כ"ד ניסן התשפ"ד
02.05.2024
והאם יעזוב בקרוב

בני גנץ במסיבת עיתונאים: "כתם על הממשלה"

"אני ער לקולות שסבורים שעלינו לעזוב את הממשלה, אבל אנחנו נמצאים במלחמה החשובה ביותר מאז קום המדינה". כך אומר הערב השר בני גנץ ומוסיף על התנגדותו לתקציב 2023 המתוקן: "תוספות והקצאות תקציב שאינן נוגעות ללחימה ונגזרותיה"

בני גנץ במסיבת עיתונאים: "כתם על הממשלה"
יו"ר המחנה הממלכתי בני גנץ צילום: באדיבות המצלם

השר וחבר קבינט המלחמה בני גנץ אמר הערב כי בישראל "לא מחפשים לעקור אנשים מבתיהם, אבל נתמרן בכל עזה". זאת, בתשובה לשאלת כאן חדשות על הדרישה האמריקנית שהמשך התמרון הקרקעי בעזה לא ילווה בעקירת תושבים מבתיהם בדרום הרצועה.

"אנחנו מנהלים שיח כן וחשוב עם ארצות הברית ומדינות אחרות, ומסבירים להם את הצורך להמשיך את המבצע. אנחנו לא מחפשים לעקור אנשים מבתיהם או לגרש אף אחד. אנחנו רוצים וצריכים להבטיח ביטחון, ואי אפשר להרשות לעזה להתקיים כך בהמשך", הוסיף גנץ. כשנשאל אם הדברים נכונים גם לדרום הרצועה השיב: "בכל מקום שנצטרך".

גנץ התייחס בדבריו לתוספת התקציבים על בסיס ההסכמים הקואליציוניים וכינה אותה "כתם על הממשלה". לדברי גנץ, "בתקציב 2023 יש מרכיבים חיוניים להמשך הלחימה, אך לצערי גם תוספות והקצאות תקציב שאינן נוגעות ללחימה ונגזרותיה. לכן, כל שרי המחנה הממלכתי הצביעו נגדו".

"כשמאות אלפים מגויסים, מעל מאה אלף אזרחים עזבו את בתיהם והמשק כולו נפגע - כולנו חייבים להתגייס", הוסיף.

על הקריאות שלפיהן עליו להתפטר אמר גנץ: "אני ער לקולות שסבורים שעלינו לעזוב את הממשלה, אבל אנחנו נמצאים במלחמה החשובה ביותר מאז קום המדינה. איני יודע האם אי פעם ייחשפו חלק מההחלטות שהייתה לחבריי ולי השפעה מכרעת עליהן. אני יודע שהצטרפותנו לממשלה חיונית, ואני בוודאי יודע עד כמה חשוב המסר שעבר בהצטרפותנו לחברה הישראלית, לחיילים, לאויבינו, וללגיטימציה בקרב הקהילה הבינלאומית".

בני גנץ הצהרה לתקשורת מלחמת חרבות ברזל

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 11 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד