א' אייר התשפ"ד
09.05.2024
מחאה פולנית

חנוכה אצל 'רבינו': משאיות חוסמות את מעבר הגבול עם אוקראינה

נהגי משאיות וחקלאים פולנים מבצעים חסימה מסביב לשעון על מעבר מדיקה בדרום מזרח המדינה | המחאה עלולה להוות בעיה עבור חסידים המתכננים לעשות את ימי החנוכה באומן

חנוכה אצל 'רבינו': משאיות חוסמות את מעבר הגבול עם אוקראינה
אומן לקראת שבת חנוכה צילום: איחוד ברסלב באומן

נהגי משאיות וחקלאים פולנים החלו בחסימה של אחד ממעברי הגבול העמוסים ביותר עם אוקראינה, והרחיבו את המחאה נגד מה שלדבריהם הוא "תחרות בלתי הוגנת" מאוקראינה ודורשים תמיכה ממשלתית נוספת. נהגי המשאיות והחקלאים הפולנים החלו אמש (שני) בחסימה של מעבר מדיקה בצד הדרום מזרחי של המדינה.

האלפים שמתכונים לעבור במעברי הגבול עם פולין במהלך השבועיים הקרובים במטרה לעשות את ימי החנוכה באומן עלולים להיתקל בתורות ארוכים הנגרמים ממחאת בעלי המשאיות הפולים.

מדיקה היא נקודת הגבול הרביעית שפועלים פולנים חסמו מאז ה-6 בנובמבר, ותקעו אלפי משאיות במשך ימים בתורים ארוכים של קילומטרים. נהגי המשאיות הפולנים אמרו שהם מפסידים לחברות אוקראיניות, שמציעות מחירים זולים יותר ומובילות סחורות בתוך האיחוד האירופי ולא רק בין הגוש לאוקראינה.

לאחר פלישת רוסיה לאוקראינה בשנת 2022, האיחוד האירופי פתח בשורת  הקלות ובין היתר ביטל את דרישות הויזה עבור נהגי משאיות אוקראינים הנכנסים לגוש ועבור נהגי משאיות של האיחוד האירופי הנכנסים לאוקראינה.

נהגי המשאיות הפולנים דורשים מהאיחוד האירופי להחזיר את שיטת הויזות הישנה, ​​המציעה פטורים רק להובלת אספקה ​​הומניטרית וצבאית. הם גם רוצים שמשאיות ריקות מהאיחוד האירופי יוחרגו ממערכת תורים אלקטרונית באוקראינה וצעדים למניעת הובלות בלארוסיות ורוסיות מלהקים חברות בפולין כדי לעקוף את הסנקציות. חקלאים פולנים המצטרפים למצור לוחצים על ממשלתם להרחיב את התמיכה כדי לעזור להם להתמודד עם מחירי התבואה הנמוכים.

פולין מלחמת אוקראינה רוסיה אוקראינה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד