כ"ז ניסן התשפ"ד
05.05.2024
6 חברים מתאילנד נטבחו

סטודנטים זרים העידו: "חמאס ארב למי שחזר לחווה — וירו בו למוות"

נשיאת האיגוד הבין-פרלמנטרי המכהנת גם כנשיאת הפרלמנט הטנזני הגיעה לסיור בעוטף עזה ובמחנה צריפין יחד עם יושב-ראש הכנסת אמיר אוחנה. סטודנטים זרים סיפרו כי חמאס ארב גם למי שחזר לחווה כדי להאכיל את החיות. "ירו בו למוות"

 סטודנטים זרים העידו: "חמאס ארב למי שחזר לחווה — וירו בו למוות"
בפגישה בכנסת צילום: דוברות הכנסת - דני שם טוב

נשיאת האיגוד הבין-פרלמנטרי (IPU), בו חברים 180 פרלמנטים מכל רחבי העולם, טוליה אקסון, המכהנת גם כנשיאת הפרלמנט הטנזני הגיעה היום (ג') לסיור בעוטף עזה ובמחנה צריפין יחד עם יושב-ראש הכנסת אמיר אוחנה. אל השניים הצטרף גם נשיא הכבוד של הארגון, דוארטה פצ'קו. השלושה נפגשו עם סטודנטים מטנזניה, אשר הגיעו ליישובי הנגב המערבי להשתלמות במקצועות החקלאות — ונקלעו לטבח של חמאס ב-7.10.

הסטודנט הטנזני איזייקל קיטיקו, אשר חולץ מהרפת של ניר עוז לאחר שהתחבא בה 3 ימים, סיפר: "הגעתי לארץ להשתלמות 3 שבועות לפני שהמלחמה התחילה. התחלתי משמרת לילה, מ-1 לפנות בוקר עד 9. פתאום, בסביבות שש וחצי, התחלתי לשמוע פיצוצים, וראיתי גופי מתכת בשמיים. אלה היו טילים. היתה אזעקה ורצתי למקלט. בסביבות שלוש או ארבע אחרי הצהריים יצאתי מהמקלט החוצה. ראיתי הרבה עשן והרבה מכוניות שחנו לצד הכביש. אמרו לי לחזור בחזרה למקלט, כי בשום מקום אחר לא בטוח. רצתי בחזרה לחווה, בדרך הספקתי "לחטוף" בקבוק מים ו-3 גביעי יוגורט. רציתי לחזור הביתה, לבדוק מה עם קלמנס (חברו שנרצח) הוא היה חבר טוב שלי. אני מכיר אותו עד מטנזניה. אהבנו להתאמן ביחד ולרכוב יחד על אופניים. ניסיתי לצאת שוב. ראיתי הרבה הריסות וגופות לצד הדרך. היו רגעים קשים, זה פעם ראשונה שאני חווה דברים כאלה".

רבקה, סטודנטית טנזנית שהיתה בכיסופים וחולצה על ידי צה"ל, סיפרה כי 6 חבריה מתאילנד נטבחו על ידי חמאס. "בנוסף, חמאס ארב גם למי שחזר לחווה כדי להאכיל את החיות - וירו בו למוות". הנשיאה אקסון ניחמה את הסטודנטים והביעה צער על החוויות הקשות שעברו.

בסיור בקיבוץ כפר עזה אמרה: "היה לנו חשוב להגיע לכאן כדי להביע סולידריות עם ישראל בשם הארגון, להראות שאנחנו מבינים, לשמוע ולראות עדויות ממקור ראשון ולהשתתף בצערכם על מה שאירע. נעשה כל שביכולתנו כדי לשתף במידע בכל זמן שיהיה לנו מקום סביב שולחן מקבלי ההחלטות".

יושב-ראש הכנסת אמיר אוחנה אמר: "המלחמה של ישראל נגד חמאס היא לא מלחמה פרטית. זוהי מלחמה של העולם החופשי אל מול ארגון טרור המקדש את ההיפך הגמור. זהו איום על האנושות כולה ולכן אנו מחוייבים לחסל כל יכולת צבאית ומדינית של חמאס. רק כך תושבי האיזור יוכלו לחזור לפה ולחיות בביטחון".

חמאס עזה מלחמת חרבות ברזל אמיר אוחנה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד