ח' אייר התשפ"ד
16.05.2024

מחאת התלמידים: "מרן נפטר היום בשנית"

אבי מימרן, מיוזמי התפילה הערב על קבר הגר"ע זצ"ל ב-21:00: "יש אנשים שלא ישמרו מחר שבת בגלל ההדלפה הזו" • "מי שעושה שימוש ציני בקלטות נסתרות של מרן - מוכיח שגם כשמרן היה חי הוא דאג לכבוד עצמו"

הגר"ע זצ"ל בבית העלמין סנהדריה. צילום: יעקב כהן
הגר"ע זצ"ל בבית העלמין סנהדריה. צילום: יעקב כהן

בעקבות פרסום ההקלטות וביזיון הגר"ע יוסף זצ"ל אמש (א) בחדשות ערוץ 2, תתקיים הערב עצרת זעקה וכאב על יד ציונו של הגר"ע בבית החיים סנהדריה בירושלים.

במודעות ענק תחת הכותרת "הזדעזעי ארץ - אוי לנו מעלבונה של תורה", נכתב: "בימים טרופים אלו כאשר אש המחלוקת חופפת על ראשינו וכבוד התורה נרמס בראש כל חוצות, נתכנס כולנו היום לעצרת תפילה לבקש מחילה וזעקה על ציונו הקדוש של מרן רבן של ישראל זיע"א בבית העלמין סנהדריה. אבינו מלכנו פתח שערי שמים לפילתנו ללא פוליטיקה די למחלוקת".

העצרת תתקיים בשעה 21:00 בערב.

ל'בחדרי חרדים' נודע, כי מוקדם יותר בשעות הצהריים יגיעו בני משפחתו של הגר"ע יוסף זצ"ל לתפילה בקברו.

בתוך כך, יו"ר תנועת ש"ס ח"כ אריה דרעי ביטל היום את סדר יומו בשל פרשיית ההקלטות ואמר למקורביו: "אי אפשר לנהל עסקים כרגיל כשכבוד מרן נרמס בראש חוצות".

מימרן: "מרן נפטר היום בשנית"
בשיחה עם 'בחדרי חרדים', אומר אחד מיוזמי העצרת, מגיש המהדורה המרכזית ברדיו 'קול חי', אבי מימרן. "גם בנאדם פרטי לא היה רוצה שיצלמו אותו בסלון ביתו ואחרי 8 שנים זה יפורסם בפריים טיים. על אחת כמה וכמה כשמדובר ברב. מרן לא היה מדבר ככה, לא יושב ככה ולא מתבטא ככה אם היה יודע שהדברים יפורסמו בפומבי. בושה שלוקחים דברים שהוא אמר בחדר סגור שלא לציטוט ומורחים אותם בחילול ה' אדיר, לפגוע בתדמית ובשם שלו. מלבד זאת, גם ברמה הרוחנית, רבבות אנשים שהעריצו את הגר"ע זצ"ל, נפגע להם האמונת חכמים אתמול, ואם מחר הם פחות ישמרו שבת - זה בגלל היד הנעלמה הזו שהדליפה את הקלטת".

מה הרעיון בתפילה על קבר מרן?

"פשוט כואב לאנשים, הבטן מתהפכת. מרגישים שמרן נפטר היום בשנית, ורוצים להגיע ולהתפלל שבזכות מרן תיפסק המחלוקת שהורסת כל מה שהוא בנה במשך 40 שנה".

אתה מצפה לקהל גדול?

"בהחלט. אין פה רבנים ופוליטיקאים, זה עמך. מי שמרגיש מחובר למסר הזה יגיע. הכל בהפרדה מלאה ובלי לערב שום הקשר חיצוני".

בקרב תלמידי מרן על מי יש ביקורת בעקבות ההדלפה?

"מי שעושה שימוש ציני בקלטות נסתרות של מרן ומוציא אותן לתקשורת החילונית - מוכיח היום שגם כשמרן היה חי הוא לא דאג לכבודו של מרן אלא לכבוד עצמו".

לסיום, מבקש מימרן: "אני קורא לכל הצדדים והפלגים להירגע. שופכים את התינוק עם המים מרוב שנאה. מי שצועק מרן מרן דורס את המורשת שלו והורס כל מה שהוא בנה. צריכים כולם להתאחד".


עצרת קבר מרו סנהדריה הקלטות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 104 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד