י"ט אדר ב' התשפ"ד
29.03.2024

הוכחות הרב צימבליסט: "כל בני ברק יודעת"

הבורר השלישי בפרשת פוניבז', הגר"מ פרקוביץ', מאשים את שני האחרים בעיוות דין חמור • בפנים: הפסק המלא

הדיין הגרח"ג צימבליסט. (באדיבות המצלם)
הדיין הגרח"ג צימבליסט. (באדיבות המצלם)

פסק הדין שנתנו שני בוררים בהרכב שדן בסכסוך של ישיבת פוניבז', הגרח"ג צימבליסט והגר"מ הייזלר, ואשר פורסם במלואו היום (ב) לראשונה ב'בחדרי חרדים', הכריע כי הגר"א כהנמן ישלם מדי חודש את אחזקתה של ישיבתו של הגר"ש מרקוביץ', בסכום משוער של 480 אלף שקל לחודש.

אלא שכעת מתברר כי נגד הבוררים הללו מתייצב הבורר השלישי, הגר"מ פרקוביץ', ובשורה של האשמות חמורות מוכיח בפסק דין נפרד שהוציא, ואשר אף הוא נחשף כאן לראשונה במלואו, כי שני הבוררים פעלו בניגוד למקובל, והחליטו על פסק דינם עוד בטרם שמעו את הצדדים.

על פני עשרות עמודים, מגולל הגר"מ פרקוביץ' תיעוד של פגישה שקיים עם שני הבוררים עוד בטרם נשמעו טענות הצדדים בנושא שעל הפרק - השאלה מי מהצדדים הפר את פסק הדין - אך כבר בה התבטאו הבוררים בוודאות כי "כהנמן הפר את פסק הדין". לשאלת הגר"מ מנין להם, השיב הגר"מ הייזלר "נביא הוכחות לזה".

בהמשך מסתמך הגרי"ג צימבליסט על "כל בני ברק יודעת" לגבי שאלה אחרת בעניין קבלת תלמידים.

הגר"מ פרקוביץ מסביר באריכות מדוע נמנעה ממנו השתתפות בישיבות ההרכב בשל ניתוח שעבר, מציין כי בישיבות הללו העדים לא הוזהרו לומר אמת, ומוצא הוכחות לדבריו לתיאום עדויות בין הרב מרקוביץ' למר אלי בוסקילה, ולמצב בו עורך הדין הנחה את העדים כיצד להעיד.

הגר"מ גם מתייחס למצב לא תקין בו הבורר מנחה את הגר"ש מרקוביץ' מה עליו להביא לדיון, ומציין כי הכרעת 'הרוב' בפסק הדין היא בניגוד לצו המניעה הזמני של בית המשפט בנושא, ואף איננה הגיונית ומתחשבת בשלל נתונים.

בהמשך מוכיח הגר"מ כי מי שהפר ראשון את פסק הדין היה הגר"ש מרקוביץ, ותוקף את העובדה שהגרח"ג צימבליסט קיבל עדים שאינם 'עדים' על פי דין תורה.

"מעולם לא ראיתי הליך מקולקל כמו בבוררות זו", הוא מציין וקובע כי הישיבות בנושא בטלות כמו גם פסק הדין שניתן מוקדם יותר היום לצדדים.



















































פוניבז פסק ישיבה בוררות עדים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 22 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד