כ"ב אייר התשפ"ד
30.05.2024
"לא ניקח את המשימה"

לאחר המתקפה: בצלב האדום משיבים לטענות על אחריותם למצב החטופה

בנה של אלמה אברהם  בת ה-84 טען כי "ארגוני ההצלה הבינלאומיים גילו אוזלת יד מטורפת" כעת הצלב האדום משיב: " לא יכולנו לקחת משימה שאין ודאות שנוכל לבצע"

לאחר המתקפה: בצלב האדום משיבים לטענות על אחריותם למצב החטופה
שחרור החטופים צילום: חמאס

אלמה אברהם בת ה-84 הוחזרה לפני יומיים לאחר שנחטפה ע"י החמאס לפני למעלה מ-50 ימים. אלמה סובלת ממחלות רקע רבות ובטרם נחטפה קיבלה טיפול תרופתי חיוני לחיים על בסיס קבוע. עם שחרורה היא הועברה לבית החולים סורוקה באמצעות מסוק. למשפחה היו שלל טענות על הצלב האדום שלא סיפק טיפול לו נדרשה וכן על כך שתרופות לו היא היתה צריכה לא עשו את דרכן אליהם למרות בקשת המשפחות.

בנה, אורי רביץ, אמר בראיון אמש כי "ארגוני ההצלה הבינלאומיים גילו אוזלת יד מטורפת. הגענו לוולפסון כדי לחכות לה, והודיעו לנו שאנחנו צריכים להגיע לסורוקה. כשהגענו לסורוקה, היא כבר לא הייתה בהכרה. היא נחטפה מאוזנת לגמרי, חיה חיים מלאים והייתה לגמרי בסדר. אמא שלי הייתה אישה עצמאית"

בוועד הבינלאומי של הצלב האדום אמרו כי "המקרה של אלמה אברהם חמור מאוד וליבנו עם המשפחה. אנו מכירים את הבן שלה שנפגשנו איתו פעמיים. אנו עוקבים במתח גדול אחרי העדכונים. חשוב להגיד שהרופא של הצלב האדום היה הרופא הראשון שפגש את אלמה אברהם עם שחרורה משבי חמאס. הסברנו בכל ההזדמנויות: ברגע שתהיה הסכמה ותהיה לנו גישה להעביר את התרופות, יש בידינו את התרופות ואנו ערוכים ומוכנים לכך.

בלי גישה לא נוכל לבצע את המסירה, ומהסיבה הזאת סירבנו לקחת את התרופות מהמשפחות. הצלב האדום לא יכול לקחת על עצמו משימה שאין לו ודאות שיוכל לבצע ולטפח ציפיות שווא למשפחה. כל עוד לא נוכל להבטיח שנבצע את המשימה הזאת - לא נוכל לקבל את התרופות.

הצלב האדום קרא וממשיך לקרוא לחמאס לשחרר את כל החטופים, לאפשר גישה לטיפול רפואי ולאפשר להם ערוץ תקשורת עם משפחתם. קראנו לכך בפלטפורמות ובהזדמנויות שונות - פעמים רבות ונמשיך לקרוא. נשיאת הוועד הבינלאומי של הצלב האדום אף נפגשה עם בכיר חמאס איסמעיל הנייה בדוחה שבקטאר וביקשה ממנו את הדברים הללו. אנו מבינים שיש ציפייה מצד המשפחות להשאיר את התרופות בעזה ואולם, ככל שאין גורם שיסכים לקחת את התרופות האלה - לא ניקח על עצמנו את המשימה הזאת".

הצלב האדום מלחמת חרבות ברזל

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 4 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד