כ"ו ניסן התשפ"ד
04.05.2024

מרן ראש הישיבה הגר"ד לנדו לראשי 'משמרת השבת': "השבת זועקת. חייבים להעלות מודעות"

בכינוס רבנים מיוחד במעונו של מרן ראש הישיבה הגר"ד לנדו השתתפו הגרש"צ רוזנבלט,  הגר"מ בן שמעון, הגרמ"ש קליין, הגרמ"מ לובין, הגרש"א שטרן, הגר"מ שטיין, הגר"ש שטיצברג, ויו"ר משמרת השבת הגר"א בייפוס • הרבנים העלו מהשאלות שהגיעו לשולחנם ועוררו על מקרים רבים בהם הוכח כי ישנה חובה לרכוש אף ורק מכשירים שיש להם את הפיקוח של משמרת השבת על מנת שלא לחלל חלילה את השבת

מרן ראש הישיבה הגר"ד לנדו לראשי 'משמרת השבת': "השבת זועקת. חייבים להעלות מודעות"
כינוס משמרת השבת אצל הרב לנדו צילום: יח"צ

כינוס רבנים מיוחד התקיים במעונו של מרן ר"י סלבודקה הגר"ד לנדו עם רבני 'משמרת השבת' בדיון על הסוגיות הנוגעות לשימוש במכשירי חשמל בשבת בעידן הטכנולוגי, בדגש על הפתרונות המאפשרים שימוש בהם בשבת.

בכינוס השתתפו הגרש"צ רוזנבלט,  הגר"מ בן שמעון, הגרמ"ש קליין, הגרמ"מ לובין, הגרש"א שטרן, הגר"מ שטיין, הגר"ש שטיצברג, ויו"ר משמרת השבת הגר"א בייפוס.

על השולחן עלתה לדיון סוגיית השימוש במכשירי החשמל השונים בשבת, כאשר כיום כל מכשיר חשמל צריך הכשר, בדיוק כפי שיהודי ירא השם לא קונה בשר שאינו גלאט, באותה המידה אי אפשר לרכוש מכשיר חשמלי לשימוש בשבת ללא הכשר.

הגר"א בייפוס הדגיש בפני מרן ראש הישיבה הגר"ד לנדו את ההתעוררות הרבה בימים אלו. "רואים הרבה אנשים שמתעוררים, גם כאלה שרחוקים, מסורתיים שרוצים להתחזק, שלא ידלק האור בחשמל במקרר".

הגר"ש שטיצברג הזכיר אף הוא את ההתעוררות הרבה לאור המלחמה. "ראו שעכשיו במלחמה, כל מקום שהיה שמירת  שבת היו ניסים גדולים. זה מחייב אותנו  שכל מי שלא שומר שבת, שישמור שבת, ומי שכבר שומר שבת צריכים לזכור להוסיף בשמירת השבת. יש דברים חמורים, שאנשים לא יודעים. העולם השתנה. כל המכשירים הם אוטומטים, דיגיטליים, ובן אדם בלי לשים לב יחלל שבת, וכל אחד שקונה מכשיר חדש יבדוק".

שאר הרבנים שהשתתפו בכינוס הוסיפו אף הם מהשאלות שהגיעו לשולחנם ועוררו על מקרים רבים בהם הוכח כי ישנה חובה לרכוש אף ורק מכשירים שיש להם את הפיקוח של משמרת השבת על מנת שלא לחלל חלילה את השבת.

מרן הגר"ד לנדו נשא דברים חמים בשבח ארגון "משמרת השבת" בראשות הגר"א בייפוס שליט"א, אשר עושים במסירות נפש למען שמירת השבת ללא קולות ופשרות בטכנולוגיות המתחדשות חדשים לבקרים, כראוי לשבת קדשנו.  מרן הגר"ד לנדו אמר: "הרב בייפוס מציל את עם ישראל. צריך שידאגו לשמירת השבת. צריך לעסוק בזה".

הגר"מ שטיין ציין במהלך הכינוס את החשיבות שבהעלאת המודעות. "אני מכיר את הפעילות של הרב בייפוס הרבה שנים. המודעות לא מספיקה, ומה שיש זה רק בזכות הפעילות של הרב בייפוס".

הגר"ד לנדו הסכים ואמר: "הרבנים צריכים להתעסק עם זה. יש שאלות חמורות של דאורייתא. ועדיין יש שמתייחסים לזה בזלזול. עם ישראל צריך לשמור שבת. הרבנים צריכים לדבר על זה בצורה הכי חמורה".

כששמע מרן מהרבנים על הפעילות הרבה ציין "זה טוב מאוד הפעילויות שעושים. זה חשוב מאד. השבת זועקת. יש הלכות שיודעים, אבל היום יש מכשירים חדשים, זה תועלת עצומה, אבל מבחינת שבת הם רודפים".

בסיומו של כינוס הרבנים המיוחד במעונו של מרן ראש הישיבה, הביעו המשתתפים את הצורך בעריכת כינוסים נוספים מעין אלו כהוראת מרן ראש הישיבה על החשיבות שבהעלאת המודעות". 

צרכנות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד