י' אייר התשפ"ד
18.05.2024
לחץ אמריקאי בהמשך המערכה

ארה"ב: לא נאפשר עקירת תושבים מדרום הרצועה - לוחצים לשנות טקטיקה

בארה"ב הבהירו לישראל כי פעילות בדרום עזה תתאפשר עם גיבוי אמריקאי רק כשישראל תוכל להבטיח אזורים מוגנים לאזרחים. דובר המועצה לביטחון לאומי אמר: "על ישראל לקחת בחשבון חפים מפשע, הישראלים קולטים את המסר הזה" אמר קירבי

ארה"ב: לא נאפשר עקירת תושבים מדרום הרצועה - לוחצים לשנות טקטיקה
פעילות קרקעית של כוחות צה"ל ברצועת עזה צילום: באדיבות המצלם

פקידים אמריקנים בכירים בבית הלבן אמרו הלילה בתדרוך לעיתונאים כי ארה"ב מתנגדת לעקירה של פלסטינים מדרום הרצועה כפי שנעשה בצפון. הם התייחסו לאפשרות של חידוש הלחימה גם בדרום רצועת עזה, והבהירו כי ממשל ביידן "לא יאפשר עקירה כמו זו שהתרחשה בצפון".

הוול סטריט ג'ורנל דיווח, כי ארה"ב לוחצת על ישראל לשנות את תוכניותיה לשלב הבא של המערכה שלה בעזה "כדי להגן טוב יותר על אזרחים ולהדוף את הביקורת שהבית הלבן נתן לישראל יד חופשית למלחמה עם חמאס".

הדחיפה האמריקנית לגרום לישראל להילחם בצורה ממוקדת יותר, היא מוקד ההתייעצויות האינטנסיביות בין ביידן לראש הממשלה נתניהו, כדי למנוע את התרחבות המלחמה מעבר לעזה.

למרות שעדיין ארה"ב תומכת במטרתה של ישראל להשמיד את חמאס, ארה"ב מקווה למזער את שפיכות הדמים, גם כאשר חמאס פועל מאזורים אזרחיים. מספר מקרי המוות של אזרחים - יותר מ-15,000 פלסטינים, הדאיג כמה מחוקקים דמוקרטיים וחלק מהבסיס הפוליטי של ביידן.

יש לציין כי מניין ההרוגים הזה, המבוסס על נתונים שסיפקו רשויות הבריאות בעזה, אינו מבחין בין אזרחים למחבלים.

ממשל ביידן קורא לישראלים לבצע תקיפות אוויריות עם תחמושת מדויקת כאשר הלחימה תתחדש, ולוודא שתשתיות אזרחיות כגון בתי חולים ורשתות חשמל וביוב אינן מותקפות, כך אומרים גורמים אמריקאים.

פקידים אמריקאים ביקשו מישראל לנהל את הלחימה בשלבים, מה שיכול להקל על שחרור בני הערובה עם התפתחות המלחמה, ישראל השתמשה בגישה זו בשבועות האחרונים, כך יכול הצבא הישראלי לעצור לפרק זמן את הלחימה כדי לאפשר שחרור חטופים מבלי לאבד אחיזה בקרקע עד לחידוש הפעילות נגד חמאס.

גורם רשמי ישראלי אמר ל'וול סטריט ג'ורנל' שממשלת ישראל "קשובה מאוד לנקודת המבט של ארה"ב", אך סירב למסור פרטים על הטקטיקות שישראל עשויה לאמץ.

ה'וול סטריט ג'ורנל' דיווח כי ישראל חילקה את עזה ליותר מ-600 חלקים, לשכונות ויחידות גיאוגרפיות, וזה מאפשר לישראל להודיע לאזרחים, באמצעות עלונים, הודעות טקסט ושיחות טלפון נייד, לאן הם צריכים להגיע כדי לא להיפגע מתקיפות צה"ל.

"שלחנו מיליוני הודעות טקסט או שיחות קוליות מוקלטות, עשינו עשרות אלפי שיחות מצה"ל והשב"כ כדי להגיד לאנשים לזוז", אמר בכיר בצה"ל לעיתון.

"אנחנו לא תומכים בפעולות בדרום, אלא אם הישראלים יכולים להראות שהם מתייחסים לכל העקורים הפנימיים של עזה", כך אמר דובר המועצה לביטחון לאומי, ג'ון קירבי. הוא הוסיף כי ארה"ב אינה תומכת ב"שום העברה קבועה מחוץ לעזה או בעקירה משמעותית של תושביה".

הישראלים "קולטים את המסר הזה", אמר קירבי והוסיף, "אני לא אדבר בשם הישראלים. זה לא מתאים, אבל היינו מאוד ברורים והיינו עקביים".

חמאס עזה ארצות הברית מלחמת חרבות ברזל

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 8 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד