י' אייר התשפ"ד
18.05.2024
"תהי בשקט" בערבית

מטלטל: אמילי בת ה-9 חשפה מעט ממה שעבר עליה בעזה

אביה של אמילי הנד בת ה-9 ששוחררה מהשבי סיפר בריאיון כי בתו לא שהתה במנהרה, אלא נגררה מבית לבית. היא למדה איך אומרים "תהי בשקט" בערבית וכעת ממשיכה לדבר בלחש. לדבריו, אמילי איבדה את תפיסת הזמן וחושבת ששהתה בשבי במשך כשנה. בגלל המחסור במזון: הילדה התרגלה לאכול לחם רגיל עם שמן זית

מטלטל: אמילי בת ה-9 חשפה מעט ממה שעבר עליה בעזה
רגע האיחוד בין אמילי ואביה תומס צילום: דובר צה"ל

אמילי הנד בת ה-9 תוזזה מבית לבית בזמן שכוחות צה"ל תקפו בצפון הרצועה, כך סיפר אביה תומס הנד ל-CNN. "זה מפחיד. היא נמשכה, נגררה, נדחפה. תחת ירי כנראה", אמר.

זה אחד הדברים שבתו משתפת אט אט ככל שהיא מתאוששת ממה שקרה לאחר שנחטפה ב-7 באוקטובר ונלקחה לעזה, מקום שהיא מכנה כיום "הקופסה". "היא יוצאת לאט, לאט לאט מזה" אמר הנד.

"אנחנו נדע מה היא באמת עברה רק כשהיא תיפתח", אמר ל-CNN. "אני רוצה לדעת כל כך הרבה דברים. אבל אני חייב לתת לה זמן, עד שהיא תרגיש מוכנה".

אמילי, שמלאו לה 9 בשבי, נחטפה עם חברתה הילה רותם-שושני ואמה של הילה, רעיה.

רעיה שמרה על הילה ואמילי כאילו שתיהן בנותיה, סיפר הנד. חמאס הפריד את הילה מאמה שני לילות לפני שהבנות שוחררו - בניגוד להסכמים שנעשו בין חמאס לישראל. "צעד נוסף של אכזריות", אמר.

כמו בני הערובה האחרים, אמילי ירדה במשקל, הנד אמר כי הוא מעולם לא ראה אותה חיוורת כל כך. וסיפר כי היה מזועזע כשדיברה אליו.

"החלק הכי מזעזע ומטריד איתה היה שהיא פשוט לחשה, לא יכולתי לשמוע אותה. הייתי צריך לשים את האוזן שלי ליד השפתיים שלה", אמר. "היא למדה בשבי לא לעשות רעש".

מילי אמרה לאביה שהיא חששה שגם הוא נלקח כבן ערובה. וכששאל אותה כמה זמן היא חושבת שהיא היתה שם, היא ענתה "שנה".

לבני הערובה היה מספיק אוכל כדי לשרוד והרבה מים לשתות, אמר הנד. "הם תמיד אכלו ארוחת בוקר, לפעמים ארוחת צהריים, לפעמים משהו בערב".

אמילי הייתה כל כך רעבה שהיא למדה לאהוב לאכול לחם רגיל עם שמן זית.

היא אמרה "אף אחד לא היכה אותנו" ולילדים היה אסור להרעיש ולא הורשו לעשות כמעט כלום, מלבד לצייר ולשחק קלפים.

"אתמול בלילה היא בכתה עד שפניה היו אדומות, היא לא יכלה להפסיק. היא לא רצתה שום נחמה, אני מניח שהיא שכחה איך, להתנחם" אמר אביה. "היא נכנסה מתחת לשמיכה כיסתה את עצמה ובכתה בשקט".

 

חמאס עזה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד