י' אייר התשפ"ד
18.05.2024

ובינתיים: גפני מגלה אופקים חדשים • הסיכום היומי

לאחר קדנציה של התעלמות, גפני מחזר פתאום אחרי ה'חרדים העובדים' • יהדות התורה נערכת • וב'הבית היהודי' צוהלים בגלל קריסה

ובינתיים: גפני מגלה אופקים חדשים • הסיכום היומי
פלאש 90

יהדות התורה

שני בוגרי העיר אופקים נפגשו השבוע: חיפשנו ומצאנו את עיר המוצא המשותפת ולא רק משום שאדם הוא תבנית נוף מולדתו, אלא כי עד לבוקר הזה היה נראה כי זה המכנה המשותף היחיד בין השניים, זה והכיפה השחורה.

המדובר הוא ביו"ר עמותת 'עבודות לחרדים' אביגדור רבינוביץ' ובראיס של דגל, מוישה גפני.

פגישתם של השניים היא המשך הניסיון של 'דגל התורה' לחזר אחרי החרדים "העובדים", לאחר קדנציה של התעלמות והתעמרות בחרדים העובדים. הקרע הגיע לשיאו לאחר שבמקום הרביעי לא נבחר חרדי עובד, אלא עסקן מהממסד, מה שהוביל לסטטוס נזעם שפרסם אביגדור רבינוביץ' נגד "עסקנים קטנים" המנהלים את חזון איש 5.

רבינוביץ' כבר הספיק לרדת מהעץ ואף בא לסולחה אצל נאמן הבית ר' דוד שפירא. כעת הגיעה פגישת ההמשך. רבינוביץ' וגפני דנו בסוגיות העומדות על סדר היום החרדי-מודרני, מה שאומר שיהיה עוד. נעקוב ונעדכן


גפני ליצמן וזייברט

ובעוד הבלגן בש"ס חוגג, ביהדות התורה נערכים ליום הבוחר: גפני נצפה היום כשהוא נכנס ללשכתו של ליצמן, להתייעצות לקראת. צלע נוספת: חנוך זייברט, בעל המילה האחרונה בעיר התורה והחסידות, ולא רק.


אתר הבית היהודי קורס

אם אתר הבית של המפלגה שלך היה קורס, כנראה שלא היית שש לספר זאת לבוחריך - בבית היהודי לעומת זאת, שמחו וגם ששו.

הסיבה: קריסת אתר הבית מוכיחה על כמות המתפקדים החדשים למפלגה שהפכה השניה בגודלה (במספר המתפקדים) לקראת הפריימריז. לפי ההודעה לתקשורת ששיגרה המפלגה, הסיבה לשידוד המערכות היא כניסתו של ינון מגל. האם יהיה סוער? יהיה.

לבית היהודי למעלה מ-70 אלף חברים, 15 אלף מצטרפים חדשים, למעלה מ-50 מתמודדים מתוכם כ-14 נשים, בוחרות ונבחרות. מחיר הזכות להשתתף בהליך הדמוקרטי: 38 שקלים, אי אפשר לשלם ממעשר כספים.


הפריימריז בליכוד

והנה קצת נתונים טכניים אודות הפריימריז ברביעי הקרוב בליכוד: כ-600 קלפיות יוצבו ב-115 אתרים ברחבי הארץ. ישנם לא פחות מ- 96651 בעלי זכות הצבעה שיוכלו לממש את זכותם בין השעות 9:00-22:00. בפריימריז יתמודדו 38 מועמדים לארצי, ועוד כ-32 מועמדים למחוזות. למי שמצפה לאדישות, רק נזכיר כי בפעם קודמת נרשמו מעל ל-60% הצבעה.


ישראל ביתנו

ובצל הפרשייה המתפוצצת שוב ושוב, תקיים מחר מפלגת "ישראל ביתנו" כנס פעילים במלון אשל - השומרון באריאל בשעה 19:30. יו"ר המפלגה ושר החוץ, אביגדור ליברמן, יישא דברים ויתייחס בהרחבה לנושאים פוליטיים, מדיניים ולחקירה המתנהלת. אתם לא צריכים לחפש אוטובוס לשומרון, הכותרות כבר ימצאו את הדרך אליכם.


בכנסת

ואי אפשר שלא לסיים בלי שני הח"כים שהצהירו הבוקר אמונים במליאת הכנסת, וזאת רק לאחר שהשר אורי אריאל הגיע למליאה. השניים הם יובל צלנר מקדימה שמחליף את ישראל חסון, וראלב מג'אדלה מהעבודה שמחליף את פואד בן אליעזר. בתיאבון.
בחירות כנסת שס ליברמן יהדות התורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 25 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד