י' אייר התשפ"ד
18.05.2024
"מוכנים היום להמשך הלחימה"

הרמטכ"ל: "צה"ל ובתוכו גם אגף המודיעין - כשל. ניתן דין וחשבון"

רא"ל הלוי הגיע לפיקוד הצפון והתייחס בין היתר לתחקירים על המידע שהיה באגף המודיעין לפני הטבח: "יהיו תחקירים נוקבים ועמוקים, אך כעת עלינו להתמקד בלחימה" | על המצב בצפון אמר: "יצאנו לתמרון בעזה, אזור צפוף מאוד ומורכב. נדע להפעיל את כל העוצמות האלה גם בצפון"

הרמטכ"ל: "צה"ל ובתוכו גם אגף המודיעין - כשל. ניתן דין וחשבון"
הרמטכ"ל בהצהרה בצפון צילום: דובר צה"ל

הרמטכ"ל רא"ל הרצי הלוי נשא היום (שלישי) הצהרה לתקשורת בפיקוד הצפון, במהלכה אמר כי צה"ל מוכן לשוב ללחימה מול חמאס בכל רגע. הלוי התייחס גם לתחקירים שפורסמו בימים האחרונים בנוגע לאגף המודיעין. "אנחנו ניתן דין וחשבון", אמר הרמטכ"ל, "נקשיב רוב קשב לכל אחת ואחד מפקודינו ונלמד גם מה חשבו וגם מה אמרו. צה"ל ובתוכו גם אגף המודיעין, כשל באירועי השבעה באוקטובר. יהיו תחקירים נוקבים ועמוקים, אבל כעת עלינו להתמקד בלחימה".

"שבעים ושישה חטופות וחטופים הושבו עד כה לבתיהם", אמר הלוי בפתח דבריו. "ילדים, ילדות, נשים ואזרחים, חיילות וחיילים, שנחטפו על ידי חמאס, ארגון טרור אכזר, חסר רחמים ולא כולם שבו עדיין. כל אחד שחוזר זו הקלה גדולה, אך אין טיפת הקלה בכך שנותרו פחות. אנחנו נפעל להשיב את כולם. חזרתם של החטופים היא נקודת אור עבור כולנו. היא גם עדות נוספת לתוצאותיו של לחץ צבאי משמעותי ותמרון קרקעי עצים ואיכותי, יצרנו את התנאים להחזרתם של אזרחנו הביתה. נמשיך לעשות כך".

הרמטכ"ל התייחס למוכנות צה"ל לקראת המשך הלחימה מול חמאס: "צה"ל מוכן היום להמשך לחימה. את ימי ההפוגה במסגרת המתווה אנחנו מנצלים ללמידה, לחיזוק המוכנות ולאישור התכניות המבצעיות להמשך. אנחנו נערכים להמשך הלחימה לפירוק חמאס. זה ייקח זמן, אלו יעדים מורכבים, אבל אין מוצדקים מהם".

על המצב בצפון אמר הרמטכ"ל: "היום אנחנו נמצאים בצפון הארץ, ומכאן אני רוצה לפנות לתושבי הצפון, תושבי הצפון פונו מבתיהם מזה זמן – אני יודע עד כמה המצב קשה, אני יודע עד כמה המצב לא נוח ובעיקר עטוף באי וודאות. אנחנו ביחד נבטיח שתושבי הצפון יחזרו למציאות ביטחונית אחרת, טובה ויציבה יותר".

"צה"ל יצא לתמרון בעזה, אזור צפוף מאוד ומורכב, כדי להשיג מטרה ראויה והכרחית. נדע אם יידרש, להפעיל את כל העוצמות האלה גם בצפון, על מנת להשיב אתכם תושבי הצפון בביטחון ליישובים, לערים ולחבל הארץ היפה והכל כך חשוב הזה".

"מפקדי צה"ל ובפרט אנשי אמ"ן ופיקוד הדרום עסוקים כרגע בלחימה. אנשי אמ"ן עושים לילות כימים ללוות את לוחמי צה"ל בלחימה בעזה, להתריע בפניהם ולסמן להם את האויב. אני חייב לומר שהם עושים את זה בהצטיינות יתרה. הם פועלים גם מול החשובה שבמשימות – מודיעין אודות החטופים. עשייתם הביאה כבר להצלחות שמוקדם לדבר עליהן והמשימה, כפי שכולנו יודעים, טרם הושלמה".

"לא נכון שמפקדי צה"ל יהיו עסוקים כעת בדיונים על אחריות אצל זה או אצל אחר – אני צריך אותם פועלים ביחד מול המשימות הרבות והמורכבות שבפניהם. עוד לא פגשתי מפקד אחד בצה"ל מתחילת המלחמה הזו, שלא ראיתי עליו תחושת אחריות כבדה. כרגע הכל מוקדש ללחימה. לא נחדל עד שנשיב את הביטחון למדינת ישראל".

מלחמת חרבות ברזל חמאס צה"ל הרמטכ"ל הרצי הלוי

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד