י"א אייר התשפ"ד
19.05.2024
לא מסתירים מעורבות

השר האיראני הודה: ביקרתי במנהרות חמאס והדרכתי אותם

שר המורשת בממשלת איראן, לשעבר בכיר במשמרות המהפכה סיפר בריאיון לטלוויזיה המקומית שעם כניסתו לתפקיד הבין שהמשימות הראשונות שלו הן העברת טילים לחמאס ולחיזבאללה

השר האיראני הודה: ביקרתי במנהרות חמאס והדרכתי אותם
מנהרת חמאס בעזה צילום: דובר צה"ל

שר המורשת האיראני עזתוללה זרגהאמי, שהיה בעבר גנרל בכיר במשמרות המהפכה, אמר בריאיון לטלוויזיה האיראנית כי הוא בעצמו שהה במנהרות התת-קרקעיות שמשמשות את החמאס, והעביר למחבלים הדרכות בנוגע לשיגור טילים ורקטות. עוד אמר שעם כניסתו לתפקיד הבין שהמשימות הראשונות שלו הן העברת טילים לחמאס ולחיזבאללה, וכי זוהי פעולה שאיראן מבצעת ולא מפחדת להודות בה.

בתחילת החודש נחשפו ב'כאן חדשות', בעזרת בלוג המודיעין 'אינטלי טיימס', תמונותיהם של שני פעילים מרכזיים ביחידה הטכנולוגית של כוח קודס, חסאן ח'דאם כלאן וכרים חוג'ת זאדה. שני הפעילים הגיעו לאחרונה ללבנון וסייעו לחיזבאללה בתחום הלוחמה האלקטרונית, ברקע הלחימה של הארגון נגד ישראל.

השר האיראני. (צילום מסך)

סיפור הכיסוי של הפעילים היה עבודה בחברה איראנית לפיתוח טכנולוגיות בתחום התקשורת והאלקטרוניקה. ראש החברה הוא כלאן וסגנו הוא זאדה, אך למעשה הם פועלים תחת היחידה הטכנולוגיה של יחידת 300.

יחידת 300 בכוח קודס של משמרות המהפכה של איראן היא יחידה טכנולוגית שמסייעת למבצעי סייבר ולוחמה אלקטרונית ומעבירה אמצעים ופעילים לסוריה וללבנון. בראשה, עומד דמות איראנית בשם אמיר לשגריהאן שזוהה מבקר לאחרונה עם מפקד כוח קודס, קאאני, בסוריה ובלבנון.

חמאס מלחמת חרבות ברזל מנהרות החמאס איראן

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד