י' אייר התשפ"ד
18.05.2024
עדכונים שוטפים

הפעימה החמישית: עשר החטופות הגיעו לישראל | אלו השמות

עשר חטופות נוספות מגיל 17 ועד 84 שוחררו הערב משבי החמאס במסגרת הפעימה החמישית | ראש המוסד דדי ברנע שוהה בקטאר בניסיון להרחיב את העסקה לשחרורים נוספים | חמאס הפר את ההפוגה: חיילים נפצעו ברצועה מהפעלת מטענים וירי לעבר הכוחות | כל העדכונים 

הפעימה החמישית: עשר החטופות הגיעו לישראל | אלו השמות
מבצע דלתות שמים צילום: תעמולת חמאס / אבשלום ששוני, פלאש 90

אחרי שישראל וחמאס הגיעו אתמול (שני) להבנות על להמשך ההפוגה ביומיים נוספים לפחות, ארגון הטרור שחרר הערב עשר חטופות ישראליות נוספות.

מוקדם יותר הותר לפרסום כי ראש המוסד דדי ברנע שוהה בקטאר בניסיון להרחיב את עסקת החטופים. בינתיים חמאס הפר באופן בוטה את הפסקת האש והפעיל שלושה מטענים לעבר בסמוך לכוחות צה"ל בצפון הרצועה.

במקרה נוסף בוצע גם ירי לעבר הכוח. כתוצאה מכך, מספר לוחמים נפצעו באורח קל. הלוחמים הגיבו בירי לעבר מקורות הירי. בצה"ל הבהירו כי בשני המקרים, הכוחות שהו בקווי ההפוגה המוסכמים.

זוהי רשימת האזרחיות המשוחררות:

- תמר מצגר (בת 78)
- דיצה הימן (בת 84)
- נורלין בבדילה (בת 60)
- עדה שגיא (בת 75)
- אופליה אדית רויטמן (בת 77)
- רימון קירשט (בת 36)
- מירב טל (בת 53)

משפחת ליימברג
- גבריאלה ליימברג (בת 59)
- מיאה ליימברג (בת 17)
- קלרה מרמן (בת 63)

כל העדכונים:

23:42 - עשר החטופות הגיעו לבתי החולים בישראל לשם הערכה רפואית, 8 הגיעו לביה"ח שיבא ו-2 לאיכילוב. שני עובדים זרים ששוחררו הערב הגיע לבית החולים שמיר אסף הרופא.

23:39 - ברק רביד מדווח ב'וואלה': ראש המוסד דדי ברנע ששב הערב מהדיונים בקטאר אמר שם: "לא נדון על עסקאות חטופים נוספות לפני שחרור כל הנשים והילדים שנותרו בשבי". 

23:06 - הערב הושבו לישראל שני אזרחים תאילנדים, שנחטפו לרצועת עזה ע״י ארגון הטרור חמאס ב-7 באוקטובר. עם חזרתם הערב לארץ הם נשלחו לבדיקות רפואיות על מנת לוודא את מצבם הרפואי לבית החולים שמיר-אסף הרופא.

23:00 - דובר צה"ל: השבים ארצה בדרכם לבתי החולים שם יפגשו עם משפחותיהם. בשעה זו עוזבים 12 החטופים ששבו ארצה, בהם 10 אזרחיות ישראליות ושני אזרחים תאילנדים, את נקודת המפגש בשטח ישראל. החטופים השבים עברו הערכה רפואית ראשונית ויוצאים כעת בדרכם לבתי החולים במסוקי חיל האוויר, שם יתאחדו עם בני משפחותיהם.

22:44 - כל 12 החטופים ששוחררו הערב מועברים במסוקים לבתי החולים במרכז, המשמעות - כולם במצב גופני טוב.

22:29 - שר הביטחון גלנט בהערכת מצב לעורף: "אנחנו מחויבים להישאר בתוך רצועת עזה עד להשלמת המשימה, גם עבור השבת התושבים לישובים. החל מחודש ינואר תושבי היישובים במרחק 7-4 ק"מ מרצועת עזה יוכלו לחזור לבתיהם".

22:06 - תיעוד של רגע כניסת השבים ארצה לשטח מדינת ישראל.

22:00 - ראש הממשלה בנימין נתניהו בקבינט המדיני-ביטחוני שמתקיים כעת בקריה בתל אביב.

וידאו: עומר מירון, לע״מ.

21:45 - משפחת יהלומי: הבן איתן, שחזר משבי חמאס בעזה, ואמו בת שבע, בדרכם לבית החולים אמש.

21:29 - במסגרת העסקה, 4 מיכליות סולר ו-4 מיכליות גז בישול הועברו היום ממצרים לארגוני סיוע הומניטריים של האו"ם ברצועת עזה דרך מעבר רפיח. במקביל, 200 משאיות סיוע הומניטרי מועברות לארגוני הסיוע הבין-לאומיים בעזה, לאחר בידוק ביטחוני במעבר ניצנה. משאיות אלה מכילות מזון, מים, ציוד למחסות ואספקה רפואית.

21:27 - משרד הבריאות: עד כה בארבע היממות הקודמות הגיעו לבתי החולים 69 שבים לישראל מתוכם 51 ישראלים ו-18 אזרחים זרים. בין הישראלים – 30 ילדים, 20 נשים וגבר אחד. 23 מהם שוחררו לביתם.

21:21 - הזרוע הצבאית של הג'יהאד האסלאמי מודיעה באופן רשמי: שחררנו כמה מהחטופים הישראלים שהיו בידינו.

21:18 - יחידה מובחרת של צה"ל וכוח של השב"כ מלווים כעת בשטח ישראל את 12 החטופות והחטופים (כולל שני עובדים זרים) השבים ארצה. לאחר שיעברו הערכה ראשונית של מצבם הרפואי, כוחותינו ילוו את השבים עד להגעתם לחיק משפחותיהם בבתי החולים.

20:43 - דובר צה"ל: לפני זמן קצר העבירו נציגי הצלב האדום את 12 החטופות והחטופים למצרים. שיירת החטופים השבים ארצה עושה דרכה בשטח מצרים לנקודת המפגש עם כוחותינו בכרם שלום. נציגי מערכת הביטחון יאמתו את זהות החטופים השבים בנקודת המפגש. נציגי צה״ל מעדכנים את משפחותיהם באופן שוטף.

20:40 - קלרה מרמן, גבריאלה ליימברג וביתה מיאה, מירב טל, נורלין (נטלי) באבאדילה אגוג'ו, עדה שגיא, דיצה הימן, תמר מצגר, רימון קירשט ואופליה רויטמן.

20:30 - דובר צה"ל: על פי המידע שנמסר מהצלב האדום 12 חטופים בהם 10 חטופות ישראליות ו-2 חטופים בעלי אזרחות זרה בדרכם לשטח ישראל.

20:27 - אביגיל עידן בת ה-4 שוחררה מבית החולים שניידר בפתח תקווה.

20:23 - אחת החטופות ששוחררה הערב: מיאה ליימברג בת ה-17 מירושלים.

20:22 - דובר צה"ל על הפרת הפסקת האש: "זו פעילות טרור שמפרה את כללי ההפוגה. אם מישהו מאויבינו חושב שזו שעת כושר הוא טועה - ביטחון כוחותינו קודם לכל. כל ניסיון לפגוע בכוחותינו ייענה באש חזקה מאוד ובנחישות. נעשה כל דבר שישרת את מטרות המלחמה באופן הטוב ביותר".

20:20 - דובר צה"ל דניאל הגרי בהצהרתו: "שמענו היום את העדות על איתן בן ה-12 שהוכה ע״י מחבלים ואולץ לצפות בסרטוני זוועות. עדותו ממחישה שחמאס הוא ארגון טרור אכזרי שלא מאפשר לצלב האדום לבדוק את מצב החטופים. זו חובה מוסרית להתעקש שהצלב האדום יממש את אחריותו".

20:15 - 10 החטופות הועברו לידי הצלב האדום.

19:58 - שיירת חמאס בדרך למסירת החטופים בנקודת החבירה לאנשי הצלב האדום.

19:55 - שר הביטחון יואב גלנט קיים היום הערכת מצב בפיקוד הדרום ואמר: "אנחנו פועלים להכריע את החמאס וליצור את התנאים להחזיר את החטופים. תנצלו את הזמן היטב. המשימות יגיעו למקום שונה, באופן שונה, בעוצמה גבוהה לא פחות, ותידרש לחימה. תפיקו את כל הלקחים, תעבירו ביניכם את כל הלקחים הרלוונטיים מגזרה לגזרה, מיחידה ליחידה, מפלוגה לפלוגה, מצוות לצוות. תהיו ערוכים - ציוד, חימוש, מלאי מחדש בכל הכלים, תקינות - כל הנושאים. מי שצריך להתאמן, לשפר משהו, לאפס משהו, לסדר משהו שיעשה את זה, אתה לא יודע מתי נצטרך את זה".

19:22 - הפעימה החמישית: 9 נשים ונערה בת 17 ישוחררו הערב משבי חמאס.

19:14 - לראשונה מאז הפסקת האש נתונים חיוביים לג'ו ביידן: בסקר של morning consult הוא עולה ב-4 נקודות ועובר את טראמפ 43% מול 42%.

19:10 - משפחות החטופים שישוחררו נקראו להגיע לנקודת המפגש בבתי החולים

18:35 - דיווח בעיתון אל-ערבי אל-ג'דיד: יש הסכמה עקרונית להאריך את הפסקת האש בעזה בעוד יומיים.

18:30 - הפעימה החמישית: החלה העברת החטופים לידי הצלב האדום.

17:55 - שר האוצר בצלאל סמוטריץ' וחבר הקבינט על הדיווחים בנוגע להצעה של 'כולם תמורת כולם' והפסקת המלחמה: "לא על הפרק, גם לא כהצעה. אין בזה דיון בכלל. זו תכנית לחיסול מדינת ישראל. אנחנו ממשיכים עד לניצחון המוחלט בעזרת השם ולהשמדת הנאצים של חמאס".

17:40 - פורסמה רשימת האסירים הפלסטינים שתשוחרר הערב: 15 אסירות ועצירות בכל הגילאים, ו-15 עצירים עד גיל 19

17:30 - לקראת שובם הצפוי של החטופים הערב: ראש הממשלה נתניהו, יחד עם ראש המל"ל צחי הנגבי והמזכיר הצבאי קיימו שיחה עם ראש המוסד שנמצא כעת בקטר.


נתניהו משוחח עם ראש המוסד

17:20 - צה"ל התיר לפרסום את שמותיהם של שלושה לוחמי צה"ל שנפלו בשבת השחורה וגופותיהם מוחזקות בידי ארגון הטרור חמאס בעזה. בצה"ל מגדירים את החיילים ההרוגים כ"חללי צה"ל חטופים בידי ארגון טרור".

מלחמת חרבות ברזל חמאס צה"ל עזה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד