י"ט ניסן התשפ"ד
27.04.2024

בעקבות המלחמה: בשורה לתושבים בסך 10 מיליון שקלים

משרד התקשורת יקצה בעקבות המלחמה כ-10 מיליון ₪ לרשויות מקומיות לחיבור אלפי מקלטים ציבוריים לאינטרנט ולעידן פלוס, בטווח של כ-40 ק"מ מהגבולות וביישובי יהודה ושומרון

בעקבות המלחמה: בשורה לתושבים בסך 10 מיליון שקלים
מקלט צילום: פלאש 90

בשורה לרשויות המקומיות ולתושביהן ביישובי קו העימות. משרד התקשורת יקצה כ-10 מיליון ₪ לרשויות מקומיות לחיבור אלפי מקלטים ציבוריים לאינטרנט ולעידן פלוס, בטווח של כ-40 ק"מ מהגבולות וביישובי יהודה ושומרון.

בשל מלחמת חרבות ברזל ובהתאם לתרחיש הייחוס העדכני של רשות החירום הלאומית (רח"ל), משרד התקשורת מפרסם היום (שלישי) קול קורא לרשויות המקומיות שמטרתו האצת חיבור מקלטים ציבוריים לגישה לאינטרנט ולקליטת שידורי עידן פלוס.

על פי המתווה, רשויות מקומיות שיבקשו להאיץ את החיבור של המקלטים בתחומן לאינטרנט ולשידורים יוכלו לבקש סיוע של כ- 1,700 ש"ח למקלט ציבורי ועד 950,000 ₪ בסך הכל לרשות מקומית.

התמיכה מוצעת לרישות מקלטים ציבוריים ברמת כשירות טובה ומעלה, בהתאם לתרחיש הייחוס שהתקבל מרח"ל, ברשויות מקומיות הנמצאות בטווח של עד 40 ק"מ מגבולה הצפוני של מדינת ישראל או מגבול עזה, וביישובי יהודה ושומרון.

חיבור המקלטים יאפשר לשוהים בהם קבלת התרעות בזמן אמת, עבודה ולמידה מרחוק ופעילות פנאי. את הבקשות יש להגיש במערכת המרכב"ה עד לתאריך 7.12.2023.

מנכ"ל משרד התקשורת (בפועל), מימון (מוני) שמילה הסביר ואמר: "המרחב המוגן הוא המקום הבטוח ביותר בעת ירי רקטות וטילים ועת סכנה. בעת שהייה ממושכת במקלטים, ישנה חשיבות גבוהה לקיומן של תשתיות תקשורת שיאפשרו הן קבלת מידע מציל חיים והן קיום פעולות נוספות. המשרד פועל ויסייע בחיבור המקלטים הציבוריים לאינטרנט ולקליטת שידורי עידן פלוס".

אינטרנט תקשורת מלחמת חרבות ברזל מרחב מוגן

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד