ד' אייר התשפ"ד
12.05.2024
התופת נחשפת

החטופים ממשיכים לספר על התנאים בהם הוחזקו בשבי

גורם רפואי ששוחח עם החטופות חשף את התנאים בהם הן הוחזקו בשבי החמאס: "כולן סיפרו כי פשוט מאוד לא היה להן מספיק אוכל"

החטופים ממשיכים לספר על התנאים בהם הוחזקו בשבי
שחרור חטופים משבי חמאס צילום: חמאס

פרטים נוספים מתנאי החטופים בשבי החמאס נחטפים: גורם רפואי ששוחח עם שש חטופות מספר ל'מעריב' על המצב הרפואי שלהן על סמך שיחות שערך עם החטופות.

"הן הגיעו כשהן סובלות מתת תזונה והפרעות במלחים, ואיבדו ממשקל גופן. אחת מהן אף ירדה 20 קילוגרמים, וסובלת בשל כך מדלדול שרירים משמעותי. כחלק מהתשאול הקליני, הן סיפרו לנו שבמהלך ימיהן בשבי, לא פעם הן הלכו לישון כשהן רעבות", אמר.

עוד הוסיף הגורם: "היה שוני מסוים בתנאים של כל אחת מהן, אך כולן סיפרו כי פשוט מאוד לא היה להן מספיק אוכל וכשהן כן אכלו, מדובר היה באורז ופיתות, שונות מאשר העבות שאנחנו מכירים בארץ, ואחת מהן סיפרה שמספר פעמים בשבוע הן קיבלו סוג מסוים של בשר. הן קיבלו מים ותה, ולא היה חוסר בהם"

עוד אמר הגורם: "אחת סיפרה שארוחת הערב שלהם כללה מספר עוגיות ביחד עם תה ומים, ולכן הלכה לישון רעבה. הפרטים הללו, לצד המדדים שלהן, התאימו למצב של אנשים שמראים חוסרים מסוימים. לכן, התחלנו לטפל בהם על פי הפרוטוקולים שלנו, שמסייעים בהשלמות מיידיות ושיפור המדדים, לצד מעורבות של דיאטניות".

"דבר נוסף שעלה במהלך הטיפול הן הוא יציאה מאיזון של המחלות הכרוניות שהן סובלות מהן. חשוב לזכור שמדובר בקיבוצניקיות, שהיתה להן גישה למרפאות מסודרות עד ליום הלחימה בעצם. חלק מהן קיבלו בשבי טיפולים - אך לא באופן סדיר, ואנחנו לא יודעים האם מדובר באותו הטיפול כמו בארץ. ברגע שהתחלנו לטפל בהן בצורה מסודרת, הן הגיבו לכך בצורה טובה, ואנחנו פועלים על מנת לאזן את מצבן", אמר.

חמאס עזה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד