כ"ב ניסן התשפ"ד
30.04.2024
"מו"מ קשה מאוד"

לאחר הסערה: זו הסיבה לשחרור האסירות הישראליות

בממשלה הודיעו כי הם לא מוכנים לרשימה ודרשו להוסיף את שתי האמהות | בתמורה לכך החמאס דרש להוסיף לרשימה גם אסירות בטחוניות ישראליות 

לאחר הסערה: זו הסיבה לשחרור האסירות הישראליות
מחבלים בכלא צילום: WISSAM NASSAR / FLASH 90

סערה פרצה הבוקר (שלישי) עם קבלת הדיווח על הוספתן לרשימת המשתחררים הפוטנציאליים של 50 אסירות ישראליות. ‏גורמים בחברה הערבית צוטטו כמביעים זעזוע מהחלטת הממשלה לאפשר שחרור של עצורות ערביות-ישראליות שנעצרו בחשד לתמיכה בטרור. "ממשלת ישראל מציגה - התלכדות הזירות". הם טענו שבכך הממשלה מאפשרת לחמאס לשחק תפקיד בציבור הערבי בישראל, וזה מסוכן מאוד. "במקום לרסק את חמאס, זה לחזק אותו".

הסערה החלה לאחר שאתמול בלילה יצאה הודעה ממשרד ראש הממשלה בה נכתב כי "הממשלה אישרה לכלול 50 אסירות ברשימת האסירים האפשריים לשחרור, בהינתן ויתבצע שחרור חטופים ישראליים נוספים". במהלך היום טען מקור המעורה בפרטי העסקה כי הסיבה לכך שאסירות ישראליות עומדות להשתחרר, היא בגלל שאין מספיק נשים לשחרר במסגרת העסקה שבה החמאס משחרר נשים ישראליות תמורת אסירות.

אלא שבגלי צה"ל דווח מפי גורמים ישראלים המאשרים כי החלטת הממשלה להוסיף לרשימת האסירים הפלסטינים המועמדים לשחרור עוד 50 אסירות - היא ה״תמורה״ שישראל נתנה לחמאס בתמורה להוספת שתי האמהות לרשימת החטופים המשוחררים אתמול וזה המפתח שהביא לפתרון המשבר בשיחות אתמול שהיו תחת הכותרת של ״נשים תמורת נשים״. חמאס הסכימו להוסיף את 2 האמהות לרשימה כפי שישראל דרשה, בתנאי שישראל תוסיף עוד 50 אסירות לרשימה שלה.

גורמים המעורים בפרטים אומרים כי ״זה היה מו״מ קשה מאוד. קיבלנו בלילה את הרשימה בלי האימהות והחלטנו שהולכים למו״מ ללא פשרות. נעשו כאן החלטות קשות מאוד, אבל קבענו כלל ואנחנו נדרשים לעמוד בו״.

אסירים ביטחוניים חטופים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד