כ"ח ניסן התשפ"ד
06.05.2024

77 יום לבחירות: מגל, ילין, לאון ורונצקי • סיכום יומי

סיכום יומי בדרך לקלפי: הקלטת הלוהטת של ש"ס, פריימריז בשלומי אמונים ומחלוקת פנימית בבית היהודי

צילום: פלאש90
צילום: פלאש90

מדי יום, יגיש 'בחדרי חרדים' סיכום אירועים מקוצר, מהנעשה והנשמע במפלגות השונות:

יהדות התורה

הערב (א') אישרה ברוב קולות ועידת שלומי אמונים את תקנון הפריימריז לתפקיד יו"ר הסיעה והמועמד מטעמה לכנסת. הועידה התכנסה בבני ברק בהשתתפות מאות נציגים מכל רחבי הארץ. הפריימריז עצמו צפוי להתקיים בשבועות הקרובות.

הבית היהודי

הבוקר התעוררנו עם הודעה רשמית שהפכה את השמועה מאמש לוודאית: ינון מגל, האיש וחדשות וואלה בדקה (והעורך הנערץ) חתם עם יו"ר הסיעה נפתלי בנט על שיריון ברשימת הבית היהודי לכנסת הבאה. למעשה, זהו לא הרכש הראשון שבנט עוקץ ממערכת אתר וואלה. דורשי רשומות זוכרים שמיד עם סופה של מערכת הבחירות הקודמת, פרש הכתב הפוליטי פנחס וולף, ועבר לשירותו של בנט בתפקיד דובר סיעת הבית היהודי.

הרב רונצקי

מי שלא אהב את המינוי החדש הוא הרב אביחי רונצקי, הרב הצבאי לשעבר וראש הישיבה באיתמר בהווה, שאמר לכלי התקשורת שמגל לא היה אמור לקבל שיריון בשורות המפלגה, והוא צריך להתמודד בפריימריז ככל מתמודד אחר. הרב רונצקי עצמו, יש להזכיר, מתמודד בפריימריז של הבית היהודי וצפוי להיפגע כתוצאה מהשיריון לו זוכה מגל.

מפקד

השמות החדשים וסערת הפריימריז הביאו את הבית היהודי להארכת המועד למפקד החברים ביממה נוספת - עד ליום שלישי השבוע. רוצו להירשם.

ש"ס

בש"ס הרוחות סוערות: לאחר שפורסם בבחדרי חרדים כי בצמרת התנועה שוקלים להדיח את חבר הכנסת משולם נהרי למיקום לא ריאלי ברשימה לכנסת הבאה, התעוררה סערה בתנועה עצמה ובקרב העדה התימנית, שנהרי הוא נציגה הותיק בכנסת. הציוצים מגורמים המעורים בפרטים לא איחרו להגיע, ושמעון ברייטקופף, הכתב הפוליטי של משפחה, הוסיף כי נציג העדה יהיה חה"כ יואב בן צור, (שלמרות גוון עורו הבהיר, הוא תימני אסלי) ויהיה נציגו "הפעיל" של הרב בעדני.

הקלטת הלוהטת

ערוץ 2 חשף במהדורה המרכזית את הוידאו מ-2008, בו אומר הגר"ע על דרעי כי הוא רשע, מאשים אותו בחוסר ציות וזועם עליו. דרעי עצמו בחר בשתיקה, אבל מקורביו כבר דאגו להאשים את ישי בבגידה ברב. בסביבתו של ישי מכחישים כל קשר לשחרור הקלטת, והפרשן הפוליטי יוסי אליטוב טוען בתוקף שהם צודקים, אחרת למה להם לבזבז את נשק יום הדין כשיש לדרעי 3 חודשים לתקן?

ישראל ביתנו

תוך כדי הטחת האשמות בין ליברמן לפרקליטות, צץ שם חדש בבורסת העצורים בפרשת השחיתות שבה מעורבים בכירי ישראל ביתנו. אולי לאון הוא לא הבכיר ביותר בתנועה, אבל הוא זורק לתוך הפרשה את הפלפל שהיה חסר לה - מעורבות חרדית. נקדים ונאמר, החשוד אינו חרדי, אך שמו נקשר עד לא מכבר בבריתות והסכמים עם בכירי הפוליטיקאים החרדים, ובבריתות והסכמים נגדיים מצד בכירים אחרים. מה שהולך לפתוח סדרת האשמות והטחות הדדיות שעוד יפרנסו טורים וכותרות. יותר מזה אנו מנועים לחשוף.

יש עתיד

חיים ילין, האיש והצוק האיתן, השתתף לראשונה בישיבת סיעת יש עתיד שנערכה בבית המפלגה בתל אביב. ילין, נכון לרגע זה, הוא הרכש היחיד שאותו הציג לפיד לקראת הבחירות הקרובות.

ליכוד

ובשורה טובה לנתניהו: בית המשפט המחוזי קיבל את עמדת היועץ המשפטי של הליכוד עו"ד אבי הלוי, והורה כי הבחירות ליו"ר הליכוד ורשימת הליכוד לכנסת, יתקיימו במועד אותו רצה נתניהו.
הליכוד שס דרעי קופסה שחורה הבית היהודי

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 32 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד