י' אייר התשפ"ד
18.05.2024
לראשונה מתחילת המלחמה

החקלאים בקיבוץ בארי חזרו לזרוע חיטה

53 ימים אחרי הטבח, בקיבוץ בארי החלו לזרוע שוב חיטה בשדות. מנהל גידולי השדה: "בסוף אתה לא מתעסק במתים כי אתה לא יכול להשפיע עלייהם יותר. אתה מתעסק כרגע בחיים וממשיך קדימה"

החקלאים בקיבוץ בארי חזרו לזרוע חיטה
שדות החיטה של בארי צילום: גלעד כהן

בקיבוץ בארי שחטף מכה קשה בטבח ב-7 באוקטובר כאשר 90 מחבריו נרצחו ו-16 מתושביו עדיין בשבי החמאס מנצלים את ימי ההפוגה וחוזרים לזרוע חיטה בשדות, כך מדווח מתן צורי ב"ווינט".

מוטי ברק, מנהל החקלאות של בארי, סיפר: "יצאנו לדרך וזה מאוד מרגש, ובטח שלא מובן מאליו. לצערי אנחנו לא יכולים לזרוע בכל השדות שלנו, כי יש חלקות שהצבא פרס עליהן כוחות ואין אפשרות להיכנס. אנחנו בסך הכול צוות של עשרה אנשים שעובדים כאן בשדות, ואנחנו גם זורעים וגם מדשנים. יש עבודות גם ממערב וגם ממזרח לכביש 232".

עוד המשיך: "החלטנו לצאת לדרך ולנצל את ימי ההפוגה לפני שהלחימה תחודש. אנחנו לא מוותרים וממשיכים לעבוד ככל שניתן. ננצל כל יום של שקט לצורך עבודת האדמה".

ב"כאן 11" הובאו דבריו של אבידע בכר, מנהל גידולי השדה, לפיהם "מחר תזרח שוב השמש. רגל אחת כרותה ואחת ירוייה. מקווה בעוד 4 חודשים לרוץ מפה החוצה. בסוף אתה לא מתעסק במתים כי אתה לא יכול להשפיע עלייהם יותר. אתה מתעסק כרגע בחיים וממשיך קדימה".

"נשים שתי תמונות על השידה ונמשך הלאה, לא נתעכב יותר מדי. יש לנו עוד בנים, לא להתפנק. נכון שאיבדתי את אשתי והבן בן 15, אבל הלכו, לא נשנה את זה. השיר אומר החיטה צומחת שוב, ויהיה ירוק ויש גשם והכלניות יצמחו בפברואר אני מבטיח, והשמש גם מחר תזרח", כך אמר.

יישובי עוטף עזה בארי חמאס

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד