היתומים מאב ואם>>>

ימים אחדים לפני פטירתה, חגגה המשפחה שמחה ראשונה עם אירוסי האחות, ומיד לאחר מכן שקעו באבל כבד על פטירת האם.

הבת שהתארסה היא הרביעית במספר, לפניה יש שני אחים ואחות, אבל הם החליטו לעודד אותה להתארס לפניהם כשראו שישועתם אינה מגיעה, ושלה מציעים שידוך מתאים מכל הבחינות.

לא זו בלבד, אלא שגם עמדו שלושת האחים הגדולים ממנה והודיעו שהם מעניקים לה את החלק שלהם בקרן העזרה והסיוע שהוקמה עבורם לאחר פטירת אביהם. את כל הסכום שנאסף בשעתו, הם היו אמורים לחלק לשמונה, שלושת הגדולים החליטו לוותר על חלקם, וכך קיבלה הכלה חצי ממה שנאסף בקרן העזרה והסיוע, כדי שתוכל להתחתן בכבוד.

למרבה הצער הסכום אינו מספיק כדי לכסות את כל הוצאות החתונה, אבל זאת הבעיה הקטנה שלהם בשלב זה.

הבעיה היותר גדולה היא, כיצד יוכלו הם עצמם להתחתן לאחר שעשו מעשה כה אצילי וויתרו על כל חלקם? מי ישלם את דמי השדכנות עבור השדכן שלהם? מי יסייע להם לקנות את המתנות הבסיסיות לכלות ולחתן, וכיצד יוכלו לממשן את העלויות הכי בסיסיות של החתונה והנדוניה המינימלית הנדרשת בהגיעם לשמחת נישואיהם?

גם אחרי הכלה שהתארסה יש ארבעה ילדים נוספים, שגם הם כבר מתקרבים לגיל. הבת הקטנה בדיוק התחילה תיכון, בעוד שנים אחדות גם היא כבר תצטרך לבוא בברית הנישואין, והמשפחה המיותמת נשארה בלי הורים, בלי יכולת כלכלית להתקיים.

הם חייבים עזרה! חייבים חייבים!!! עם ישראל אינו יכול לנטוש אותם, את היתומים האומללים הללו! אין מנוס אלא להתאמץ, כל אחד ואחד יותר מכפי יכולתו, כדי שיתומים הללו לא יישארו רעבים חלילה.

מסייעים עכשיו ל-8 היתומים מאב ואם>>>


קופת העיר

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד