כ"א תמוז התשפ"ד
27.07.2024

כן, לעונש מוות למחבלים // עו"ד ישראל ענדען

עו"ד וטו"ר ישראל ענדען מנמק את עמדתו: מוות למחבלים – הוא מחיר הרתעתי אמיתי, שיכול להפחיד את האויב וללמד אותו לקח

כן, לעונש מוות למחבלים // עו"ד ישראל ענדען
עורך דין ישראל ענדען צילום: באדיבות המצלם

בימים האחרונים יש דיבורים בישראל אודות העונש ביום שאחרי למחבלי החמאס, ובעיקר לכוח הנוח'בה, שהרגו וטבחו ללא רחם, 1,400 ישראלים בדם קר ובמיתות משונות ואכזריות, שכמוהו לא היתה לנו רבות בשנים.

לפני שבועיים נערך דיון נוקב בוועדת הכנסת על החלת חוק מוות למחבלי החמאס העצורים בישראל. העם בישראל, ולא רק אלו שישבו בוועדה נחלק לשניים: מחד, ח"כי 'עוצמה יהודית' שקראו לקדם את הצעת החוק, בפרט בעיתוי הזה. מנגד, משפחות כאובות, משפחות החטופים מיישובי עזה שביקשו – ואולי גם התחננו – לדחות את הדיון הזה, בוודאי עכשיו כשבניהם וקרוביהם מוחזקים במנהרות החמאס שבעזה תחתית.

למעשה, שני הצדדים צודקים: משפחות החטופים שיקיריהם בשבי בוודאי רוצים רק לראות את ילדיהם בבית, לדעת שהם מוגנים ולעטוף אותם בחום. אך מנגד, אי אפשר להישאר אדישים לנוכח המלחמה הנוראה שנכפתה עלינו בהפתעה, ואשר מגמדת את הכישלון במלחמת יום הכיפורים.

מדינת ישראל למודה מלחמות וסבל. עברנו את מלחמת התקומה והשחרור, עברנו גם את מלחמת ששת הימים בה נחלנו בס"ד ניצחון מזהיר, ועברנו גם את מלחמת יום הכיפורים, לפני יובל שנים, שיצאנו משם מצולקים, אך עם מסר מהדהד שלעולם לא עוד.

עד לאותו בוקר מר ונמהר, בו הגיע החמאס והראה לכולם שלנוכח הלוחמה הטכנולוגית המתקדמת והחכמה של ישראל, הם עדיין עובדים כמו פעם. כמו הקוזקים שנכנסו לערים יהודיות לערוך פוגרומים – הם נכנסו וטבחו בבתים, אימהות, ילדים, נערים וקשישים.

אבל לכל מלחמה יש מחיר, המחיר הינו לא רק נקמה, אלא בעיקר התרעה והרתעה. הרתעה לתנועות דומות כמו החיזבאללה היושבות על הגדר – תרתי משמע, ומשקללות את צעדיהם. אם הם יידעו שיש מחיר כואב ללכידתם – הם עלולים לחשוב שוב ושוב לפני שהם פוגעים בנו.

עונש מוות למחבלים – הוא מחיר הרתעתי אמיתי, שיכול להפחיד את האויב וללמד אותו לקח. כיום יותר מתמיד, מבינים בעולם שהחמאס הוא ארגון רצחני כמו דאעש וכמו הנאצים, ובדיוק כמו שלאחר השואה הבינו בעולם שיש להשית עונש מוות על אייכמן ועוזריו, גם הפעם, נסראללה, סינוואר ואלפי המחבלים שלהם – בני מוות הם, ועל ישראל לעשות זאת בהקדם, כדי להשיב את הכוח וההרתעה לישראל.

הכותב הינו עו"ד וטו"ר, מבעלי משרדי י. ענדען ושות', חבר הנהלת מועצת 'יד ושם' ויו"ר 'מאזני צדק'

 

מלחמת חרבות ברזל עונש מוות ישראל ענדען

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 10 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד