כ' ניסן התשפ"ד
28.04.2024
חייל מילואים?

אושר: אלו הכספים בחשבון הבנק שלא יוכלו לעקל לכם

בתחילת החודש אושרה החלטת ממשלה אשר קבעה זכאות למענקים שונים לחיילי המילואים בעקבות המלחמה | צו שקודם על ידי משרדי המשפטים והאוצר בשיתוף פעולה עם משרד הבטחון, קובע הגנה מפני עיקולים אלו

 אושר: אלו הכספים בחשבון הבנק שלא יוכלו לעקל לכם
רשות המיסים צילום: אוליביה פיטוסי, פלאש 90

בהמשך ליוזמת שר המשפטים ושר האוצר לחקיקת חוק הגנה על מענקים שניתנו במהלך המלחמה מפני עיקולים, אישרה אתמול (שני) ועדת הכספים בכנסת את הצו שקידמו שר המשפטים ושר האוצר בנושא הגנה על מענקים לחיילי מילואים.

כזכור, בתחילת החודש אושרה החלטת ממשלה אשר קבעה זכאות למענקים שונים לחיילי המילואים. בין השאר, ישנם מענקים בגין קשיים כלכליים שנגרמו לחייליים (סדיר, קבע ומילואים) ולבני משפחתם עקב ההשתתפות בלחימה וכן מענק פיצוי על ביטול טיסות או חופשות עקב השתתפות במלחמה, אולם מענקים אלו לא היו מוגנים בפני עיקולים ועלה חשש שהמענקים יעוקלו והחיילים או משפחתם לא יוכלו לעשות בהם שימוש.

חשש זה גם עלה במסגרת השולחן העגול הרב-מגזרי בנושא חוסן כלכלי של הפרט, בו שותפים משרדי הממשלה וארגוני חברה אזרחית. הצו, שקודם על משרדי המשפטים והאוצר בשיתוף פעולה עם משרד הבטחון, קובע כאמור הגנה מפני עיקולים אלו, בדומה למענקים אחרים עליהם החליטה הממשלה כתוצאה ממלחמת 'חרבות ברזל' ואשר הם מוגנים מעיקולים.

מנכ"ל משרד משפטים, איתמר דוננפלד אמר: "כמדינה עלינו לוודא שמי שתורמים למאמץ המלחמתי יקבלו את כל המגיע להם, וביתר שאת אם הם נמצאים במצב של מצוקה כלכלית. הצו הקובע הגנה על מענקים לחיילי מילואים הוא צעד מתבקש ואני מברך על העבודה המשותפת של משרד המשפטים עם משרד האוצר לקידום המהלך".

 

חדשות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד