י' אייר התשפ"ד
18.05.2024
עדויות מהתופת

המחבלים אמרו לחטופות: "אף אחד לא רוצה אתכן בחזרה"

סבתן של דפנה ואלה אליקים ששוחררו משבי החמאס חשפה את דברי המחבלים לחטופות במהלך שהותן בשבי החמאס: "יודעים איפה אתן גרות, ואנחנו נבוא ונהרוג אתכן אם תספרו איפה הוחזקתן בשבי"

המחבלים אמרו לחטופות: "אף אחד לא רוצה אתכן בחזרה"
שחרור חטופים משבי החמאס צילום: תעמולת חמאס

סבתן של דפנה בת ה-15 ואלה בת ה-8 - אליקים ששוחררו משבי החמאס סיפרה לתוכנית הטלוויזיה 'זמן אמת' בכאן 11' על הסיוט שעברו נכדותיה בשבי, והדברים שאמרו להן המחבלים במהלך שהותן בו.

המחבלים אמרו לנכדות: "אנחנו יודעים איפה אתן גרות, ואנחנו נבוא ונהרוג אתכן אם תספרו איפה הוחזקתן בשבי".

הסבתא הוסיפה לספר: "כשאמרתי שכולם רוצים לראות אותן, שאלו בתמיהה: 'באמת כולם ידעו שהיינו בעזה?, באמת רוצים לראות אותנו?'. 'הם (המחבלים) אמרו לנו שאף אחד לא רוצה אותנו בחזרה'".

הנכדות דפנה ואלה נחטפו לעזה באמצעות רכב שהיה שייך לאביהן נעם שנרצח. לפי הסבתא, הן הוחזקו כמעט לבדן והועברו בין מספר אתרים ובתים וביניהם "גנים, בתי ספר ובתי חולים".

לאלה היה קשה בהתחלה לאכול את המזון שניתן להן והיא מיעטה לאכול, אבל אחותה דפנה הזהירה אותה: "אם לא תאכלי יום יומיים את בסוף תמותי ברעב. אנחנו חייבות לחזור הביתה".

אחרי שחרורן סיפר מטה המשפחות להחזרת החטופים והנעדרים על דפנה אליקים: "בת 15, ילדה שמחה ומאושרת שמוקפת חברים כל שעות היממה. דפנה אוהבת לשיר, אוהבת כל אדם באשר הוא אדם... נחטפה מביתה שבקיבוץ ניר עוז, יחד עם אחותה אלה".

על אלה אליקים סופר: "בת 8, ילדה טובת לב ומצחיקה, חזקה ותמיד יודעת מה היא רוצה. מהרגע שלמדה לעמוד וללכת, היא לא הפסיקה לרקוד. ציירת מחוננת - ילדה מאוד מוכשרת ויצירתית".

חמאס עזה מלחמת חרבות ברזל

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד