כ"א ניסן התשפ"ד
29.04.2024
הרבעון השלישי של 2023

הנתונים נחשפים: כמה רכבת ישראל מרוויחה?

רכבת ישראל מסכמת את תוצאותיה לרבעון השלישי של 2023 | סך הכנסות החברה ברבעון השלישי הסתכמו בכ- 861 מיליוני שקלים בהשוואה ל-716 מיליוני שקלים בתקופה המקבילה אשתקד

הנתונים נחשפים: כמה רכבת ישראל מרוויחה?
קרון רכבת צילום: יוסי אלוני, פלאש 90

רכבת ישראל מפרסמת היום (שני) את תוצאותיה לרבעון השלישי של שנת 2023.

סך הכנסות החברה ברבעון השלישי הסתכמו בכ- 861 מיליוני שקלים בהשוואה ל-716 מיליוני שקלים בתקופה המקבילה אשתקד. 

ברבעון השלישי של שנת 2023 רשמה החברה רווח תפעולי תזרימי EBITDA של 22 מיליון שקלים בהשוואה להפסד של 3 מיליון שקלים ברבעון המקביל אשתקד. 

הרווח הכולל לתקופה של תשעת החודשים הראשונים של שנת 2023 עמד על 1,046 מיליוני שקלים בהשוואה להפסד של 69 מיליוני שקלים בתקופה המקבילה אשתקד. ההפסד שדווח אשתקד נבע בעיקרו מירידת ערך של הנכסים כתוצאה מעליית ריבית השוק. 

הסעת נוסעים

ממוצע הנסיעות היומי הכללי ברבעון השלישי של 2023 עמד על כ- 285 אלף נסיעות ביממה, ביחס ל-237 אלף נסיעות ברבעון המקביל אשתקד. 

במהלך תשעת החודשים הראשונים של 2023 עמד מספר הנסיעות על 52.6 מיליון, בהשוואה ל- 38.8 מיליון נסיעות בתקופה המקבילה אשתקד.  

ברבעון השלישי עמד מספר הנסיעות ברכבת על כ- 18.2 מיליון, בהשוואה ל-14.9 מיליון בתקופה המקבילה אשתקד. 

ההכנסות ממגזר הנוסעים ברבעון המדווח הסתכמו בסך של כ- 765 מיליון שקלים בהשוואה לכ-628 מיליון.

ממוצע דיוק הרכבות ברבעון המדווח עמד על 93.3 אחוזים אחוזים בהשוואה ל-94.8 אחוזים ברבעון המקביל אשתקד. 

 הובלת המטענים

ברבעון המדווח הובילה רכבת ישראל כ-1.5 מיליון טון, לעומת כ-1.7 מיליון טון, בתקופה המקבילה אשתקד. 

הכנסות הרכבת מהובלת מטענים עמדו ברבעון המדווח עומדות על כ- 75.7 מיליוני שקלים, בהשוואה ל-69.5 מיליוני שקלים בתקופה המקבילה אשתקד. 

הפסד מגזר המטענים ברבעון השלישי של 2023 עמד על סך של 21.9 מיליוני שקלים, ביחס להפסד של 17.9 מיליון שקלים בתקופה המקבילה אשתקד. 

ההפסד במגזר המטענים מיוחס בין היתר להורדת כמות רכבות המטען המופעלות, וזאת בשל הפסקת תנועה יזומה לצורך עבודות תשתית ופיתוח, כמו כן לצורך עבודות לחשמול רשת המסילות. רכבת ישראל מבצעת את פרויקט המסילה המזרחית אשר תהווה ציר עוקף למסילות החוף ופרוזדור איילון, ותגדיל משמעותית של הגמישות התפעולית של רכבת ישראל וכן את פוטנציאל שינוע המטענים. 

 

 

 

רכבת

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד