י"ב אייר התשפ"ד
20.05.2024
"הלב שלנו שבוי בעזה"

בפגישה עם נשיא המדינה: אביו של החטוף ענד לאילון מאסק את דיסקית בנו

נשיא המדינה יצחק הרצוג נפגש היום עם היזם אילון מאסק ונציגי משפחות החטופים. מאסק צפה בתיעוד של מחבלי חמאס מעלים חטוף ישראלי לטנדר בעוד הוא פצוע קשה לאחר שידו נקטעה מפגיעת רימון

בפגישה עם נשיא המדינה: אביו של החטוף ענד לאילון מאסק את דיסקית בנו
נשיא המדינה עם אילון מאסק ומשפחות החטופים צילום: חיים צח/ לע״מ

נשיא המדינה הפגיש את היזם אילון מאסק עם נציגי משפחות החטופים. מלכי שם טוב, אביו של עומר בן ה-21 שנחטף לעזה מהמסיבה ברעים, סיפר לאילון מאסק על בנו, הדגיש את חשיבות תמיכתו של מאסק ואמר: "אני יודע שאתה אדם חזק מאוד. ואני חושב שכל תמיכה שתוכל להשמיע בה את הקול שלנו כדי להחזיר את בני הערובה, תהיה משמעותית עבור כל המשפחות"

מלכי ענד למאסק את דיסקית מטה החטופים, בה כתוב "הלב שלנו שבוי בעזה" המזוהה כאחד מסמלי המלחמה הבולטים.

רייצ'ל אמו של הרש גולדברג פולין, שנחטף גם הוא מהמסיבה ברעים, הציגה לאיש העסקים את סרטון חטיפת בנה, בו מראים איך מחבלי חמאס מעלים אותו לטנדר בעוד הוא פצוע קשה לאחר שידו נקטעה מפגיעת רימון, בתום דבריה היא פנתה לנוכחים ואמרה: "אנחנו יודעים שישנם אזרחים תמימים בעזה שגם הם סובלים. אנחנו כמשפחות סובלים נורא, ונשמח לכל עזרה שתוכלו לספק".

בפגישה נכחו גם נדב רודאיף, דניאל ליפשיץ ולילו ליפשיץ. נדב הוא בנו של ליאור רודאיף בן ה-61 שנחטף לעזה בעת הגנה על ישובו, ניר יצחק. נדב העניק לאילון מאסק את הצמיד הצהוב המסמל תמיכה במאבק להשבת החטופים. דניאל הוא נכדם, ולילו ליפשיץ היא נינתם של יוכבד ועודד לפשיץ, בני הזוג שנחטפו יחד בשבת בבוקר מקיבוצם ניר עוז, כזכור, יוכבד שוחררה לפני מספר שבועות בעוד בעלה נותר בשבי, דניאל ולילו הביאו ליזם המוכר, חולצה עם תמונה של סבם האהוב בקריאה לשחררו.

נשיא המדינה אמר בפתח הפגישה: "אני מברך על הגעתך, אילון מאסק. יש כאן איתנו משפחות של חטופים שנמצאים למעלה מ-50 יום בעזה. כל אחד מהם יספר לנו בקצרה את הסיפור האישי שלו, כי יש לסיפורים קול עצום להביע. והקול הזה, הוא הבחירה בין טוב לרע. הכאב הצער, הייסורים שאתם עוברים. העינוי הבלתי נגמר של אי ידיעת גורלם של יקיריכם הוא פשוט הדוגמה, התמצית של מה אילון ראה הבוקר. אילון נסע לכפר עזה וראה את ההרס ואת הזוועות של ה- 7 באוקטובר. הוא ראה את סרט הזוועות עם ראש הממשלה בנימין נתניהו ועכשיו הוא פוגש אתכם".

עוד אמר: "אני חושב שזו דרך חשובה מאוד לשנות את המצב, ולהביא אותו לידיעת מקבלי ההחלטות בעולם והאנושות בכלל. המלחמה היא על האנושות. האם אנחנו בצד של האנושות? האם אנחנו מסוגלים להתנהג כבני אדם בסדר עולמי מסוג כלשהו? או שאנחנו נכנעים לסדר עולמי חדש שבו ג'יהאדיסטים, שמענים, חותכים, שורפים וחוטפים ינהלו את העולם. זו הדילמה וזהו הסיבה שאנחנו כאן".

רשימת נציגי משפחות חטופים שהשתתפו בפגישה:

מלכי שם טוב - אביו של עומר שם טוב, בן 21, שנחטף מהמסיבה ליד רעים. עומר מוזיקאי ונסע למסיבה עם חברים.

דניאל ליפשיץ ולילו ליפשיץ – דניאל הוא נכדם של יוכבד ועודד ליפשיץ, ולילו היא נינתם. בני הזוג נחטפו בשבת בבוקר מקיבוץ ניר עוז. יוכבד ליפשיץ שוחררה לפני מספר שבועות ועודד נותר בשבי.

נדב רודאיף - הבן של ליאור רודאיף, בן 61, תושב ניר יצחק. ליאור נשוי ליפה, אבא לנעם, נדב, בר ובן וסבא של תומר ודגן. ליאור קם בשבת בבוקר להתכונן לטיול רכיבה על האופנוע, באזור מכתש רמון. הוא בדיוק סיים להכין לעצמו ולרעייתו כוס קפה, כשקיבל את הקריאה לצאת ולהגן על הקיבוץ ואז ניתק הקשר

רייצ'ל גולדברג פולין - אימו של הרש גולדברג פולין שנחטף מהמסיבה ברעים. יש סרטון שלו מועלה לטנדר לכיוון עזה כשידו קטועה מרימון.

אילון מאסק אמר לנשיא לאחר הביקור היום בעוטף עזה עם ראש הממשלה: "תודה שהזמנת אותי. זה בהחלט היה יום קשה מבחינה רגשית, לראות את המקומות שבהם אנשים נרצחו, וגם לצפות בסרטון בו צוהלים הרוצחים - חגיגת רצח של חפים מפשע היא מעשה מטריד ביותר. אנחנו צריכים לעשות כל מה שאפשר כדי לעצור את השנאה. אנשים אלה ניזונו מתעמולה מאז שהיו ילדים, וזה מדהים למה שבני אדם מסוגלים לעשות אם יזינו אותם בשקרים, מהיותם ילדים - הם יחשבו שרצח של חפים מפשע הוא דבר טוב, מה שמראה עד כמה תעמולה יכולה להשפיע על מוחם של אנשים".

עוד אמר: "דיברתי עם ראש הממשלה. ואני חושב שיש שלושה דברים שצריכים לקרות בעזה - אין ברירה אלא להרוג את אלה שמתעקשים לרצוח אזרחים. אבל הדבר השני הוא לשנות את החינוך כדי שהדור החדש של הרוצחים לא יקבל הכשרה להיות רוצחים. והדבר השלישי, שגם הוא חשוב מאוד, הוא לנסות לבנות שגשוג".

יצחק הרצוג אילון מאסק

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד