י' ניסן התשפ"ד
18.04.2024

אושרה הצעת החוק לתת זכות קדימה להולכי רגל בסמוך למעבר החציה

אור ירוק: "זהו שלב חשוב בשמירת חייהם של הולכי הרגל, אך זהו רק שלב אחד ועל המדינה להמשיך ולפעול למען ביטחונם של הולכי הרגל"

אושרה הצעת החוק לתת זכות קדימה להולכי רגל בסמוך למעבר החציה
יעקב נחומי



לאחרונה אישר שר התחבורה, ישראל כץ, את הצעת החוק לפיה נהגים יהיו מחויבים לתת זכות קדימה גם להולכי הרגל אשר נמצאים בסמוך למעבר החציה ולא רק להולכי הרגל שחוצים את הכביש בגבולות מעבר החצייה, כפי שמחויב בחוק כיום.

לפני אישורה של הצעת חוק זו, נהגים היו מחויבים לתת זכות קדימה להולך רגל רק במצב שהוא חוצה את הכביש במסגרת מעבר החציה. כעת, הנהג יחויב להשתמש במלוא תשומת ליבו גם בסביבתו של מעבר החציה, לפניו ואחריו במטרה לאתר הולכי רגל אשר בכוונתם לחצות את הכביש.

על פי נתוני עמותת "אור ירוק", בממוצע של עשר השנים האחרונות, נהרגים מדי שנה כ- 24 הולכי רגל במעברי חציה בערים ונפגעים כ- 1,328. מנתוני דו"ח מיוחד של עמותת אור ירוק בנושא הולכי הרגל בישראל עולה, כי אחד מכל ארבעה (25%) הולכי רגל שנפגעו, נפגע כשחצה את הכביש שלא במעבר חציה. אחד מכל חמישה (21%) הולכי רגל שנהרגו, נפגע כאשר חצה את הכביש במעבר חציה ו-47% מההרוגים, נהרגו כאשר חצו את הכביש שלא במעבר חציה.

הסיבה המרכזית להיפגעותם הגבוהה של הולכי הרגל היא אי מתן זכות קדימה מצידם של נהגי כלי הרכב. שלוש מתוך ארבע תאונות (75%) שבהן נפגע הולך הרגל, התרחשו בגלל שנהגי כלי הרכב לא נתנו זכות קדימה להולכי הרגל. על פי הנתונים, ב-48% מהתאונות הקטלניות שבהן נהרג הולך רגל, נהג הרכב לא נתן זכות קדימה ולמעשה היה אשם במותו. הולך הרגל היה אשם ב-28% ממקרי המוות בתאונות קטלניות.
עמותת אור ירוק: "הנתונים המדאיגים מחייבים את המדינה לפעול למען הולכי הרגל ולשפר את התשתיות בכדי להציל את חייהם. יש להתקין פסי האטה ומעברי חציה גבוהים במעברי החציה המסוכנים וכן לוודא כי התמרורים המתריעים על כך שישנם הולכי רגל בסביבה ברורים וקלים לזיהוי על ידי הנהגים".
אור ירוק הולכי רגל תאונות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד