כ"א תמוז התשפ"ד
27.07.2024
הפעימה השישית

בזמן הקרוב: 12 חטופים ישוחררו | החמאס שחרר שתי נשים בעלות אזרחות רוסית

דובר משרד החוץ הקטארי אומר לCNN כי השיח מתקדם לעבר שחרור אזרחים גברים אחרי מיצוי השחרור של נשים וילדים, ואף שחרור חיילים | זאת כחלק מהפוגה ארוכה יותר שיכולה להוביל להפסקת אש | בישראל מדגישים כי לוח הזמנים מחייב את החמאס להציג עסקה באופן מיידי

בזמן הקרוב: 12 חטופים ישוחררו | החמאס שחרר שתי נשים בעלות אזרחות רוסית
שחרור חטופים צילום: חמאס

לקראת שחרור החטופים במסגרת הפעימה השישית שצפויה להתקיים בשעות הקרובות, משפחות הילדים שישוחררו היום, הועברו על ידי צה"ל לחצרים, שם הם יפגשו את הילדים בפעם הראשונה ויוטסו יחד אתם לבתי החולים. שאר המשפחות התבקשו להגיע לבתי החולים בשעה 19:00.

במקביל דובר משרד החוץ הקטארי אמר הערב ל-CNN כי מתקדם השיח לגבי שחרור של גברים שנחטפו. מתנהל שיח גם על שחרור חיילים - במקביל לאפשרות של הפוגה ארוכה יותר שיכולה להוביל להפסקת אש. גורם ישראלי אומר לוול סטריט ג׳ורנל שישראל תהיה מוכנה להתקדם לשלב הבא רק אחרי ש-27 הנשים והילדים שעוד בשבי ישוחררו.

יש לחץ בין לאומי לנסות לנצל את חלון הזמן של ההפוגה הנוכחית במטרה להביא לעסקה נוספת של חיילים, חיילות וכן גברים בגיל המילואים. ישראל תהיה מוכנה למו"מ קצר במהלך הימים הקרובים בהם מתקיימים שחרורי החטופים וזאת במטרה שלא להביא את החמאס לעמדה בה הוא מכתב את הקצב. ישראל מדגישה שהיא לא מוכנה לנהל מו"מ מלבד בזמן השחרורים או תחת אש ולכן לפי החישוב נותרו מקסימום ארבעה ימים של שחרור הגברים. מקור בחמאס אומר שהם מוכנים להתקדם לעוד ארבעה ימים של הפוגה שיביאו לשחרורם של 40 אזרחים.

בשל כך, בישראל אומרים הערב כי אם החמאס לא יניח על השולחן מתווה לעסקה מיידית - התמרון יימשך בעוצמה רבה. הצבא מבחינתו מוכן תוך זמן קצר לפעולה רחבה עם הרבה מאוד אגרסיביות. הצבא טוען שהוא ניצל את הימים האלו להתארגנות ולהשגת מידע מודיעני.

 

 

 

מלחמת חרבות ברזל

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד