כ"א ניסן התשפ"ד
29.04.2024
זו הסיבה

למרות החזרה לשגרה: השר חתם על הארכת צו חירום בבתי הדין

למרות שהמשק חוזר אט אט לשגרה השר מלכיאלי חתם על הארכת צו החירום שיאפשר דחיית דיונים. מלכיאלי ביקש להתחשב בבעלי דין רבים שמצויים כעת במילואים בעזה ובצפון

למרות החזרה לשגרה: השר חתם על הארכת צו חירום בבתי הדין
מיכאל מלכיאלי צילום: Yonatan Sindel/Flash90

המשק חוזר אט אט לשגרה אבל בבתי הדין מתקשים להתאושש בגלל שבעלי דין רבים מצויים כעת במילואים בעזה ובצפון. בעקבות כך, היום (רביעי) חתם השר לשירותי דת מיכאל מלכיאלי על הארכת צו החירום שיאפשר דחיית דיונים.

בדברי ההסבר נכתב: "עם הימשכות ימי הלחימה במסגרת מלחמת "חרבות ברזל" תוך חזרה הדרגתית של המשק לשגרת פעילות, כיום למעשה אין עוד צורך בהמשך פרסום הודעה על מצב חירום מיוחד והמשך החלת תקנות 3-5 לתקנות הדיינים (סדרי דין בבתי הדין הרבניים בעת מצב חירום מיוחד) (הוראת שעה), התשפ''ד–2023, על בתי הדין הרבניים.

עם זאת, ישנן בעלי דין ובאי כוח (כגון אנשי מילואים, חטופים, נעדרים ומפונים) אשר בעקבות פעולות הלחימה המתמשכות נפגעה למשך תקופה ממושכת זמינותם לנהל הליכים משפטיים. התיקון המוצע, אשר מעוגן בהוראת שעה למשך חודש בשלב זה, נועד להבטיח את שמירת זכויותיהם הדיוניות כך שבמהלך תקופת הוראת השעה לא יימנו בהליכים להם הם צד הימים לעשיית דבר שבסדרי דין או בנוהג, שנקבעו בחיקוק או שקבע בית הדין, וכן לא יתקיימו דיונים להם הם צד, מלבד דיונים דחופים המנויים בתקנה 3 לתקנות סדרי דין בחירום.

מוצע לאפשר לבעל דין או בא כוחו, המנוי באחת מהקטגוריות לעיל, לבקש שהליך בעניינו בכל זאת יידון. במידה ותתעורר מחלוקת בין הצדדים להליך, ככל שיש מספר צדדים המנויים באחת מהקטגוריות לעיל, יהא לבית הדין שיקול דעת להחליט האם לקבוע מועד להגשת מסמך או לקיים דיון. כן מוצע לקבוע שיהא שיקול דעת לבית הדין בכל זאת לקבוע כי הליך מסוים יידון, מטעמים שיירשמו ולאחר שמיעת עמדתו של בעל דין או בא כוח מקום שבו בעל הדין מיוצג", נכתב.

 

מלחמת חרבות ברזל מילואים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד