י"ט ניסן התשפ"ד
27.04.2024

"זאת לא פגיעה בש"ס - זאת פגיעה במרן"

יהודה אבידן, ממקורביו של דרעי ואיש אמונו של אלי ישי בעבר, תוקף בחריפות רבה את פרסום ההקלטה אמש • "אנשים שאין בהם טיפת יראת שמים ולא מבינים את המשמעות של לפגוע באמונת חכמים" • "גם אבא שכועס על הילדים יכול לומר דברים כואבים. החלטתו של מרן היתה ברורה" • "דיברתי עם המשפחה, עוד תישמע תגובה הולמת" • ראיון

יהודה אבידן התגובה תבוא, צילום: יעקב כהן
יהודה אבידן התגובה תבוא, צילום: יעקב כהן

בוקר לאחר פרסום ההקלטה הדרמטית מדבריו של הגר"ע יוסף זצ"ל על יו"ר ש"ס אריה דרעי ב-2008, מגיב יהודה אבידן, אחד מהפעילים הבכירים בתנועה במשך שנים רבות, לדברים הקשים.

"בושה וחרפה. נחצו הקווים אדומים - בשביל לקבל לגיטימציה הם חצו כל קו אפשרי. אלו לא דברים שאנו רגילים אליהם בעולם התורה. זה לא פגיעה בש"ס אלא במורשתו של מרן - זהו ניסיון לעמיד את הרב פעם באור כזה ופעם באור אחר, ופעם אומר כך ואחר כך אומר אחרת.

"אנחנו שוכחים שגם בהלכה הרב ידע לשנות את דעתו, ובוודאי שבהנהגה - אדם שלא יכול לשנות את דעתו הוא לא ראוי. וודאי שמרן ידע לשנות את דעתו גם בנושאים של ההנהגה, ולבוא ולנסות להוציא את הרב בצורה כזאת עם כל מיני מילים שנאמרו, זהו דבר מאוד מצער וכואב".

אבידן הוסיף ואמר: "אני חושב שהתפקיד שלנו היום זה לראות אך לשקם את האמונה של מיליוני איש שהאמינו במרן, וזהו הדבר היותר חשוב שעומד לנגד עינינו".

• מי לדעתך עומד מאחורי הפצת ההקלטות לכלי התקשורת?

"הציבור מספיק אינטליגנט להבין מה האינטרסים שעומדים מאחורי זה, לא אכנס להכפשות והשמצות, אבל הציבור בוגר מספיק. אני לא מאמין שהבנים של הגר"ע או אריה דרעי היו דואגים להוציא דבר כזה, ולו מהסיבה האחת - שכבודו של הרב עומד לנגד ענינו".

• ההקלטה שפורסמה אמש תפגע בתנועת ש"ס?

אבידן: "מרן יושב בשמים ובוכה, ואנחנו יושבים כאן ונדאג להחזיר את כבודו ואת רצונו שיהיה".

• איך יתמודדו בש"ס מול כאלו הקלטות?

"אם יש דבר שכואב יותר מהכול בסיפור הזה הוא, שאנשים שאין בהם טיפת יראת שמים לא מבינים את המשמעות של לפגוע באמונת חכמים, ומה הם יכולים לגרום. גם אבא שכועס על הילדים שלו, יש זמנים שאומר לילדים שלו דברים כואבים, ואחרי זה הוא מבין הדברים אחרת, ומכבד אותם ומחבק אותם.

"הרב יכול לומר הרבה דברים, ולאחר מכן לחבק וללטף, הדברים שנאמרו ע"י הרב בשנתיים האחרונות ובשנה האחרונה לפני שנפטר, היו מאוד ברורים בשאלה מי יהיה המנהיג שלנו, ואיך תראה מועצת חכמי התורה".

אבידן ממשיך ואומר: "נחצו קווים אדומים שלא היו כך לא רק בש"ס, אלא בכל היהדות החרדית. היום זה כבר לא עניין של ש"ס ופוליטיקה, אלא של כל בן תורה - כל אחד צריך לקום ולזעוק ולהוקיע את הדברים הללו. המיליונים שהלכו אחרי מיטתו, והמיליונים שנהנים מספריו, זה מה שעומד לנגד עינינו".

• היה לך קשר עם בני המשפחה מאז שפורסמה ההקלטה?

"בוודאי, והכאב הוא גדול. עוד תישמע תשובה מבני המשפחה ומש"ס, חס ושלום לא ע"י הקלטות, אבל תגובה הולמת בנושא הזה".

לחץ כאן לצפייה בסלולר ובטאבלטים

באדיבות חדשות 2 online
יהודה אבידן שס דרעי ישי הקלטות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 95 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד